Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:18

Wat superleuk om te zien Olympia! De heuvel is duidelijk een dikke hit!! _/-\o_ En inderdaad heel mooi dat 't zo klikt!! :j
Ik heb het paard van mijn beste vriendin in pension, pensioen eigenlijk :P Die staat hier van haar oude dag te genieten en is dikke maatjes met mijn oudje :+: Dus die staan lekker samen 24/7 buiten met schuilstal :+: Maar daarbij kom ik ook eigenlijk echt níet uit de kosten met wat ik aan haar aan stalling vraag... := Laat staan als ik het werk/de verzorging erbij reken.. maar dit paard is al langer in mijn leven dan dat 't haar paard was, dus zij heeft ook wel een plekje in m'n hart veroverd en zodoende verzorg ik haar graag <3 En als zij naar d'r paard komt (woont een uur verderop, dus is niet vaak) dan ben ik alleen maar blij, want dan zie ik m'n vriendinnetje weer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:22

Ja, ik zou daar toch als vriendin anders in staan Natasja maar dat is persoonlijk.
Als ik mijn paard bij een vriendin zou stallen zou ik haar op het hart drukken: laat maar weten wat je kwijt bent dan betaal ik dat. Op zijn minst.

Maar goed ik ben dan ook wel erg pro mijn eigen boterham verdienen en mijn eigen deel betalen. Ik wil een paard, dan mag ik dat zelf regelen
:+

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:23

Ja, alles wat ik naast de normale kosten uitgeef, heb ik binnen 2sec. terug :j Hoef ik niet eens om te vragen.. maar denk nog steeds niet dat ze doorheeft hoeveel werk het eigenlijk is en hoe duur hooi is en hoeveel 'onbeperkt' is :') Achjaaa.. ik kan me er niet druk om maken.. :P

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:30

Robijntjah schreef:
Je moet er zelf het type mens ook wel naar zijn denk ik. Maar die vaardigheden kun je zelf wel in vullen ;)

:')
Hahaha.

@jade: ik snap wat je zegt. Alleen ik weet uit ervaring dat ze compleet over de zeik zal gaan. Non-stop. En dat vind ik ook niet kunnen voor de buren. We wonen wel in een dorp en iedereen vindt de paarden fantastisch, maar dat wil ik wel graag zo houden. En het is echt paard-afhankelijk bij Floor. Ze lijkt een soortvan verliefd te worden. Eerst was dat op mijn oude merrie, toen waren er best wat paarden die bij haar stonden waar ze het niet mee had en waardoor ze probleemloos alleen achter bleef. Maar nu zie ik hetzelfde verliefderige en claimerige gedrag bij haar.

We hebben overigens ook een aparte oprit voor naar de stal, dus dat scheelt.

En qua kosten heb je gelijk Marlies (als ik je contract zou mogen inzien graag!) en alle anderen. Ik kan nu mooi zien wat ze verbruiken.
Wat ik zelf handig vond is een vast aantal pakken/zakken stalbedekking in de prijs. En alles daarboven extra afrekenen. Kun je anders ook op leeglopen heb ik elders gezien.

Haha Utopia je bent te goed (maar ik snap je wel). Anderzijds ben ik ook Robijns type. Zou dat zelf echt niet willen als paardeigenaar zijnde.
Laatst bijgewerkt door Olympia96 op 17-11-20 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:32

Dat is op zich ook een oplossing Olympia. Maar hoe hou je bij hoeveel dat paard verbruikt als ze samen staan? Het ene paard verbruikt natuurlijk wat meer dan de ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:33

Dan is het goed, jouw ding haha.

Ik ga zo eens mijn rondje mesten haha. Ben benieuwd welke groepjes ik nu weer bij elkaar aan tref, onze kudde is ontzettend aan het mengen op het moment. de 2 nieuwsten zijn echt aan het uitvinden wie ze het leukst vinden _O-

Wij zitten hier qua verbruik op 100 - 125 euro per paard per maand denk ik. Gemiddeld genomen. Dus het ene dier wat meer dan het andere maar dit zijn we wel kwijt.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:35

Jinte schreef:
Dat is op zich ook een oplossing Olympia. Maar hoe hou je bij hoeveel dat paard verbruikt als ze samen staan? Het ene paard verbruikt natuurlijk wat meer dan de ander.

Haha niet. Wij hebben twee vreetzakken. En smeerpijpen op stal (hoewel die strokorrels echt wel fantastisch zijn!). Dus welk derde paard er ook bijkomt, het lijkt me stug dat het een nog grotere verbruiker wordt. En ik wil liever alles in ‘overvloed’ dan te kort.
En wat de ene dan meer of minder neemt, dat is dan een beetje een grof gemiddelde waarmee je moet werken denk ik zo.

Jij hebt geen stalbedekking he robijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:37

Nope, enkel hooi en vitaminekorrel. Oke en snoep voor de snoepjes bal en af en toe wat extra's.

De omheining heb ik niet doorberekend en het stroom en water van de zadelkamer ook niet. De kosten van de hypotheek ook niet ;)
Vind ik echt te ver gaan, dat zouden we voor onze eigen paarden ook hebben. Oke, misschien zou de track ontwikkelen iets minder snel gaan maar zelfs dat betwijfel ik :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:45

Echt niet haha, jullie zouden dan net zo fanatiek zijn in het maken van nieuwe paadjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:47

True that _O-

Mochten wij meer faciliteiten krijgen hebben we besloten dat we niet zomaar gaan verhogen maar dat in overleg met de klanten gaan doen. We zijn echt onwijs blij met deze club en die willen we dan ook graag behouden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:50

Hoeveel paarden hebben jullie eigenlijk staan?

Ik heb er 2.
Zou stiekem nog best een leuke grote bosrittenpony willen :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:51

Haha :D

Jaa, zo zijn wij ook inderdaad. Nu met al het nieuws bij Wilg hebben wij het er ook over gehad. En toen heeft ze ook aangeboden (eraan mee) te betalen.. maar Splash profiteert er ook van :') Dus hoeft niet :P Ooit hadden we 't toch wel gedaan, nu dat Wilg hier staat alleen wat eerder :P Maar inderdaad, overleggen, communiceren, zo belangrijk :j

Boemel: wij hebben 3 mini's en 5 paarden :D De 2 oudjes staan dus samen in een paddock met schuilstal en voor de andere 3 paarden zijn we nu stallen met flinke uitlopen aan het maken, die hopelijk voor de kerst af zijn! :oo :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:52

2 van mezelf en 4 pensionpaarden. Waarvan 1 jaarling. Wel allemaal pony's van rond de 1.50 m op mijn eigen (te groot aan het worden) paard na.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:56

Ik vind één E en een Shet momenteel genoeg werk. Net het mestrondje weer gedaan en wast blad van de PP-gang gehaald. Die is nu weer even open. Peps vind het nog steeds niet wat daar. Hij staat voor de ingang te kijken naar Boon die lekker aan het sneupen is. Dus straks daar maar eens hooi in een net gaan doen, dan komt ie vast wel.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:56

Druk hier :o

Olympia; ziet er mooi uit!!

Over asbestsanering, dat was hier al gedaan, gelukkig. Liggen nu isolatie panelen op, heel fijn.

Pensionklanten gaat hem hier nooit worden, onze hond houdt niet van bezoek, en ik zou er ook te weinig eigens aan overhouden, maar dat komt door mijn eigen tic ;)
We gaan hier de 4e dag rommelen in.
Zaterdag is de muur vande schuur plat gegaan en afgevoerd. Daarna de klinkers uit het erf waar we tuin moeten aanleggen. Straatzand eraf gekrabd en op depot gezet.

Zondag begonnen met de puinlaag onder de klinkers opbreken en klaarmaken om af te voeren.

Gisteren zijn de rijplaten bij de paarden gelegd om daar nog wat dingen af te ronden, een klinkerpaadje eruit, boel wat egaliseren.
En vandaag door..

En die lieve lieve paarden die staan er zo mooi rustig op te kijken. Bewonderenswaardig die twee.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:57

Ik heb twee paarden (een D en een E-pony) staan die ik allebei rijd. Puur recreatief overigens, heb helemaal geen ambitie meer op sportgebied. Nu in het najaar rijd ik dus ook een stuk minder, nog één keer per week op mijn D-pony. De E is in het najaar altijd een beetje koekoek en omdat ik herstellende ben van een hersenschudding heeft hij vakantie. Geen zin in brokken.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:58

Wij hebben er nu 4 staan van ons zelf. 1 welsh kruising van ruim 30, een jaarling, een haflinger en een draver. Heerlijke kudde is het <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:01

Flew schreef:
Ik heb twee paarden (een D en een E-pony) staan die ik allebei rijd. Puur recreatief overigens, heb helemaal geen ambitie meer op sportgebied. Nu in het najaar rijd ik dus ook een stuk minder, nog één keer per week op mijn D-pony. De E is in het najaar altijd een beetje koekoek en omdat ik herstellende ben van een hersenschudding heeft hij vakantie. Geen zin in brokken.

Vind je dat erg of juist minder nu ze aan huis staan?

Ik rijd Modesta 4 - 5 keer per week, ligt een beetje aan het weer en hoe druk ik het heb.
Aurelia rijd ik 1 a 2 x in de maand zelf en mag vanwege haar leeftijd 1 a 2 x per week weg met iemand anders. Dat vind ik echt genoeg, regelmatig krijgt ze ook nog vrij.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:06

een shet voor dochter, een grote oude D pony met pensioen en een rijpaard voor mijzelf.

het perceel is ook maar klein dus meer vind ik niet kunnen en heb ik ook geen tijd voor. Pension heb ik gezegd nooit meer, jarenlang wel gehad, maar ligt eraan hoe die oude merrie het blijft doen en wanneer er een rijpony voor mijn dochter komt en of de shet dan verkocht wordt of blijft als gezelschap.
De varkentjes en paarden zijn wel echt leuk samen, vormen nu echt een kudde. In het begin was ik echt bang dat het niet goedging met mijn paard zijn angst en erna het aanvallen maar nu staan ze eigenlijk altijd samen

Ik rij 3 keer per week, zaterdag en dinsdag les en zondag buiten. Meer tijd heb ik niet en zonder les wil ( en durf) ik niet in mijn bak rijden. Alleen ben ik nu aan die lessen 200 euro per maand kwijt en dat is ook erg veel geld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:08

boemel schreef:
Belker schreef:
Zou je er een pensionpaard bijwillen Olympia? Altijd iemand op je erf, eventueel met nog meer mensen als ze iemand meenemen? En gaat 3 samen wel goed?
Aan de andere kant zou ik dan wel afspreken dat als jullie eens weg zijn, degene wel het mesten/ voeren overneemt. Dan hoef je daar niks voor te regelen.

Ik heb een klein perceel en als er iemand bijkomt ook echt in zicht. Ik weet het niet, het maakt het werk beter verdeelbaar, maar geeft ook aanloop en inbreuk op mijn privacy.

Ik heb dat ook hoor.
Weliswaar komt er een vakantiehuis op ons perceel, maar dat is eigen oprit, privéterras en daardoor best wel afgeschermd van ons privédeel.

Mijn eigen paarden ken ik en een vreemd paard erbij zou ik al niet prettig vinden, maar inderdaad ook niet andere mensen in wei, stal en bak.

Als ik bij ons op pension zie wat er soms allemaal aan aanhang mee komt (vriendinnen, ouders, kinderen etc), dan zou ik daar niet aan moeten denken.

De ponies die nu op het perceel staan, blijven nog een paar maanden staan, omdat de nieuwe plek nog niet klaar is.

Gratis pension gangers dus. Eerlijk gezegd vind ik dat al niet heel fijn, maar goed stukje coulance van onze kant, omdat we nu al zo vaak in het huis mogen ivm aannemers e.d.

Wat een geweldige plek Olympia! Werkelijk prachtige, mooie ruimte voor de paarden.

Ik zit ook al een hele tijd in tweestrijd of ik een pensionklant wil.......

Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken, maar als 1 van mijn 2 paarden komt te overlijden (het oudje is 23), dan is er wel flinke paniek. Ik kan ze nu wel scheiden om te gaan rijden o.i.d., maar ben bang dat als het oude paard dood (ik hoop dat het nog jaaaaaren duurt, maar het ligt wel in de lijn der verwachting dat hij eerder gaat dan de 8 jarige merrie) gaat ik in alle hectiek en verdriet ergens een paard of pony vandaan moet gaan halen.

Mijn pony heb ik in februari in moeten laten slapen en wil eigenlijk niet zelf weer iets kopen.

Misschien proberen om een niet al te fanatieke ruiter te vinden, of een pensioenpony. Al ben ik bang dat dat erg lastig word om zo iemand te vinden. Ik vind het geen probleem om de dagelijkse zorg op mij te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:09

Een pensioenpaard brengt ook situaties met zich mee waar je goed over na mag denken is mijn ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:12

Ja dat is helemaal waar. Mijn oudje heeft ook veel verzorging en aandacht nodig.

Maar ik wil eigenlijk ook niet iemand die elke dag over mijn erf loopt, vrienden/vriendinnen enz meeneemt. En dat gebeurt uiteraard wel als iemand lekker met zijn paard bezig wil zijn. Wat ook totaal logisch is, maar ik denk niet dat ik dat leuk vind.....

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:15

Ik krijg best wat vragen van mensen uit mijn kennissenkring of hun paard bij mij 'paard mag zijn'... dus ze zijn er wel. Deze mensen wonen allemaal dus op een uur afstand (want uit de omgeving waar ik 30 jaar heb gewoond :P ), maar hebben graag dat hun paard gewoon lekker ergens kan staan en genieten, zonder dat ze er zelf nog dagelijks naartoe moeten.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:15

Mijn geblesseerde paard staat nu ook bij 2 oudjes van 28 en 34.
Mijn 6 jarige brengt aardig wat leven in de brouwerij. De oudjes zijn helemaal opgebloeid ha ha.

Die van 34 rent en bokt en is best dik.
Die van 28 heeft wel veel zorg nodig. Veel extra voer, slobber, s nachts op stal.
Paard heeft amper tanden en is moeilijk op gewicht te houden en daardoor ook snel koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:16

Ik hoop dat Modesta ook zo oud mag worden hier <3