Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:35

pfff wat een prijs zeg.....
Maar hopelijk gaat het wel beter met haar.

Ik weet de prijs van het enten nu deze keer ook niet omdat abby er van alles bij heeft gekregen.
Maar we zien wel.

Mooi plekje malenka
En fijn als je daar met machines aan de gang kan.

Hier is de sneeuw nu wel aan het smelten, maar er ligt toch nog best veel

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:48

Fijn dat het beter gaat Joyce.

Ziet er goed uit Malenka met een heuvel en een poel.

GewoonMarie, hoop dat het meevalt met de hoef en dat de hoefsmid snel kan.

Hier ook een dierenarts rekening binnen gekregen. 2 paarden enten eur 130,00.
Toen ze nog in pension stonden betaalde ik eur 50,00 voor 2 paarden. :=

Tess gaat volgende week naar de kliniek en dat kost minimaal eur 250,00.
Ze draafde net weer zuiver door de wei, maar ik heb geen zin in weer die onzekerheid van wel/niet rad, wel/niet rijden. Dus, de dierenarts mag het me gaan vertellen. En ik denk dat ik er dan even rustig bij stil ga staan hoe ik verder met haar wil.

Mijn schoonmoeder heeft dr heup gebroken. Enorm sneu natuurlijk. Helemaal omdat ze er al 5 weken mee rondloopt, omdat de arts foto's maken onzin vond.
Ze moet nu weer heel rustig aan doen en over 4 weken terug voor controle.

Ik heb straks een etentje van het werk in Zutphen. Mooi weer, dus ik ga wat eerder en neem mijn camera mee. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:01

@boemel: dat is wel te grof voor woorden... arme schoonmoeder ;( Ik hoop dat het zich nog snel zet, want leeftijd en tijd van ingrijpen is niet bepaald gunstig helaas.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:16

Sterkte voor je schoonmoeder boemel!
Joyce wat een geld. Ik had laatst de dierenarts voor Amy op tweede kerstdag om 22.30 en was €103 kwijt incl spuiten _O- had me op het ergste voorbereid

Oh en twee paarden enten €93
Laatst bijgewerkt door MarjanB op 19-01-23 14:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:17

Heftig Boemel, ik hoor het vaker….. sterkte voor je schoonmoeder. Geniet ze in Zutphen.

Hele mooie vijver Malenka, echt gaaf. Hoe gaat het met het huis?

Laatste keer DA was €90 voorrijkosten, wolfskiesjes laten trekken en dat was nog niet eens goed gedaan dus de gebitsverzorger priegelde er nog wat uit een half jaar later. Ik heb ze laatst op de kliniek laten enten en dat was €83 voor 2.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:19

Oh en boemel wat een getob met Tess :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:28

Oh wat naar boemel...
Poeh die van mij moeten ook geënt. Dan bereid ik me vast voor :+

Ik ga zo te paard naar de les. Lekker even uitwaaien.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:58

Wij laten de dierenarts voor het enten altijd gelijk voor ons en de buren komen
Zo kunnen we voorrijkosten delen. Dat scheelt enorm.

Belker,
Best goed. Mijn gezondheid en het gebrek aan daglicht zorgen voor een laag tempo. Maar we gaan rustig verder. Het grootste deel van de binnenmuren staat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:11

Wat naar zeg boemel van je schoonmoeder, echt schandalig.
En sterkte met Tess

Have fun robijn

Ik heb net toch maar even een paar foto's gemaakt.
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:20

Ooh dat ziet er wel heel gaaf uit DP!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 15:20

Ja sneeuwfoto's <3 <3 prachtig!

@boemel: vreselijk zeg van je schoonmoeder! Wat moet ze een pijn gehad hebben!

@Malenka: volg je huis-topic ook nog, ben benieuwd naar de verdere afwerking van je huis. Die draadalg explosie is hier ook zo erg, maar tegen dan zitten ook de eerste salamanderlarven al in het water dus dan laat ik het maar gaan.. valt niet weg te scheppen zonder heel veel beestjes mee te pakken.

Wat een kosten zeg voor dat inenten en die voorrij kosten :wow: hier betalen we 50 euro voorrij kosten en dat vond ik al veel.

@DF: ja klopt, en zit opzich niet echt te wachten op eieren of kuikens. We zullen wel zien wat we doen binnen een paar weken :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:08

Een vliegend hondje in de sneeuw <3
Overigens ligt er daar best een aardig laagje.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:11

Heerlijk DP!
Malenka, voor jezelf zorgen en opletten want t is zo’n dun lijntje als je ook nog aan het verbouwen bent.

Hier was reintje langs geweest in de wei
Afbeelding
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:00

Heerlijk die sneeuw foto's. Wat kunnen veel dieren er toch van genieten. <3 Hier echt nog geen vlokje sneeuw. Jammer voor Daran (de hond), maar voor mij wel heel fijn. Ik heb metde allerlaatste bloembollen in de grond gestopt. :o Weer meer dan 1000 dit jaar. Ik hoop toch zo dat het over een paar jaar echt een bloemenzee is. Tot nu toe zie je er nog niet veel van tenzij je echt rondloopt op zoek naar bloemen. := En er zitten er nu toch echt al zo'n 5000 in de grond. Ruimte, wat een luxe probleem.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:22

5000 !! %)
Dat 'luxeprobleem' hebben we hier ook wel. Waar anderen aan 5 plantjes genoeg hebben, hebben wij er 25 nodig :) Gelukkig is het hier nu wel ondertussen dicht genoeg gegroeid. Al blijkt er soms toch nog ineens een eik van 1.5 mtr tussen te staan :)

Paddock is wat aangeharkt, dat was na Boon haar vrolijke akties hard nodig.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:46

joyce83 schreef:
Jeetje nog nooit zo snel de rekening gehad van de dierenarts. Maar boh die consult aan huis prijs is niet meer normaal. €73,65 en dat is dan alleen het consult! Is normaal tarief, dus geen spoedtarief. In december de andere kliniek hier gehad van iets verder weg die zat in de 59,31 (dacht even groter verschil maar zag de bruto prijs..)

Ja daar vangen ze flink voor. Volgens mij zit er ook verschil in tarief als je sochtends belt voor afspraak of na 10-11 uur. Dan ben je geen spoed maar ook niet normaal tarief.

Overigens vind ik sowieso de controle en consult achtige activiteiten op locatie enorm duur.

Mijn lusi merrie met veulen waren niet zo fit in december. Ze hielden wat vocht vast boven de ogen...

Was voor hart luisteren, mond bekijken, advies mbt voer en algemeen onderzoek bijna €300 kwijt. Daarnaast werd het veulen nog even gechipt en een kuur voor spoelworm... Kwam er ook nog bovenop. Ze was er denk ik nog niet eens een half uur :') koekoek 8)7 .

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:52

Klopt Stephanie. Echter bij deze is dat niet, tenmminste niet om dezelfde dag te komen. Wel avond en weekend anders.

Kliniek waar Guus bij staat heeft gewoon dag tarief, tarief iets hoger als ze dezelfde dag moeten komen en weekend/avondtarief.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:53

Wat een prijzen komen er voorbij zeg :wow:

@joyce, hoe is het nu met je oudje?
@Boemel, arme schoonmoeder :(:)
En wat een gedoe met Tess weer :(:)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:20

Dat bied geen hoop die dierenarts kosten.
Eind februari komt de DA hier enten en de gebitten doen. Nu ook gevraagd of deze DA de honden wil enten. Dan kan de hele bende in 1 klap. Scheelt toch weer consult kosten denk ik.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:31

joyce83 schreef:
Klopt Stephanie. Echter bij deze is dat niet, tenmminste niet om dezelfde dag te komen. Wel avond en weekend anders.

Kliniek waar Guus bij staat heeft gewoon dag tarief, tarief iets hoger als ze dezelfde dag moeten komen en weekend/avondtarief.

Ahh oke! Volgens mij doen inderdaad niet alle da’s dat. Die van mij is er anderhalf jaar geleden mee begonnen.

Ik moet wel zeggen dat mijn paarden bij 2 dierenartsen ingeschreven staan en dat ik soms bepaalde dingen ‘shop’ omdat er prijsverschil is en soms ook qua wachttijd voor een afspraak.

Hier in het noorden is een tekort aan DA’s en dat merk je echt.

@belle-boef: doet jouw DA dat? Had dat hier ook gevraagd maar voor de hond moet ik gewoon naar de praktijk komen. Jammer… komt volgens mij omdat niet alle paardenartsen in de praktijk ook kleine dieren doen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:31

5000 bollen! Wat gaat dat gaaf worden! :D

Boemel, hopelijk valt het mee in de kliniek. En wat sneu van je schoonmoeder, zo lang al rondgelopen met een gebroken heup :(

Joyce, hopelijk valt het mee en is hij snel weer opgeknapt. Drinkt hij wellicht minder met de kou?

Hier hadden we vandaag weer een tegenvaller met de verbouwing. Ze gingen een sleuf slijpen voor de afvoer en stuitten op een put van 2,5m diep :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:56

Dais…. Sterkte met de verbouwing.
Gaaf Malenka, 5000 bollen.
Idd het tekort aan DA-en merk je duidelijk. Daarnaast is het uurloon vaak niet mega. Afgelopen jaar entte mijn vriendin de paarden. Nu moest het snel ivm verkoop ijslander.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:02

Arme schoonmoeder, wat slecht

Wat een hoop geld, had je die uit mijn straat? Die telde zelfs voor zijn buurvrouw van 2 deuren verder waar hij te voet naartoe ging voorrijkosten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:14

Stephanie schreef:
joyce83 schreef:

Ahh oke! Volgens mij doen inderdaad niet alle da’s dat. Die van mij is er anderhalf jaar geleden mee begonnen.

Ik moet wel zeggen dat mijn paarden bij 2 dierenartsen ingeschreven staan en dat ik soms bepaalde dingen ‘shop’ omdat er prijsverschil is en soms ook qua wachttijd voor een afspraak.

Hier in het noorden is een tekort aan DA’s en dat merk je echt.

@belle-boef: doet jouw DA dat? Had dat hier ook gevraagd maar voor de hond moet ik gewoon naar de praktijk komen. Jammer… komt volgens mij omdat niet alle paardenartsen in de praktijk ook kleine dieren doen.

Ik kon met de assistente dit gewoon afspreken. Ga er wel van uit dat die de hond ent.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:25

Malenka maakt de Keukenhof na :+
Dais, verbouwen is ook echt altijd wat hè!? Ons nieuwe dak lekt.. echt |o
Net paarden in het onderste draad gezeten op meerdere plekken alles afgeknapt.. zo leuk paarden aan huis _O-
Joyce hoe gaat t?