Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:25

Hier kunnen ze ook lekker uit hun plaat gaan hoor...Beer is 21 en Fax en Kjarni 18 :D Je zou het niet zeggen als je ze soms tekeer ziet gaan :P :P

kvulden

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:38

Net 2 balen van 500kilo omgekiept en verplaatst. Powerrrrrrr ja je moet wat als de mannen er niet zijn. Voor mij geen fitness meer vandaag. Aan het klaar maken voor een weekendje Berlijn.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:52

Respect, ik kreeg een duitse hooibaal al niet omver alleen := Fijn weekend! Wanneer komt jouw bontje eigenlijk?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:57

Wat ben ik blij met kleine baaltjes :+.

Hier doen de paarden elke dag gek.
En ze houden absoluut niet van regen, dan kruipen ze snel in stal. :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:13

Mede daarom hier ook kleine baaltjes :P

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:23

Ik vind het gekkenkwartiertje altijd zooo leuk om te zien, hier ook dagelijkse prik! Mijn merrie doet dan heel lang alsof ze boos is en mijn ruin blijft dan net zo lang zeuren tot ze wel meedoet en dan gaan ze allebei los. Heerlijk!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:51

Mijn ouwetje van 29 kan ook nog gek doen, maar is soms niet snel genoeg meer aan de kant als de bonte ook gek gaat doen (en dan wel eens losse beentjes heeft). Dus ik zie het liever niet. Vaak is ze de dag erna ook kreupelig.

Net zowaar weer eens natgeregend, dat is me een tijd niet overkomen (dankzij Buitenradar :D ).

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:34

Hier vandaag eindelijk weer eens redelijk weer.
Gras in de wei staat gewoon fris groen en hoog bij :roll: maar ze mogen er nog even niet in vanwege de eikels, de kalkoenen moeten nog even dooreten.
Voor de kleine bruine heb ik geen schrik maar de groene die eerder gevallen zijn moeten wel grotendeels weg zijn.

Tika is met haar muildiervachtje niet geschikt om in de regen te staan, de rest wil niet.
Gekke 5 min heeft Tika wel en soms krijgt ze Nina mee, Blue is niet zo fanatiek.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:35

Rijden jullie eigenlijk fanatiek? Van Daan las ik dat haar 19 jarige nog in de sport start maar rijden er hier nog mensen wedstrijden?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:40

Ik wel, als ik geen gebroken poot had startte ik dit weekend op het paint NK ,maar helaas.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:40

Jep, ik rijd endurancewedstrijden en ga iedere week naar de verenigingsles. Met mijn 10 jarige ruin ben ik klasse III startgerechtigd (80-120 km) en mijn opknap merrie heb ik vorige week voor het eerst gestart. :j Met goed resultaat! Eind oktober start ik haar nog eens. Verder rijd ik bijna iedere dag, meestal in het bos maar probeer wel 2 keer per week in de bak/longeren.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:42

Endurance lijkt me echt leuk om te doen. Helaas geen geschikt paard.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:50

Is ook heel tof! :j Wel tijdrovend qua training maar ik vind buiten rijden het leukste dat er is dus hobby = training.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:52

Ik ben al blij als ik er een keer op kan zitten :+ Nou had ik voor die tijd ook al niet echt wedstrijdambities :P Dat geneuzel...kan er niet tegen.Invlechten ed vond ik wel altijd erg leuk om te doen,meerderen maakte daar ook altijd dankbaar gebruik van :+ .

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:03

:wave: Ben al een tijdje aan het meelezen in het topic en aangezien ik hier een hoop lees over delen verharding in paddocks, heb ik een vraagje.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dikke vocht doorlatende rubber matten als verharding rondom voerplaatsen en voor schuilstallen?
Er hoeft geen groot verkeer of grote paarden over, alleen minipaarden.
Op dit moment heb ik in 5 schuilstallen deze matten liggen, gewoon op het gras of zand, en dat werkt prima.
Voor 2 grote schuilstallen in de weide zou ik het liefst iets van opgeruwde stelcon platen hebben maar ben bang voor gedonder met de gemeente omdat verharding daar niet toegestaan is. Het gaat om aardig wat m2 namelijk. Schuilstallen ook niet maar die zijn verplaatsbaar en tot nu toe doen ze daar niet moeilijk over. Met die platen ervoor ben ik bang dat het verplaatsbaar niet meer echt hard te maken is :=

Zou pas voor volgend jaar zijn want dan wil ik wel de ondergrond eerst netjes vlakken, deze winter wil het nog wel. Moet een puntje voor verbetering blijven natuurlijk ;)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:15

Yontheke schreef:
Rijden jullie eigenlijk fanatiek? Van Daan las ik dat haar 19 jarige nog in de sport start maar rijden er hier nog mensen wedstrijden?

TREC, een aantal wedstrijden per jaar in het buitenland. Verder wekelijks dressuur-, spring- en menles :+

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:15

Ik ben zoals je al kon lezen behoorlijk actief. Train mijn 19 jarige wel 'maar' 3-4 keer per week maar dat is ook echt een bewuste keuze. Ik zorg er voor dat die 3-4 keer ook echt tellen (en staaf dat ook regelmatig met een hartslagmeter). zorg er voor dat ik minimaal 1 keer per week het bos in ga om echt gericht stevig te galopperen. Nog liever om de 4 dagen echte galoptraining maar dat is wel eens lastig plannen. Mijn cross seizoen is nu eerder afgelopen dan gepland omdat er 1 of 2 wedstrijden uit vielen maar anders reden we tot begin november echt door. Dan in de winter meer gericht dressuuur en houd ik mijn spring en galop training op onderhoudsniveau bij. Dan ook 1,5 keer in de week dressuur les. Eind februari bouw ik dat dan weer uit.
Dan ga ik ook nog elke 4 dagen op mijn jonkie zitten. Tussendoor dan aan de longe (als hij niet op zijn rug is gaan liggen in de stal dan). Deze blijf ik rijden tot begin november en dan pak ik hem pas in het voorjaar weer op.

Zo is het best goed bij te houden moet ik zeggen. Ik hou ook erg van buitenrijden maar heb te weinig geduld om lange afstanden af te leggen. Wij gaan vaak voor korter en snel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:17

@marije: meestal hebben rubber tegels toch wel een stevige (harde/vlakke) ondergrond nodig.
Als ik je een idee aan de hand mag doen... tapijt :D
Geen hoogpool of foamrug, maar gewoon een simpel stukje van de Kwantum
https://www.kwantum.nl/search?searchterm=oxford

Ik heb het in de PP-gang liggen zodat ik met de kruiwagen niet door het rulle zand/modder hoef en de paarden op dat stuk iig mooi vlak kunnen lopen.
Ook voor de schuilstal heb ik het liggen.
Wel moet je af en toe even het zand eraf vegen/scheppen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:18

Rijden doe ik alleen maar buiten, als het mooi weer is (niet te warm en zeker niet nat :D )
Meestal om de dag, dus 3x per week ongeveer. Lange ritten doe ik ook niet meer, hooguit 1 a 1,5 uur.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:19

Caily schreef:
Respect, ik kreeg een duitse hooibaal al niet omver alleen := Fijn weekend! Wanneer komt jouw bontje eigenlijk?

Ze komt in de week van 5oktober. ;-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:21

Dat is al snel... leuk/spannend :D

Ik kreeg net met het voeren nog een kopstoot van mijn bonte, dat gaat een mooie 'shiner' worden :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:23

Marije...Je kunt ook kiezen voor rubber tegels die je kunt koppelen,ga zondag wat halen voor in de stal.Hij heeft nog meer soorten en maten,komen uit kinderspeelplaatsen.Als je adres wilt weten,moet je maar even pb sturen :)

DD...dat is mij nou nooit overkomen he #) :P

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:24

Ik moet wel, want ik werk parttime op kantoor om de rest van de tijd bezig te zijn met trainingspaarden en eigen paarden. Maar daardoor is het rijden van wedstrijden heel wisselend, want de meeste paarden staan hier om zadelmak te maken of voor verkoop zonder verdere klassering. Ik heb nu twee eigen paarden van 5 jr, waarvan er eentje oorspronkelijk bedoeld was voor de verkoop, en die lopen L en M. En er staat nog een 5-jarige die ik mag starten. De rest is onbeleerd. Soms heb ik alleen Frum om te rijden en omdat hij niet in orde is, kan hij hooguit vier proeven lopen per jaar.

Hoe leuk ik het houden van paarden ook vind, ik heb het serieuzere rijden wel nodig om er genoeg plezier en voldoening uit te halen.

Ik heb wel eens vloeistofdichte matten van 4 x 1 meter gebruikt om de blubberpaadjes toegankelijk te maken voor paard en kruiwagen, toen wij alleen nog de oude stal hadden staan zonder verhard pad van huis naar stal. Ging dwars door de tuin en dat was een ramp. Scheelde aanzienlijk met matten, maar kleinere exemplaren waren wellicht sneller verzakt.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:28

Ach, ik ben blij dat ik nog een rijpaard heb. Hij loopt 4 keer per week. 2 keer dressuurles, 1 keer longeren en 1 keer buitenrijden. Wedstrijden waren altijd al het plan al gooien blessures continu roet in het eten + mijn eigen onzekerheid helpt ook niet mee.

Ik ben ondanks dat ik blij ben dat ik terug kan rijden af en toe wel bijna op het punt om de handdoek in de ring te gooien.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:32

Wij blazen de eikels weg met de bladblazer! Ideaal.