het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 07:06

Ha ha Rover,
Echt smerig is dat.

We hebben nog geen testcase gehad, maar dit apparaat zou dat moeten detecteren en het zou niet mogen gebeuren.

Desalniettemin vind ik het nog wel spannend :D

Voor nu stond ik op met een keurig stofgezogen en gedweild huis.
Hoogteverschil tot 2cm kan ie aan en voor de grotere opstap heeft mijn vriend een klein oprijplaatje gemaakt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 07:35

Sterkte Marit

Hier is het vies benauwd, storm viel mij mee, maar de hele ochtend heeft het geregend
Wilde vandaag de schuilstal dakbalken beitsen maar het hout zal nu te nat zijn. Misschien dan toch maar eens aan het huishouden beginnen na paardrijles van de dochter.
Hoop dit weekend de dakplaten erop te leggen en dan is een extra schuilstal van 7.20 x 3 erbij. Om te compenseren dat er minder bomen zijn. De oude merrie staat graag onder het schaduwdoek ipv de afdakken bij de stallen dus ik vermoed dat zij hier ook graag onder gaat staan.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-24 08:31

Oei Marit sterkte, hopelijk snel weer in orde.

Hopelijk zijn jullie er ook goed vanaf gekomen. Bij ons viel het gelukkig wel mee.

De stofzuiger is op zich wel fijn, als we hem wat vaker aanzetten merk ik ook wel echt dat er minder stof hangt. Die van ons zou ook kunnen dweilen maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 08:43

Ik heb ook zo’n stofzuiger, ideaal. Loopt dagelijks braaf zijn rondje en merk goed verschil met 4 katten in huis en hooi ed wat ik toch mee naar binnenloop.
Dweilen kan ie ook maar dat heb ik nog nooit gedaan. Heb laminaat wat daar niet zo goed tegen kan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 09:25

Het ging er gisteravond even goed op, ik was blij dat ze binnen stonden :)
toen ik voor de nacht ging voeren lee de paddock wel een spiegeltje zo glom het water overal. Maar vanochtend stond er nog een klein plasje, dus de pomp hoeft er niet aan te pas te komen.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 09:54

Sterkte marit.

Hier viel het ook mee gelukkig.

Wij hebben ook zo'n robot unit. Zuigen gaat prima. Dweilen lang niet zoals je zelf doet maar voor een keer tussendoor prima.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 09:59

Eén van de redenen dat ik geen kat meer wil... eindelijk eens een haarvrij huis en kleding.

Hier een lichte aanval van een 'grey day'... gisteravond de bruine kliko aan de weg gezet in de veronderstelling dat ie vandaag geleegd ging worden. Helaas dus een week te vroeg... en hij zit nu al behoorlijk vol |o

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 10:12

Ik heb even gekeken welke wij hebben maar wij hebben de iRobot Roomba i7+. Die kan automatisch legen (ideaal) maar dus niet dweilen. Hij is nu 950 euro nieuw zie ik, toen wij m kochten was hij wat goedkoper. Precies om de reden die Rover_ noemt (en altijd wel losliggend speelgoed) zet ik m eigenlijk alleen aan als ik zelf ook thuis ben _O-

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 10:29

Sterkte Marit, beterschap voor je dochter.

Stofzuigers kan ik niet over mee praten. Ik veeg dagelijks en 1x per week ff stofzuigen en dweilen en dan vind ik t wel weer prima.

Volgende week komt de zadelpasser voor Ro. Nu ze blijft mag ze haar eigen zadel. Ik had twee overbodige zadels te koop staan maar krijg het niet verkocht.
Wat is dat toch altijd, als ik iets wil hebben betaal ik de hoofdprijs maar als ik er vanaf wil raak ik het voor een dubbeltje nog niet kwijt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:27

Horsier schreef:

Stofzuigers kan ik niet over mee praten. Ik veeg dagelijks en 1x per week ff stofzuigen en dweilen en dan vind ik t wel weer prima.

Volgende week komt de zadelpasser voor Ro. Nu ze blijft mag ze haar eigen zadel. Ik had twee overbodige zadels te koop staan maar krijg het niet verkocht.
Wat is dat toch altijd, als ik iets wil hebben betaal ik de hoofdprijs maar als ik er vanaf wil raak ik het voor een dubbeltje nog niet kwijt.

Dat laatste is herkenbaar ja!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:31

Dat laatste is idd zo herkenbaar.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:41

Die zadels.. idd ik ben zelf nu ook van het niet meer nieuw kopen en op mp onderhandelen :+ ik weiger nog de volle pond voor een nieuw zadel te betalen _O-

Bij ons ging t goed tekeer gister maar alles nog heel en water is weer weggezakt

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:43

Nou dat laatste is vooral herkenbaar bij zadels.
Pfff wat heb ik daar veel geld aan uitgegeven in het verleden en dan dus niet blijken te passen. (Boomvorm ongeschikt of te lang).
En er dan een prikkie voor terug krijgen, want het lag nooit aan de zadelmaker.

Op de een of andere manier heb ik een voorliefde voor paarden met een brede schoft en korte rug en dat is blijkbaar voor veel zadelmakers ingewikkeld.
Nu sinds 4,5 jaar over op Sella en sindsdien zijn mijn zinloze zadeluitgaven gelukkig voorbij :D

Horsier, ga je voor een specifiek merk of heb je een zadelpasser met een gevarieerd aanbod?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:46

Hier hetzelfde. Korte, ronde ruggen en breed in de schoft.
Ik ben blij met mijn Wow maar voor Coccinelle gaan we kijken of we er 1 van 2e hands onderdelen kunnen samenstellen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 12:21

Hier een extreem korte en verzonken rug. Alle zadels liggen zo slecht dat ik niet eens hoef te twijfelen om er geld aan uit te geven. Dat scheelt nogal :))

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 12:22

Mijn eerste westernzadel was een boomzadel en dat was een goedkoop flutding. De volgende was een Orthoflex en daar heb ik járen op gereden. Toen in de ban geraakt van boomloos en met name de Bob Marshall en daar rij ik nu op diverse paarden al meer dan 20 jaar op. Er zit iets verschil in de hoogte van de pommels, maar de bouw is verder van alle zadels gelijk en elk zadel wat ik voor de verkoop gekocht en verkocht heb zat als 'thuiskomen' als ik ze uitprobeerde :)
En geen van de paarden waar het hier op gelegen heeft heeft ooit rugklachten gehad.

Ik moet eigenlijk voeren, maar er komt net een fikse bui naar beneden... dus ik wacht even 8-)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 12:31

Ik wilde eigenlijk gaan fietsen om de bloemenvelden een paar dorpen verderop te fotograferen.

Maar, ik zie allemaal kleine buitjes op komst.
Ik ga maar even in het bos wandelen. Ik ga in ieder geval rust opzoeken.

We wonen aan de Duitse grens. Blijkbaar is de snelweg vastgelopen en is dit de sluiproute.
Mensen zijn massaal onderweg ivm EK. Inmiddels ben ik de voorbij razende auto’s en het getoeter moe :o

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 12:45

Ik koop mijn zadels eigenlijk altijd tweedehands of flink afgeprijsd. Meestal krijg ik er bij verkoop hetzelfde bedrag weer voor. Soms iets meer en soms iets minder. Over het geheel genomen ben ik geen geld verloren op zadels denk ik. Maar ik heb dan ook eigenlijk nooit 'gewone' zadels. Dat scheelt denk ik wel.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:41

Ik heb laatst een Edix tweedehands gekocht. Als ik de prijzen nu op MP zie heb ik daar geen slechte deal gedaan, dus daar maak ik me geen zorgen om als die er weer uit gaat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:43

Hier passen de massimo's goed en ook 2e hands gekocht.

Voor die tijd wel wat anders geprobeerd maar ook 2e hands gekocht en voor hetzelfde geld weer verkocht.

Voor nu zou ik nog wel eens een gfs monarch willen proberen of het nieuwe model massimo trail.
Maar dat is er 2ehands niet en nieuw zie ik nog niet zitten.
Of misschien een edix emir. Maar staat alleen een flink beschadigde op waar ik 500 nog teveel voor vind.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:51

Horsier schreef:

Herkenbaar!
Met zadels moet je geduld hebben is wel mijn ervaring

En gezien Ro haar bouw denk ik dat jij er prima opkan hoor

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:53

Massimo heb ik gehad, ook fijne zadels, nu een euroriding
Voorheen nog een marjoman gehad

ook altijd brede en korte paarden

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 14:04

Ik had een massimo dressuur voor €100 op marktplaats staan. Geen reactie op, en nog een edix tequiro met alles er op en er aan voor €750.
Wel al 18x als favoriet maar ook nog geen een reactie. Staat er nog een op en daar vragen ze 1100 voor dus te hoog kan ik toch niet zitten.

De massimo ga ik denk ik maar een leuke kruk van maken ofzo. Hij ligt in de weg op stal.

Freehorse passervice komt. Die wil de edix wel inruilen. Ik wil een tweedehands zadel voor haar. Het liefste een edix tariq want die heb ik voor vic en is echt heel fijn.
Maar die heeft ze nu niet. Dus waarschijnlijk word het een startrekk dressuur of een ghost roma.

Lynn_Nikita schreef:
Herkenbaar!
Met zadels moet je geduld hebben is wel mijn ervaring

En gezien Ro haar bouw denk ik dat jij er prima opkan hoor

Ja is ook niet eerlijk, vic rij ik wel en die weegt even veel als ro.
Arme vicky...
Maar ro is m'n baby, die wil ik met der jonge leeftijd niet maximaal belasten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 14:13

Hoe breed is je massimo?
Heb het idee dat de brede wel verkocht worden.
De smallere niet. Dan is er meer markt in andere merken

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 14:25

Het is een smalle, boommaat 31.