Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:14

Vriendin heeft Heras hekwerk, dat groene ruitpatroon. Met een draadje erlangs werkt dat heel goed, zowel om binnen te houden als buiten te houden. Maar goed ook, want haar kunsten met stroomdraad zijn niet om over naar huis te schrijven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:19

Onze paddock was ook al afgezet met heras hek, deel laten zitten en waar we hem ruimer gemaakt hebben komt gewoon stroomlint!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:13

Hilary schreef:
Vriendin heeft Heras hekwerk, dat groene ruitpatroon. Met een draadje erlangs werkt dat heel goed, zowel om binnen te houden als buiten te houden. Maar goed ook, want haar kunsten met stroomdraad zijn niet om over naar huis te schrijven :')

Zo hebben wij het ook. Heras hekwerk. 1.80 hoog. En een prikpaal met koord om ze van het hekwerk te houden. We hebben het wel zelf gezet. 4 ha omheinen is een duur grapje. De verdelingen binnen het hekwerk heb ik met prikdalen en koord. Mochten ze er eens door gaan dan is er niks aan de hand.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 07:53

Ipv prikpalen rondom kun je ook afstandhouders gebruiken. Ik vind zo`n heras hekwerk ook mooi, ziet er altijd veilig uit

Ik wil mijn hooihok af hebben maar met een man die nu nachtdiensten draait en een hoop afspraken schiet het niet op, alles wat ik alleen kan doen is gedaan maar soms kom ik handen tekort helaas. De aanbouw is wel weer iets verder nu, voor de bouwvak moet het klaar zijn en dan kunnen wij zelf ook eindelijk verder in huis

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:05

Fijn dat ze geen cushing heeft Lynn. Heb je haar al eens een reiniging kuur,, bijvoorbeeld drainage compositum van Phytonics gegeven? Of groene leem kuur....

Welke omgeving zit je Irene?

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:48

hallo allemaal

ik lees al tijdje mee maar wil me nu toch ook echt melden eind augustus krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis in drenthe. Hier willen we een plek realiseren voor onze 2 tinkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:55

Welkom Ellen, leuk!

Foto´s van jullie nieuwe stulpje?

Nog 3 dagen nog 3 dagen!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:10

Welkom Ellen!
Wij zijn ook verhuisd naar een ander plekje met onze twee tinkers :D

Oooooh Jolijn het gaat zo hard nu. Alles klaar inmiddels? Of nog bezig met afzetten van de paddock?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:14

Afzetten gaan we morgenavond doen, vanavond gaat vriendlief de hooibak maken en slepen we hem er samen in. We hoeven maar een paaltje of 7 neer te zetten, zo gepiept.

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:16

we gaan er 21 juli nog een keer heen om maten te meten aind augustus krijgen we de sleutel pas dus zal dan ven foto's maken

heb er zoveel zin in maar tegelijkertijd ook wel spannend in ons geval gaan we toch wel ver van onze fam wonen en kleintje op komst.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:20

Robijntjah schreef:
Afzetten gaan we morgenavond doen, vanavond gaat vriendlief de hooibak maken en slepen we hem er samen in. We hoeven maar een paaltje of 7 neer te zetten, zo gepiept.

Oh dat is fijn! :) Nu hopen dat je niet net zoals wij een defect stroomapparaat hebt :')
Maar dat gaat echt snel. Ben heel benieuwd hoe de paardjes het doen de eerste dagen.

Heb je niet nog wat boomstammen laten staan waar je wat hooinetten aan op kunt hangen? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:54

Er staan sowieso nog wat vaste bomen, dus daar gaan we er een paar aan hangen.

Achter stroom staan ze nu ook niet dus ook dat zal wel goedkomen haha!

Ik hoor net dat ze vrijdag al komen! :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:24

beatje schreef:
Hilary schreef:

Zo hebben wij het ook. Heras hekwerk. 1.80 hoog. En een prikpaal met koord om ze van het hekwerk te houden. We hebben het wel zelf gezet. 4 ha omheinen is een duur grapje. De verdelingen binnen het hekwerk heb ik met prikdalen en koord. Mochten ze er eens door gaan dan is er niks aan de hand.

Poeh, 4 hectare met Heras hekwerk... Kan me alleen maar voorstellen hoe die factuur er uit zag... Als ik zie wat ik hier nu op 1,3 hectare al uitgeef.

Bedankt voor alle input! Gaaspanelen lijkt mij wel het makkelijkste, dan kan je ook nog eens een paneel vervangen als er wel eens wat beschadigd. Denk dat ik het tweedehands aanbod maar een beetje in de gaten ga houden.

Lynn, lastig als je dan eigenlijk wat extra handjes nodig hebt! Maar al met al wel fijn dat je toch steeds wel stappen maakt.

Welkom hier Ellen, ik zit ook in Drenthe :D

Robijntjah, whoop whoop!!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:29

Ellen! Wat leuk, welkom hier :D Ben ook erg benieuwd naar jullie nieuwe stulpje, wel dapper dat jullie zo ver verhuizen, maar Drente is een heerlijke plek <3

Bij ons toekomstige huis staat ook een gaashekwerk om de weides heen, zou je dit niet met een klimop kunnen laten begroeien om het wat groener te maken? Of is dit ook giftig...? :')

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:42

Ja klimop is ook giftig.
Wij willen er een beukenhaag tegen zetten.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:43

Wat leuk Ellen.
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 24-05-25 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:48

Ik heb mijn buik even vol van wat voor hagen dan ook _O-

Uiteindelijk komen wij helemaal zonder gaas hoop ik maar dat zien we dan wel weer. Stukje bij beetje komen we er wel!

Irene793

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:56

Dank allemaal voor de tips. Ik ga inderdaad maar eens informeren bij buurtgenoten.

rover_ schreef:
Welke omgeving zit je Irene?

Noord-Limburg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:58

Wij ook Irene! Op marktplaats hebben wij ook wel wat adresjes zien staan maar kon het uiteindelijk meenemen van stal dus.

Zeg, ik heb natuurlijk die takkenwal gemaakt he, hoe lang zou het duren voor alles wat daarop ligt zo vergaan is dat de paarden er gewoon bij kunnen lopen?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:03

Wat ligt er allemaal op waarom ze er nu niet bij mogen? En hoe graag eten je paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:11

Klimop is giftig, maar dat zou ik ook echt niet willen. Buiten dat ik er allergisch voor ben woekert het zo verschrikkelijk, krijg je echt nooit meer weg... Wij hebben ook een beukenhaag om (een deel van) de tuin/paardendeel.

Welkom Irene, voor hooi kun je rondvragen in de buurt, dat werkt het beste. Je kan inderdaad ook op marktplaats kijken, daar staat ook genoeg goed spul op.

Gefeliciteerd Ellen, wat leuk met tinkers! ik ben ook trotse eigenaresse van een tinker :D

Gaat snel zo Jolijn, wel heel leuk dat het nu zo dichtbij komt! :) Wat heb je op die takkenwal liggen? Wij hebben een takkenwal met giftige takken, die ligt natuurlijk buiten de wei, tussen de afscheiding tuin en wei, voor vogels en egels. De niet-giftige takken gaan bij de paarden op de wal of voer ik direct. Mijn tinker is dol op takken, dus alles wat ze mag hebben krijgt ze direct :')

Ik reageer niet zo heel veel, momenteel heeeel druk met mijn scriptie en werk, maar ik lees nog wel met jullie mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:13

Ja hier ligt oa esdoorn en liguster op dus heb hem nu ook afgezet natuurlijk. De rest van ons terrein is zo vol gegroeid dat ik daar echt geen takkenwal van 40 meter op kwijt kan :+

Ik ga ze wel af en toe wat bamboe voeren haha.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:19

Welkom Ellen!

Robijntjah *\%/*

Wij hebben een deel afzetting waar bramenstruiken langs groeien. Het groeit ontzettend hard, wat uiteraard zijn voor- en nadelen heeft.

Ik ben er blij mee, het houdt de pony's binnen, buitenstaanders buiten, en ik lust graag bramen :Y)

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:23

Ow wat leuk nogmeer mensen uit Drenthe toevallig ook bovenin in de buurt van exloo?

Ja we hebben moeder en zoon(die kregen we er als verrassing bij)

We hebben gewoon een vrijstaande woning niet heel veel bijzonders ook niet onwijs veel grond maar genoeg voor onze eigen paardjes.

We komen nu vanuit delft dus wel een hele stap en kennen daar nog niemand dus wel echt spannend allemaal maar gaat vast goedkomen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:26

Ik woon meer onderin de zuidoosthoek, maar Exloo vind ik best dichtbij. Je kan daar wel mooi in de bossen rijden.