Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:44

Iedereen heeft last van actief zijn lees ik. Hier ook even actief geweest maar ga nu toch echt binnen aan de gang, beide paasdagen visite en mee eters dus dan wil ik graag een schoon huis.
Was buiten gehangen vanmorgen en die was met 2 uurtjes al weer droog gewaaid.
Ik hoop de paarden vanaf half april weer op het gras te hebben, geheel afhankelijk of het niet te nat is. Verdeel mijn wei altijd op in 2 stukken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:55

Ik bemest 1 x per jaar. Ook sobere rassen. Maar bij niet voldoende bemesten krijg je alleen heel veel onkruid, is mijn ervaring.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:07

Ik mest 2x per jaar, heb na het overnieuw inzaaien van de wei de eerste 3 jaar 2x per weideseizoen kunstmest gestrooid, nu voor het eerst geïnjecteerd en dan gaat in de loop van het seizoen er nog een keer kunstmest op.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:15

Fabster. Super leuk die doos!

Roosje is vandaag gewassen.
Die mestvlek op haar dij is gewoon niet weg te krijgen..grrr!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:30

Gaat er vanzelf uit als ze verhaart is :D
Alleen vrees ik dat er dan weer nieuwe komen ...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:41

Cowboy Magic vlekken verwijderaar. Werk ook goed. Of even insmeren met biotex

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:02

Ik heb wéér al mijn plannen om moeten gooien.
- Het stalletje moet plat, zit echt teveel asbest in en is maar 1.90 hoog denk ik.
- de grond blijkt zo slecht te zijn dat je er tot je knieen in zakt als het nat is, dus toch maar actiever naar echte drainage kijken.
- waar ik wil gaan voeren ligt vier kubice meter puin, dat kan dus ook niet zomaar even aan de kant..
- de rubber tegels zijn aan een ander vergeven

En ondertussen heb ik nog nauwelijks iets gedaan en zit ik er meer slapend dan wakker bij :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:16

Morgen een nieuwe dag ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:38

DubbelDun schreef:
Morgen een nieuwe dag ;)

Het werken met een deadline is alleen niet zo goed voor me, na volgend weekend komen ze al :+

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:21

AH vervelend amazy..... Als er dan wat tegen zit, lijkt ook wel alles tegen te zitten.... Als je dinsdag nu eens belt met vuilcontainersbedrijf... Om je puin af te voeren... Komen ze als je wil het de volgende dag al weer ophalen...... Een stal van damwandprofiel zetten ze in een week voor je neer... Maak je er een uitloopstal van....

Ik heb net toch nog ff gereden... Ff rondje gestapt... Klein uurtje...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:29

Ik had ook hoofdpijn van teveel dingen te doen en te weinig tijd. Maar gelukkig heeft mijn man weer plannen voor klussen gemaakt en ik zie dan dingen weer even zitten. Nu maar even eten en vanavond verjaardag.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:30

Ik ben er achter....ik moet mijn lat gewoon wat lager leggen :D Vandaag 2 paardjes gepoetst! (hele emmer haren). Mijn ruin heeft echt een hele dikke koker, dierenarts heeft al eens gekeken maar die zegt dat het de leeftijd is. Het vocht wordt niet meer zo rondgepompt, maar nu voelde het wel heeel dik, gerrum. Komende week moet de dierenarts toch komen voor de entingen dus nog maar eens naar laten kijken. Voor de rest alvast pasen gevierd met de kids. Ik ben vanmorgen als een gek met de eieren en zo door de tuin aan het rennen om die dingen te verstoppen.....staan de paarden me echt zo aan te kijken van, wat doet ze nou weer :D Kippen van de buren keken ook al vreemd....tja is eigenlijk ook wel een vreemde gewoonte hé, om die eieren te verstoppen :+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:28

Mijn hooiboer(jongen) heeft me vandaag een trekker band gebracht. Daar waren de paardjes blij mee. En tot nu toe lijkt het dat ze veel minder rotzooi maken. Afbeelding

Er ligt de laatste tijd wel veel, komt voornamelijk door de Shetlander. Die maakt veel proppen. Ook spoelt ze haar mond met hooi in de waterbak die moet ik ook steeds vaker schoonmaken.
Vandaag het Shetlander weitje belucht. Volgende week wat mest erop. Mijn strijdt tegen het mos.

Het mest is vandaag weer opgehaald. Ligt nu nog een beetje voor mezelf. Ik heb betonnen voerbakken geplaatst. Eens kijken hoe dat bevalt. En Marinka en Rosie even lekker geborsteld. De dames hebben lekkere jeuk van al dat verharen. Rosie wordt er wel stukken witter van. ;-)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:48

Veel borstelsessies overal, voorjaar in aantocht! En handig zo dat hooi in de trekkerband.

Iemand vroeg nog hoe en wat met bemesten. We wonen hier nu bijna 2 jaar en hebben de paarden 1,5 jaar aan huis. In die tijd is het 2 (of is het 3?) keer bemest. Na een paar dagen zet ik ze er gewoon op, gebeurde op mijn pensionstal ook altijd gewoon. Ik weet nog niet of we het nu laten bemesten, onze boer is ermee gestopt en de andere boerman wil het wel doen maar ik wij hebben ook sobere paarden. Ik wil wel een jaartje overslaan want het gras ziet er goed uit, we hebben het niet te kort laten grazen en ze staan er geen hele dagen op. Wil geen vette koeienwei iig.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 23:11

Wauw dames jullie zijn allemaal actief en goed bezig!!! :D
Zoefie het is idd een rare gewoonte. Die paarden en die kippen zullen wel gedacht hebben, die is gek...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 03:48

Hier gaat er een aardige laag vaste mest op. Daar laat ik de paarden niet op. Vriendin gooide de paarden ook gewoon op het land die pas met drijfmest was gedaan. Ik zou dat zelf niet snel doen. Vind ik echt vies. Maar dat zit mss meer tussen mijn oren.

Verjaardag was gezellig, dus veel later geworden dan gehoopt. Gelukkig was ik de Bob, dus morgen alleen moe, maar geen kater. Scheelt al.

De paarden en honden vonden ook dat het te lang had geduurd. Maar ja.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 05:08

Fabster...bij drijfmest minimaal 3 weken wachten met dieren erop.Zit niet tussen de oren,advies komt ook van de boeren af.

Ik houd het wat kort,test vrijdag was pittig.Het was al duidelijk dat ik in 2 jaar achteruit ben gegaan.Ook heb ik diagnose Fybromyalgie erbij gekregen :\
Nu nog apparaat om mijn arm de komende dagen om van alles te registreren,nog wat lijsten invullen en over 2 weken krijg ik de volledige uitslag.

De komende weken herstellen dus zal waarschijnlijk minder actief zijn met antwoorden.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 07:39

Ach tinky... Sterkte.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 07:45

:(:) oliebol Brenda. Nu zal je dit zelf al lang geweten hebben dat je achteruit gaat, blijft het helemaal (een hoop krachttermen waar je niks aan hebt, maar misschien wel oplucht)! Ontzettend zuur.
Heel veel sterkte .

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 08:18

Thanks dames :) Hmja,natuurlijk wist ik het al maar als je dan toch weer keihard waardes hoort komt dat toch aan.
Ik ga maar weer even lekker onderuit hangen,jongens staan al lekker op het gras,zo voeren en om 11 uur buiten spelen.
Vriendlief doet vandaag en morgen de hoopjes,scheeld weer :)

Fijne dag en geniet van wat je gaat doen vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 08:30

Weet er alles van: toen ik vorig jaar de diagnose Sarcoidose bovenop de hartklachten kreeg, wist ik ook echt even niet meer waar ik het zoeken moest van ellende.
Dus ik voel ontzettend met je mee, maar ik ben niet zo goed met woorden.

Wat een snertweer zeg! Daar gaat mijn wekelijkse "oude dagen" rondje...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 08:46

:*

Vanmiddag droog als het goed is ;)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 09:03

Wat ontzettend naar nieuws Brenda. Sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 09:09

Hahaha je weet toch: smiddags geen energie meer. Echt alle omstandigheden moeten goed zijn: dus weinig verkeer ivm drukke weg , dus zondag of feestdag, het weer en in de ochtend voor nog een beetje kracht en energie.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 09:18

Aij... Dat zijn geen leuke berichten tinky... Ik wens je veel sterkte ....

Stalletjes gedaan... Zo ff de laatste boodschapjes ( bestelling) ophalen.... Voor de paasbrunch... Mijn nichtjes en hun aanhang komen.... VOor de kids ga ik nog paaseieren verstoppen... Wacht nog ff wat het weer doet.... Of buiten of op stal verstoppen.

Ik zou morgen naar het bos, maar ze geven code geel af... Dus dat zal hem niet worden... Dan toch vanavond nog maar een ritje... Kan weer!

Allemaal een fijne paasdag... *\o/*