Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:39

Hier in de Kop van NH, zien mijn paardenhoofden ineens zwart van de vliegen!!!!! :r :r :r .

Vanmorgen hebben ze voor het eerst een uurtje op het land gestaan. Nu weer in de bak met vliegenmasker. Mijn oudje staat alweer de hele tijd te "ja-knikken", dat wordt nog wat deze zomer......

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:39

Schapen hadden wij afgelopen jaar, 5 stuks, die zijn een maandje terug van het land af gegaan, nu mag het lekker groeien voor de zomer. Deel willen wij zelf hooien en kort houden ivm de haf en de shet, die mogen toch niet op rijk lang gras.

Hier stallen en land naast het bos := maar nog niet veel steekvliegen wel veel knutjes. Gelukkig geen eczeem paarden hier. Lijkt mij een drama....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:42

Ik kon het niet laten . Toch 2 nieuwe kippetjes dit zijn nugget en ragout
Afbeelding

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:47

:')

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:51

Leuk *\o/*

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:55

Hier staat de een onder de vliegendeken maar dat is omdat hij al op een dekenloze dag alweer een allergische reactie had opgelopen:( maar weet niet waar hij allergisch voor is behalve dat het een insect is.

De andere heeft sinds gisteren zijn vliegenmasker op, hij kreeg prutoogjes van de vliegen en zat tegen ontstoken aan (paar daagjes aangekeken)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:01

Hier ook ineens super veel vliegen.
Haha Prairy, ik ben er zo een ja. :')

Ik heb een half geschoren shet op de wei staan. Even de messen laten slijpen. _O-

Haha die namen van die kippen!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:24

Heb de maskers ook opgedaan vanmorgen. Vliegendekens had ik nog geen zin in. Ben amper uit de winterdekens :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:26

Een andere vraag, we hebben straks ergens 8000-10000m wei denk ik, heeft het nut om die te maaien en als hooi in te laten pakken en evt. te verkopen of weg te geven aan een vriendin? Ik moet wel nog kijken wat voor spul ertussen staat, daar heb ik nog geen idee van. Ik zie het eerste jaar nog geen paarden komen namelijk, en zonde van het (nu al lange) gras dat er staat.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:30

Lynn_Nikita, schattig!!

Nog geen vliegen hier gelukkig *klopt af*.

Dat heeft zeker zin! Maar weggeven is wel een dure hobby als je niet zelf kunt maaien/schudden/wikkelen. Je mag onze tractor wel lenen maar jij moest zo nodig ver weg gaan wonen ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:36

Ik zou het hooi idd gewoon verkopen. Zoals Selka ook al aangeeft wordt het anders een dure hobby :j
Wat ook een optie is, wij hebben een buurman met schapen die altijd wel op zoek is naar stukjes land waar hij zijn schapen kan laten grazen, desnoods zorgt hij zelf voor een omheining. Misschien zitten ook dat soort mensen in jouw omgeving.

@lynn: leuke kippen :D

Nou, de bult was niet onschuldig. Eigenlijk zijn het er 2, sarcoids. Vanwege de plek is niet behandelen geen optie, naar Utrecht voor een soort chemo is ook geen optie (paard kan niet vervoerd worden), dus gaan we met zalf smeren en daarna uitsnijden.... Moet onder volledige narcose :\
Maar dit lijkt wel de beste optie voor dit moment.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:59

He bah. Dat is balen Wendy. Wanneer zou die zalf moeten gaan werken?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:21

Snel, dat moet ik een week of 2 smeren en daarna opereren.
Maar het kan zelfs zijn dat het helemaal niet werkt, omdat het te snel groeit. Dan moeten we eerder ingrijpen...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:51

Wat een ** uitslag Wendy

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:54

Da's niet zo mooi Wendy.
Hopelijk slaat het aan.

Wie begon er hier vanmorgen over vliegen >;)
Het viel bij ons nog heel erg mee.
Ga ik net de prikpaaltjes van de wei verzetten, Amel en Melle allebei de ogen vol :(
Dus met meteen even 2 kappen gekocht.
Hopelijk passen ze en blijven ze om.
Maar mijn houdinis kennende :roll:

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:00

Hier ook vliegen. Dus morgen kappen op en ik zal de dazenval ook vast neerzetten.
Ze zijn wel helemaal happy dat ze weer op de wei mogen elke keer. Tinker stond vandaag gewoon te zweten zo warm had ze het.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:04

Oh bah zeg wat een rotnieuws. Hopelijk komt het goed.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:05

Sterkte Wendy, zijn rotdingen dat.

Diva stond vannacht voor het eerst zonder deken, toen ik vanmorgen in korte broek en hemd buiten kwam zonder het koud te hebben vond ik dat ik dat toch goed gegokt had :Y)
Heerlijk in de zon gelegen vandaag en schandalig weinig gedaan }:)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:07

Lief dat jullie zo meeleven <3
Ik ga er vanuit dat het goed komt. De dierenarts klonk in ieder geval zeker van haar zaak, ze heeft dit vaker gedaan en dat vind ik ook geruststellend.

Hier trouwens ook alweer vliegen, moet de vliegenkappen ook weer opzoeken -O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:10

Ik zet Britta ook zonder deken vannacht.Ze heeft nog haar halve winterjas aan en wel last van de warmte vandaag.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:14

Hè bah Wendy. We hopen er maar het beste van.

Heb ik vandaag voor t eerst de vliegenmaskers op gedaan, hebben 2 ze al volledig gesloopt _-:( . Stelletje hooligans. Barney mist nu een oor en die van Beau is nu echt volledig gesloopt. Ik baal, want heb voor hem niet zomaar een nieuwe met zijn grote kop. Dus morgen uit 2 vliegenmaskers 1 maken en even behelpen. Na mijn vakantie maar nieuwe bestellen :roll:

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:20

he bah vliegen. ik was er nog niet aan toe, maar zag ze ook al op de ogen van mijn merrie zitten. De shet heeft zijn eigen maatregelen kant en klaar. Ik verbaas me er altijd over dat ie uberhaupt iets ziet met die manen voor zijn ogen.

Nou de kogel is door de kerk. Morgenavond wordt een nieuwe zitmaaier afgeleverd. De oude laten we ombouwen tot tuintrekkertje, dus maaideel eraf, tractorbandjes erop en een onderhoudsbeurt. We zullen dan wel gaan zien of we de bak kunnen slepen met wat creativiteit. Zo niet dan is het nog een mooi vervoersmiddel als we er een karretje er achter kunnen vinden om bijvoorbeeld mest uit te rijden ofzo.. En anders kan het altijd nog op marktplaats. Ben erg benieuwd...

Sterkte met de bulten Wendy!

Wat een super leuke kipjes Lynn_Nikita! Sabelpootjes of niet? Die zijn echt geweldig en ook heel leuk tam te krijgen als je de tijd er in steekt...
Ik heb net 6 eieren uit het hok geraapt. Die kunnen bij de andere 40+ die in de keuken liggen. Moet ernstig recepten met eieren gaan zoeken......

ik ga nu even de paarden in het land gooien. Ze keken me al smekend aan toen ik thuis kwam..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:15

Onze trekker was ook wat aan de dure kant :+ maar ben er nog erg blij mee, al zal de rekening van het komende onderhoud wel wat tegenvallen..
Met de regen van afgelopen maanden had ik het niet gered met een klein trekkertje.

Inmiddels is het al een paar dagen mooi weer, rond de 25 tot 27 graden dus meteen erg warm zo vanuit de winter. Het gras schiet wel ineens omhoog overal dat is wel lekker.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:42

Wij hebben ook een john deer zit maaier,

en ook ik ga gewoon op vakantie, heb de paarden samen met mijn zus dus daar is altijd wel een oplossing voor. alleen niet als we met de fam weg gaan.. :') maar dan wilt er altijd wel een van de bijrijders alles doen of onze nichtjes,

ja ik ga de vliegenmaskers ook weer opzoeken. Fayah zal al weer blij zijn met me.. Niet dus die sloopt die dingen altijd _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:07

Bah Wendy, wat een rot nieuws. Veel succes met de behandeling en sterkte!