Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:45

Idd erg leuk al die kleintjes op een rijtje.

@marije: kun je niet aan een oud stuk kleed komen ?? Niemand die net zijn vloerbedekking er uit gaat doen oid :D Dan kun je het een stukje proberen.

Ik heb 2 oudere dames die er alleen netjes over heen lopen :D

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:10

Ik lees al een tijdje mee. Heb de paarden ook aan huis staan en ben hier super blij de meeste tijd. Haha. Zijn op dit moment druk aan het bouwen aan de nieuwe stal voor de paarden. Alles bij elkaar overdekt. Nu heb ik 2 buiten stalletjes aan de iets kleine kant. En 2 stallen aan mijn zadel en voer kamer ed. Hier slapen ook de honden. Poets plaats heb ik onder het afdak en solarium heb ik dan weer in een andere stal hangen die nu als hooiopslag dient.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:23

@DoubleVv: ziet er niet verkeerd uit. Wel veel blad elke herfst :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:24

Haha DD je was me voor. Wilde precies hetzelfde typen!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:36

:D Als je klaar bent met vegen kun je weer opnieuw beginnen :P wel lekker als het warm is.

Ziet er leuk uit DVv

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:44

Haha. Ja dat is waar. Maar we doen het niet elke keer bij mekaar. We hebben een zitmaaier die mulcht dus het gras en bladeren word super fijn gemalen en kan blijven liggen is super handig haha de looppaden en oprit harken we wel. Bomen zijn zomers wel super handig kunnen ze in de schaduw aan huis staan. Wij hebben namelijk geen schaduw op de wei staat altijd volle bak zon op jammer genoeg.

Paarden staan nu nog lekker op de wei. Maar komen binnenkort weer aan huis op de zand. De eikels in die ruimte ruim ik wel om de zoveel dagen op. Als de paarden mij niet voor zijn geweest..
Ik zou graag nieuwe zand op de oude gooien. Zo dit een probleem gaan zijn denken jullie en welke zand raden jullie aan. Ons hebben ze een jaar of 5 geleden scheldezand aangeraden voor in de piste waar we helemaal niet tevreden over zijn. Nu raden ze ons dit voor in de paddock ook weer aan maar deze willen wij niet meer. Iemand ideeën .?
Laatst bijgewerkt door DoubleVv op 25-09-15 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:59

Dit is maar een deel van de club := 12 merries in de leeftijd van 1 t/m 18 jaar en een 12 jarige ruin (oude dekhengst, hij loopt met z'n kinderen en kleinkinderen nu).
Wel een fijne kudde, ook met krachtvoer staan ze met 13 op een rij als ik de bakken aan het hek hang.
Mini's, you can't have just one...
23 mini's lopen er op het moment :')

Ik zal eens overleggen hier. Moet volgens mij zelf ook nog een stuk vloedkleed hebben liggen wat we normaal met de shows in de stands hebben liggen.
Al ben ik bang voor het wegrotten en het sloopgedrag :=

DoubleVv mooi plekje heb je daar! Vind een hoop bomen altijd erg mooi voor de schaduw, het blad in het najaar ruimen we hier op met een zitmaaier met opvangbak.
Maar bij de paarden hebben we niet veel bomen staan die het blad in de wei verliezen.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:04

MarijeR daarom koop ik geen mini. Mijn mama en ik zijn er gek van maar we weten al dat als we voor eentje gaan er ook een 2de bij moet als gezelschap haha

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:06

Ik heb mijn ponys ook aan huis staan, heerlijk als je wakker word en je hoort ze hinneken, of je zit in de tuin en je ziet ze lekker samen spelen! GENIETEN

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:16

MarijeR: als het enkel zo aan je voerbak is, misschien steenschotten? Maar één rij dan, net lang genoeg voor droge voeten bij mini's denk ik.

Wel een heel lief plaatje zo allemaal op een rijtje :)

Tinky: zou dat typisch ijslands zijn? Was laatst een merrie gaan testrijden die ook al meer dan een jaar niet gereden was, was ook zo opstappen en wegrijden :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:21

@marije: het stuk kleed wat ik voor de schuilstal heb liggen ligt daar al 4 jaar :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:27

Solleke...Nah...ook temperament van het paard hoor.Op vorige stal hebben we een tuiger gehad...die trokken we uit de wei en gingen ermee ringsteken.Gewoon tussen de herrie en de mensen,had het nergens over...die stond toen ook al hele tijd gras te maaien.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:06

Haai Ashley! :wave:
Super veel mensen in dit topic met veel ervaring met hun paarden aan huis... Dus lekker vragen stellen als je wat wil weten.... En idd lekker genieten van je kleine smurfen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:11

Tinky12 schreef:
Solleke...Nah...ook temperament van het paard hoor.Op vorige stal hebben we een tuiger gehad...die trokken we uit de wei en gingen ermee ringsteken.Gewoon tussen de herrie en de mensen,had het nergens over...die stond toen ook al hele tijd gras te maaien.

Pff hoef ik met mijn tuiger echt niet te proberen hoor, sensibele trut dat het is, daar wens ik heel soms stiekem, dat ze ineens vlekken heeft en tinker geworden is... :+
Maar dat komt ook echt alleen maar omdat ik zelf ziek ben geworden, toen ik nog gezond was vond ik het alleen maar gaaf; die kanon mode van der...

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:34

Jeetje, ik heb het even druk gehad en heb gelijk heel wat bij te lezen :P

Wow die bak is aardig nat geworden kvulden.

fokfanaat: prachtig plekje heb je zeg :D Even in je topic gespiekt, echt leuk hoe jullie alles van begin af aan zo hebben opgebouwd!

Hier is de bak ook helemaal droog gelukkig :) Zandgrond en goed gedraineerd, water loopt enorm snel weg. Wordt ook niet eens mul/stoffig bij droogte, dus ik ben helemaal gelukkig ermee :)

Momenteel loopt alles hier ook 24/7 buiten. Als het winterweer toeslaat gaan ze 's nachts op stal. Ik heb ze in het verleden ook wel 24/7 buiten gehad met schuilstallen, maar daar kleven ook wel veel nadelen aan helaas. Maar hier staan ze wel het hele jaar door op de wei, dus ook in de winter hebben ze dan de hele dag lekker heel veel ruimte en altijd gras om te knabbelen :)

Mooie bakken kristelhans!

Haha WendyBZ, wat een geweldig hoofd kan die merrie trekken :D

DoubleVv: Mooi plekje! Vast ook heel mooi rijden daar.

Hier zijn de kasten klaar! *\o/* Voor de geïnteresseerden:
http://i59.tinypic.com/2e4byuo.png
http://i60.tinypic.com/2yyzc4z.png

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:36

Welkom DoubleVv, Ashley en Marije!

Leuke foto's komen er voorbij van jullie stekkies! Die mini's zijn ook errug grappig zo op een rij :D

@Marije: Op mijn vorige stal had ik rubbermatten buiten in de paddock liggen. Was op zich wel ok, maar moest ze wel elk jaar opnieuw leggen, omdat ze toch gaan schuiven en ze er kuilen in lopen. Daarnaast heeft mijn grote ook een graaftic, dus die haalde de hoeken nog wel eens omhoog.

@Wendy: Haha, wat een muts die merrie van jou! Mijn draver haat regen ook echt, ik gok dat die van de winter echt alleen maar binnen staat :')

Wat rijden betreft ben ik ook een recreatieve hobbelaar. Sowieso lopen de 2 groten normaliter om de dag, dat kan rijden, longeren, grondwerk of iets anders zijn. Op mijn vrije dagen lopen ze meestal beiden. Sinds ik ze begin deze maand verhuisd heb doen ze niets meer, omdat de boel nog niet af is en ik gewoon tijd tekort kom. Om eerlijk te zijn vind ik die vakantie ook eigenlijk wel even lekker.
Heb wel vandaag de draver even aan de longe gehad, maar de bak is echt nog te zwaar om ze daadwerkelijk aan het werk te zetten, die moet eerst wat meer gaan liggen.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:46

Bij mij is het intensief rijden op dit moment ook even stil gevallen. Zijn druk bezig aan de nieuwe stal. Zodat ze zsm erin kunnen. Ik ga daarbij ook werken. Als ik thuis kom zijn het 4 stallen mesten en de rest van de beestenbende verzorgen. En dan helpen aan de stal en dan savonds soms 1a2 paardjes wat beweging geven. Mijn eerste pony is een beetje de stal mascotte geworden . Zij mag lekker genieten en werk ik af en toe een beetje mee voor de functie. Mijn 4 jarige wil ik nu mee starten zodat ik haar van de zomer kan doorrijden. De andere 2 wil ik eigenlijk terug starten op de wedstrijden.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:56

Wij stappen er volgende week waarschijnlijk weer eens op :P dat zou dan de 2e keer zijn dit jaar..
Erg intensief rijden we dus niet.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:26

Dat is het tegenovergestelde van fanatiek rijden palousa hihi

Ik rij een x of 3/4 per week. Nu het eerder donker is wordt het niet meer wat na het werk...kan nu nog maar over een dikke week niet meer.

Maar ach dat is elke winter zo. Leg ik me bij neer.

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 00:50

Leuk om zo jullie verhalen te horen, ik krijg geen melding als er weer iemand iets gezegd heeft. Hou het wel in de gaten!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 06:23

Ashley...gewoon op de refresh blijven rammen O:) :D

Liseef...mooi die kasten.Waarom de hoofdstellen niet binnen hangen?Heb gemerkt dat ik het prettiger vind om alles in mijn kast te hangen.Weg van stof en andere rommel :j

Ik kon niet in mijn deuren boren (te dun) en de zijwanden geen ruimte dus heb van die deurhanghaken gebruikt.

Palousa...wij rijden momenteel op dezelfde frequentie :P

Ben blij dat ik verlichting heb in de stal en onder het afdak,je merkt dat het 's morgens toch veel langer donker is.

Ohjajoh...ik denk dat het grote verschil in deze het geslacht is.Gaat hier om ruinen...wat je ziet is doorgaans wat je krijgt :) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 07:24

Zou zomaar kunnen tinky, hoewel ik 2 merries heb en toch ook duidelijk verschil merk in het koudbloed versus warmbloed verhaal hoor: ik moet grote regelmatig steunen in haar dramatiek, bij bv wond verzorging, anders kom je er niet eens bij in de buurt. :(:) mijn oude veearts die wist dat zelfs al en kon daar altijd hartelijk om lachen, want owee als er dan toch irritatie doorbrak in mijn stem, konden we weer opnieuw beginnen...
En vind het altijd weer geniaal dat als grote in paniek schiet bij vuur of vreemde hoge geluiden, dat kleine dan juist als de Über bikkel die ze is, heel stoer en bijna wijd beens staand, de rust zelve blijft.

Mooie kasten!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:03

Ik ken eigenlijk alleen maar bikels...zowel warm-,als koudbloeden :D

Moet toch eens even op zoek naar de foto's van mijn zadelkast...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:27

Zo, wat een prachtige ochtend! Net even staan genieten bij de paarden aan hun ontbijt in de paddock in de stralende ochtendzon, mist en dauw over de wei.. <3 Het heeft licht gevroren vannacht op sommige plekken las ik, geeft altijd mooie plaatjes. :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:32

Prachtig is het wel maar brrr wat voel ik mijn lijf met die kou :(