Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jade schreef:Olympia96 schreef:Ja dat zouden we wel willen en na de afgelopen dagen weet ik het helemaal zeker. Mijn merrie gaat compleet over de zeik als ik met de halflinger het bos in zou gaan. Ik zie hetzelfde gedrag bij haar als met mijn vorige paard. Die twee waren ook kop en kont en het was geen doen om ze voor een uurtje te splitten. Ik wil dat gezeik niet...
De eerste paar dagen flipte mijn merrie ook compleet als ik de pony meer dan 3m bij haar vandaan haalde (bijvoorbeeld met binnen zetten of op de poetsplaatshad er een hard hoofd in dat dat nog fatsoenlijk bij zou trekken binnen afzienbare tijd (daarom hebben we ook een derde box), maar na een week of 2 ben ik van oefenen op de poetsplaats gegaan naar oefenen met de pony voor de kar zetten en rondjes op het perceel rijden waarbij we steeds in/uit beeld kwamen voor haar. na een keer of 2 kon ik na 8-10 rondjes met de pony de weg op en bleef ze rustig terwijl hij uit zicht verdween. Ironisch gezien loopt de pony op het moment wel continu te gillen als ik met het paard weg ga, maar moet ook eerlijk zeggen dat ik daar eigenlijk niet meer getraind heb, maar gewoon bij ben weggereden, omdat ik weet dat die toch wel normaal blijft doen
![]()
Het ziet er wel supermooi uit bij jullie nu, en wat fijn dat het zo snel ook zo goed klikt! superleuk
Robijntjah schreef:Flew schreef:Ik heb twee paarden (een D en een E-pony) staan die ik allebei rijd. Puur recreatief overigens, heb helemaal geen ambitie meer op sportgebied. Nu in het najaar rijd ik dus ook een stuk minder, nog één keer per week op mijn D-pony. De E is in het najaar altijd een beetje koekoek en omdat ik herstellende ben van een hersenschudding heeft hij vakantie. Geen zin in brokken.
Vind je dat erg of juist minder nu ze aan huis staan?
Ik rijd Modesta 4 - 5 keer per week, ligt een beetje aan het weer en hoe druk ik het heb.
Aurelia rijd ik 1 a 2 x in de maand zelf en mag vanwege haar leeftijd 1 a 2 x per week weg met iemand anders. Dat vind ik echt genoeg, regelmatig krijgt ze ook nog vrij.
Robijntjah schreef:Oh dat herken ik wel flew, ik sta regelmatig tussen het mesten of voeren door te kroelen of te spelen. Die dingen doe ik ook echt veel vaker.