Ik ben zelf ook van het dekenloos maar Blue had een dip rond de haarwisseling en ik kreeg hem niet meer op gewicht, duurde me te lang dus warm dek op en aan zijn reactie te zien, voelt hij zich nu een stuk prettiger, lees, hij bokt er vrolijk op los. Voordeel is dat hij nu wit blijft onder het dek , de rest is nog steeds een modder bende.
Beide paarden hier onder deken. Ik ben vooral fan van Rambo dekens. Betere pasvorm dan Bucas (past op meer paarden). De wug met halve hals is helemaal briljant. En niet stuk te krijgen, ook niet onbelangrijk.
Hier 1 zonder dekens en de pre met ivm trainen. Als zijn vacht zo blijft ga ik niet scheren anders scheer ik hem ik heb nika dekens niet zo duur en vrij ruim bij de hals. Perfect voor een pre. Van 200 gram naar niks vind ik ook te groot verschil
Caily
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-16 21:26
Nika is inderdaad fijn, heb ik ook gehad voor Caily! Nu tijdelijk een van Horse Pro, die is ook mooi wijd in de hals en ligt goed.
Scheren begin ik eerst niet aan. Kyra vloog vandaag al bijna de bocht uit, dat paard is echt gestoord soms Temperatuur onder de 5 graden en een deken die af ging, whiehoooh |
qua dekens heb ik niet zoveel te vertellen hier. mijn ruin trekt het niet zonder. heeft hij nooit gedaan. beest heeft een vacht als een ijsbeer en staat bij echt koud weer zelfs wel eens onder 700 gram. vind hij heerlijk en ik ben er inmiddels wel aan gewend. heb in de loop der jaren dus meer uitgegeven aan dekens dan aan de aanschaf van het paard. gelukkig vind ik dekens kopen leuk. en nu kan ik weer overnieuw beginnen voor twix. is er hier trouwens iemand die weet hoe het zit met de voering van dekens? is het waar dat ze ieder jaar dunner worden en hoeveel dan?
ohja niet zelf. ben niet zo van de handwas en denk dat mijn machine er ook niet echt gelukkig van wordt. maar ik laat dat dus wel na ieder seizoen doen
700 gram Ik wist niet eens dat het bestond.. hier staan ze nog zonder. Zo lang het niet langdurig regent hou ik ze af. Lekker pluizig al. En al wat afgevallen, maar dat was ook nodig.
Ook van wassen in een wasserij worden dekens dunner. Je zou ze kunnen wegen, dan heb je wel een beetje een idee misschien. Exact aantal grammen doet mij weinig. Ik kijk of paard het warm genoeg heeft, niet meer, niet minder.
@caily: rambo dekens hebben dat vast niet, want dan heet het weer anders ofzo. Ieder merk heeft immers weer zijn eigen dingetje Als het paard niet meer nat op de huid is, kun je die dekens gewoon op leggen Ze worden dan vanzelf droger, omdat het ademt
Walter maakt simpelweg te weinig vacht aan, die is aangewezen op dekens Lirina is gewoon een beetje de prinses op de erwt, denkt dat ze smelt in de regen. Dus die ook maar een deken, ook al was dat niet de bedoeling eigenlijk
Maar Rambo en Bucas (en Amigo), worden alledrie door de Horseware fabriek gemaakt Nat op de huid betekend langer uitstappen. Zou dat laatste wat jij zegt? Ik ben huiverig dat te proberen. Pas met een 100 grams van HH wel gedaan toen ze nog licht bezweet was onder het zadel. Toen leek het wel zo. Deken was op den duur aan de buitenkant nat, maar vanbinnen lekker warm. Maar in theorie slaat het vocht uit de vacht neer op de binnenkant van de deken, wat vervolgens koud wordt. Dus daarom mijn twijfel. Plus het feit dat Bucas wel een heel goed verkooppraatje heeft dan, die dekens kosten nieuw rond de 200 euro, dan zou hij toch wel meer kunnen dan een HH deken van 80 euro?
Hihi, wat lief dames. In Brabant ken ik denk ik genoeg mensen om een maand rond te trekken. Ooit ga ik er wonen Maar nu nog even niet.
Maare, samen rijden. Was er nog geheim dat hoog op de agenda een boktweekendje Brunssumerheide staat??
@Monmaster, gelezen hoor, erg druk weer eens, superlief en ik hou het in gedachte, ik acht de kans best aanwezig dat!
Monmaster
Geplaatst: 10-11-16 17:53
Caily, Je kunt ook lid worden van de Nederlandse vereniging van vrijetijdsruiters, die hebben net als fietsvrienden een lijst op hun forum waar je evt terecht kunt.
Toevallig sprak ik twee weken geleden iemand,die op die manier van NH naar de Veluwe zijn gereden.
Zo vanmorgen grondwerklessen gehad.... en vanmiddag gereden... ik moest ff moed verzamelen... maar ben toch de kou in gegaan.
Ik had me vandaag aangekleed of ik naar Siberië ging. Maar ontdanks de slechte voorspellingen bleef het (tot nu toe dan) droog en was het niet zo koud. Wel veel bagger. Net alles droog en extra roosters in de blub gegooid (ik zweette me echt een ongeluk), begint het toch te hozen, helaas.... So much voor morgen weer een beetje een droge ondergrond. Ik voer ze al 2 dagen op de bestrating. Daar raken ze ook wat humeurig van. Maarja... Even volhoudennog. Er komen weer droge dagen aan.
Brunssummerheide heb ik de stalling gecontact. Ze hebben paddocks . Dus wat mij betreft kannie.