Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
greendragon schreef:Hier stond ook alles blank bij de paarden. Nu is de paddock al weer grotendeels opgedroogd. De drainage hoorde ik flink klateren bij de sloot, dus die heeft zijn werk goed gedaan.
Welke laarzen heb je besteld, Karin? Ik loop ook erg graag op mijn outdoorlaarzen met gevoerd voetbed. Kan ook lekker door de plassen banjeren...
Ik moest wel even wennen aan het vroege donker vandaag... poeh.. Moet mijn hele dagplanning weer omgooien...
DubbelFun schreef:Ik zag laatst een aanbieding van die kunststof rijplaten hier in de buurt, maar vraag me af of die niet ook erg glad zijn met nat weer.
Chasey schreef:Het gaat om dat stukje rechts naast de kippenren. Daar waar je het gras ziet. Wat zal het zijn, 2,5 / 3 meter?
[ [url=m/surGyo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Intussen is het kippenhok al wel weer meer af, heeft m'n schoonvader gedaan. Maar nog geen recente foto van.
Links van het kippenhok en tussen de binnenbak zit ook nog een pad. Die is smaller. Daar komt sowieso gewoon een klaphekje/schuifhekje. Daar hoeven de paarden niet doorheen. Maar is wel
makkelijk om er langs te kunnen met de kruiwagen.
Chasey schreef:kojack, gefeliciteerd met je nieuwe paard!
Ik heb gisteren maar een nieuwe stroomklok besteld. Heb ik een type 1200 ipv een 2200 (die we hadden) besteld. Oeps![]()
Technische gegevens:
max.spanning: 12.500 V
spanning bij 500 ohm: 3.400 V
laadenergie: 1.70 J
max. impulsenergie: 1.20 J
stroomverbruik 5,0 watt
theoretische afrasteringslengte: 40 km
max. afrasteringslengte zonder begroeiing: 10 km
max. afrasteringslengte lichte begroeiing: 2 km
max. afrasteringslengte zware begroeiing: 1 km
max. aantal netten: 3
aantal aanbevolen aardstaven: 1
Heb 'm al betaald en komt morgen binnen.Ik neem aan dat ie ook wel goed genoeg is?
Wat een regen afgelopen weekend hè? Kwam ook weer een bak water naar binnenDe schuifpui is lek en ook het dakraam in de overloop. Met harde regen wordt het dus badlakens leggen.
Daan komt er voorlopig niet aan toe om het te vervangen. Dan maar dweilen.
De wei is gelukkig helemaal niet nat, de vijver doet zijn werk, ook de paddock blijft mooi met veel regen.
De paardjes staan nu in de binnenbak, mogen vanmiddag de wei in.
Ik ben er nog niet aan toe gekomen om de paddock dicht te maken.
Omdat overal nieuw koord zit, is de opening van de paddock naar de wei nog open. Daar moet ik nog wat maken. Daar komt uiteindelijk een poort, maar moet tijdelijk met draad afgezet worden.
Zodra het daar dan dicht zit, moet er ook gelijk stroom op de draad.
Even laten weten dat we niet meer aan die uitbreek spelletjes doen.![]()
![]()
Want afgelopen weekend stond Nick alweer met het handvat én draad! in z'n bakkes...![]()
Dat wil ie straks hopelijk wel laten.
Zapje schreef:Wat een lieve uitstraling heeft je nieuwe paard Kojack!
Ik heb sinds dit jaar drainage in de bak. Echt geweldig, nu wil ik het ook in het land.. Maar ik heb veenhoudende zandgrond. Iemand hier ervaring met drainage en veengrond?
Wat een boef die nick! Goed stroom erop helpt vast. Er zit hier nu een wolf in de omgeving, mede een reden waarom ik een heel sterk stroomapparaat heb gekocht. Ben bang dat er steeds meer wolven zullen komen.
Belker schreef:Ik lees mee maar reageren vergeet ik steeds, of ik moet steeds terug kijken.
Nick is een boef, stroom erop is dan wel fijn.
Hier zijn de bodems nog droog. Beetje blubber op de gebruikelijke plaatsen. We gaan zien wat er weer gaat komen.
Lekker bezig Robijntjuh.
Lastige beslissing Boemel, waar doe je goed aan. En de bak heeft al zoveel gekost, wat een frustratie.