Ik heb het paard van mijn beste vriendin in pension, pensioen eigenlijk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Robijntjah schreef:Je moet er zelf het type mens ook wel naar zijn denk ik. Maar die vaardigheden kun je zelf wel in vullen
Jinte schreef:Dat is op zich ook een oplossing Olympia. Maar hoe hou je bij hoeveel dat paard verbruikt als ze samen staan? Het ene paard verbruikt natuurlijk wat meer dan de ander.
Flew schreef:Ik heb twee paarden (een D en een E-pony) staan die ik allebei rijd. Puur recreatief overigens, heb helemaal geen ambitie meer op sportgebied. Nu in het najaar rijd ik dus ook een stuk minder, nog één keer per week op mijn D-pony. De E is in het najaar altijd een beetje koekoek en omdat ik herstellende ben van een hersenschudding heeft hij vakantie. Geen zin in brokken.
boemel schreef:Belker schreef:Zou je er een pensionpaard bijwillen Olympia? Altijd iemand op je erf, eventueel met nog meer mensen als ze iemand meenemen? En gaat 3 samen wel goed?
Aan de andere kant zou ik dan wel afspreken dat als jullie eens weg zijn, degene wel het mesten/ voeren overneemt. Dan hoef je daar niks voor te regelen.
Ik heb een klein perceel en als er iemand bijkomt ook echt in zicht. Ik weet het niet, het maakt het werk beter verdeelbaar, maar geeft ook aanloop en inbreuk op mijn privacy.
Ik heb dat ook hoor.
Weliswaar komt er een vakantiehuis op ons perceel, maar dat is eigen oprit, privéterras en daardoor best wel afgeschermd van ons privédeel.
Mijn eigen paarden ken ik en een vreemd paard erbij zou ik al niet prettig vinden, maar inderdaad ook niet andere mensen in wei, stal en bak.
Als ik bij ons op pension zie wat er soms allemaal aan aanhang mee komt (vriendinnen, ouders, kinderen etc), dan zou ik daar niet aan moeten denken.
De ponies die nu op het perceel staan, blijven nog een paar maanden staan, omdat de nieuwe plek nog niet klaar is.
Gratis pension gangers dus. Eerlijk gezegd vind ik dat al niet heel fijn, maar goed stukje coulance van onze kant, omdat we nu al zo vaak in het huis mogen ivm aannemers e.d.