[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:09

Ik heb een nieuwe hobby ontdekt: Mestvissen :D
Alleen nu nog uitvinden wat het beste werkt: een schepnet of een vlasvork :)) Ik had al een hengel geprobeerd, maar daar bleef de drol niet aanhangen >;)

Maar hier was het weer flink ondergelopen... De wadi misschien toch nog een paar kuub verder uitgraven :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:12

Och hemel. Ik stop direct met klagen :oo

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:58

Jeetje DJZ, wat een ellende :=

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:01

Tjeetje, djz wat erg! Ik dacht dat het bij ons veel regende maar dat valt best mee dan eigenlijk!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:03

Wat een drama!

Maar toch bedankt voor het delen! Je maakt veel mensen ineens blij in dit topic

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:22

Jeetje wat een drama.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:36

Het geluk is, dat deze kant het laagste punt is, waardoor de track achter wel zo goed als droog erbij ligt :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 20:32

My lord! Wat een gigantische wildwaterbanen zie ik hier voorbij komen!
Toen we vorig jaar naar ons nieuwe huis verhuisden hield ik mijn hart vast. Land loopt af, er ligt een beek waar jaarrond water stroomt. Wat als het land niet goed draineert of droogt.... Afbeelding
Dit is mijn paddock waar ze dag en nacht kunnen zijn of naar binnen kunnen.
Vandaag wel weer veel regen gehad maar geen plasje in de paddock. Op de track wel maar dat is tot nu toe met een halve droge dag weer weg.

Tot nu toe echt heel blij mee. We hebben paddockplaten liggen die we gaan ingraven op de track voor een droog looppad. Maar moest eerst even mn examens halen. Oh en mn huis afmaken na de verbouwstop.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 00:54

Enige voordeel van al die regen is dat je het onkruid nu zo makkelijk met wortel en al er uit kan halen! Ik had van de week zelfs hele wortels van de zuring in m’n handen en dat heb ik hier op klei nog nooit gehad

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 16:55

En zo lag het er vandaag alweer bij :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 21:27

Eeeeen morgen en overmorgen weer regen... Voor de plantjes.. En het stof.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:47

Hier is het gewoon droog gelukkig. Alleen vrijdag nog regen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:06

Lekker die zon. Mijn bloemenstroken hebben ineens een groeispurt :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:32

Hier geen paddock paradise, maar wel een paddock paradijsje aan het maken.

Dit weekend hebben we de schuurpaal gemaakt en vanochtend heeft onze Fred er heel voorzichtig eraan geschuurd <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 02:10

@SandraWierda: Daar zullen de paarden waarschijnlijk dankbaar gebruik van maken :)) Mooi gemaakt +:)+

Ik had vorig jaar april een filmpje gemaakt van de track en van het weekend heb ik dit nog eens gedaan. Toch wel een paar mooie verschillen tussen beide jaren :j

En hier wordt ik heel blij van <3 Tango is al helemaal geaccepteerd door Diablo <3 Heel soms krijgt Tango nog een boze blik van Diablo, maar dan draait hij zich rustig om en gaat ergens anders zijn hooi eten. Tussen Tango, Pablo en de kleine gaat het ook echt heel goed en je ziet ze elkaar regelmatig opzoeken om samen hooi te snaaien :) Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 08:08

Freddydeshet schreef:
Blue_flower schreef:
En de boer vragen ipv loonwerker? Soms vinden die het wel mooi om te doen

De track is 3 meter breed en de loonwerker kan er precies tussen met een kleine trekker. Boeren hier in de buurt hebben geen kleine frezen.

Ik dacht, ik huur er een keer zo een handgreep en als dat bevalt en te doen is koop ik er een, aangezien het toch wel een keer of 4 per jaar moet.

Ding huren is idd iets van 85 euro voor een dag.

Hoe doen andere mensen het dan? Of hebben jullie genoeg (zware) paarden dat die het wel goed kapot lopen?

Hier vindt de buurjongen het machtig mooi om te doen met de trekker. In ruil krijgt hij altijd wat zelf gebrouwen biertjes van ons.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 08:57

DJZ schreef:
@SandraWierda: Daar zullen de paarden waarschijnlijk dankbaar gebruik van maken :)) Mooi gemaakt +:)+

Ik had vorig jaar april een filmpje gemaakt van de track en van het weekend heb ik dit nog eens gedaan. Toch wel een paar mooie verschillen tussen beide jaren :j

[ Video ]

Wat leuk om het het zo naast elkaar te zien!! Echt een verschil al, om te zien maar ook zeker in de beleving voor de paarden :j

En hier wordt ik heel blij van <3 Tango is al helemaal geaccepteerd door Diablo <3 Heel soms krijgt Tango nog een boze blik van Diablo, maar dan draait hij zich rustig om en gaat ergens anders zijn hooi eten. Tussen Tango, Pablo en de kleine gaat het ook echt heel goed en je ziet ze elkaar regelmatig opzoeken om samen hooi te snaaien :) [ [url=m/LgyRzY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:22

Fijn hè, die schaduwplekken. Maken ze graag gebruik van _O- :')
Afbeelding

En dan die vliegenmaskers :? :+
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:29

Djz, wat maakt een beetje groen al een verschil!

Daihyo, ze hebben de mogelijkheid in ieder geval. Ik merk ook dat ik op warme dagen gewoon even in de schaduw moet voeren. Daarna weten ze weer dat het bestaat oid.

Hier ook steeds meer schaduw dankzij de bonen en hagen. Het heeft even tijd nodig, maar we komen er wel!
Afbeelding
Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:33

De onze snappen het wel hoor, die komen alleen s nachts de schuilstal uit! :') Gelijk hebben ze, warm en veel insecten buiten dus ik zou ook binnen blijven. Mesten is zo gedaan momenteel, meeste ligt binnen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:04

Ik zet overdag de wei open. Nu een van de 2 met schaduw, dan gaan ze in ieder geval daar uit de zon staan. Vanaf morgen gaat de wei zonder schaduw weer open, dan is het hopelijk wat afgekoeld. Die met schaduw is aardig leeggegeten, dus ik moet wel een keer gaan wisselen :+

Nu nog iemand vinden die de weitjes voor mij kan maaien. Het is op plekken nog zo lang en stug, waar ze gemest hebben of waar het wat plat ligt. Mijn zitmaaier komt er niet goed doorheen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:20

Hier staan ze ook heel erg veel in de schuilstal haha. Daar is het ook relatief koel door het geïsoleerde dak erboven. Ben af en toe jaloers, ons eigen dak moet nog en schiet niet op :+

Maar s' ochtends in de vroegte even lekker op de wei met rondom hoog groen kunnen ze dan wel weer waarderen :D

Afbeelding

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:44

Daihyo schreef:
Ik zet overdag de wei open. Nu een van de 2 met schaduw, dan gaan ze in ieder geval daar uit de zon staan. Vanaf morgen gaat de wei zonder schaduw weer open, dan is het hopelijk wat afgekoeld. Die met schaduw is aardig leeggegeten, dus ik moet wel een keer gaan wisselen :+

Nu nog iemand vinden die de weitjes voor mij kan maaien. Het is op plekken nog zo lang en stug, waar ze gemest hebben of waar het wat plat ligt. Mijn zitmaaier komt er niet goed doorheen.

Dat is dit jaar erger hè, lang en stug grass dat overblijft. Wij doen ook met de zitmaaier, zonder opvangbak, lekker mulchen
Wij maaien dit lange stugge overblijvende eerst op hoogste stand en met hogere snelheid ,

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:53

Ik heb ook een mulcher zonder bak. Maar hij is hier te licht voor helaas. Zelfs op de hoogste stand blijft hij vast hangen of de aandrijfriem slipt door :+
Dus ik heb een sterkere nodig deze keer. Of klein trekkertje met bloter. Ik ga van de week even aan wat buren vragen of ze iets voor me kunnen betekenen. Al is het maar voor een eerste rondje voor het hoge spul en de distels, dat ik er daarna alsnog met de zitmaaier overheen kan. Met de bosmaaier kan ook, maar dan moet ik alsnog al het lange spul weghalen. Beetje arbeidsintensief :+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:15

MarliesR schreef:
Hier staan ze ook heel erg veel in de schuilstal haha. Daar is het ook relatief koel door het geïsoleerde dak erboven.

Wij hebben ook een geisoleert dak (in de stal :D in t huis niet :P ) dus heerlijk koel in de stal. De wind waait er doorheen dus ik geef ze geen ongelijk!

Ik voer s avonds een plukje hooi in de stal maar verder alles buiten, anders lopen ze helemaal niet meer... :roll: