En beterschap voor je dochter

Jammer van 't weer inderdaad...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lando2 schreef:Ik heb de paarden sinds april 24/7 buiten met schutstal. Maar nu t kouder wordt vind ik het zelf blijkbaar toch moeilijker dan ik had verwacht. Gisteren met de regen bleven ze allemaal gewoon buiten staan. Toen ben ik ze dan toch maar voor een paar uur op stal gaan zetten. Alleen dat was eigenlijk de bedoeling niet...
Mooie schutstallen gezet, hooi en stro in. Gaan ze allemaal op een hoopje in de regen staan.
Fabster schreef:Dekens is een heel gedoe, Azmay. Van 200 naar niks is wel een groot verschil in dit weer. Maar 2de hands is een hoop te krijgen hoor. Voor jehet weet, heb je een hele collectie (net als ik).
Heb er bij Sjaak 300 op gelegd. Wou ik vorig jaar niet aan, maar moet toch toegeven, dat hij meer het tropische type is. Dus toch maar wel. Hij heeft zijn nieuwe jas aan:
[ [url=m/tX4T5x.jpg]Afbeelding[/url] ]
Durfde hem biet 's nachts te proberen, want weet niet precies hoe waterdicht 8000 is. Nu kan ik dat mooi testen. Moet toch elke 2 uur voeren met dit weer.
Caily schreef:Als je geen collectie wilt adviseer ik bucas, die hebben dekens voor een breed temperatuur scale in 1. En ook nog stay dry voering waardoor een aparte fleece deken voor het bezwete paard niet meer nodig is. Ik haal er volgende week een op en ben heel erg benieuwd. Ik had nu een 150 grams deken voor beide dames. Ik heb ze eerst volledige wintervacht laten maken en zodoende dus geen moeite met op en af doen, al moet je dat natuurlijk niet te vaak doen ivm weerstand. Helaas passen de dames de dekens niet, dus ga ze weer verkopen. Lola de prinses moet ik niet zo betuttelen, die staat dus verplicht zonder en Kyra heeft nu even 300 grams op, want die ligt wel goed. Omdat haar wintervacht wel intact is ben ik niet huiverig om hem er (op een droge dag) gewoon af te halen/laten, maar zie daar op dit moment geen reden voor.
Caily had ik ook altijd onder de deken 100 grams, meer dat ze droog bleef dan warmte, want deed hem pas op als de wintervacht af was. Het laatste jaar heb ik hem er in februari al af gehaald, was zo mooi weer en toen het eens regende leek ze, in tegenstelling tot eerder, nergens last van te hebben. Reden dat ik met dekens was begonnen bij haar was dat ik haar de eerste winter bij mij en 24/7 buiten meerdere keren rillend en futloos aantrof. Dan kan je zeggen het is een Tinker, maar ze trok het duidelijk niet. Had bij de vorige eigenaren ook veel binnen gestaan en dekens op gehad in de winter. Op stal zetten heb ik nooit gedaan, en dekens dus eigenlijk afbouwend. Ze is nu een jaar bij de huidige eigenaren en heeft nog nooit een deken op gehad voor zover ik weet, komt daar ook niet op stal.