Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lando2 schreef:Die 2 pakjes op een nacht vind ik ook niet zo erg hoor, alleen zijn er dat nog eens 2 gedurende de dag. Ik had ze vanmorgen even op stal gezet met volle slowfeeder, dan merk ik dat ze veel minder snel eten. Zo raar want ze kunnen allemaal prima met elkaar overweg, nooit problemen aan de slowfeeder. Ze eten eigenlijk standaard allemaal samen aan 1 slowfeeder.
Caily schreef:Daarom hier ook hooi, maar het scheelt aanzienlijk. Want ik heb eerder twee groepen gehad vanwege dit voerverschil, en ook wel individuele paarden gewisseld. Geef je echt slootwater te drinken?
Natalie36 schreef:2% van het lichaamsgewicht aan droge stof is genoeg hoor waaslanderhoe droger het hooi hoe minder je hoeft te voeren. Alleen de eerste 3 maanden eten ze veel meer omdat ze moeten wennen. En nu het koud is eten ze ook wat meer.
Maar ook hier valt het echt op dat de paarden veel relaxter zijn.
Lynn, ik ben heel hard voor je aan het nadenken maar ik heb de oplossing nog niet. Heeft het pensionpaard geen vriendschap opgebouwd met een van je eigen paarden zodat ze daar bescherming van krijgt? (Zo'n soort constructie hebben mijn paarden bedacht.) ik kan me voorstellen dat je het paard niet zomaar de laan uitstuurt. Arme dier zal je ook aan het hart gaan. Ik denk nog even voor je verder.