Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:34

Volgens mij willen ze vooral in het noorden veel sneeuw hebben, dus ik ga zaterdag nog maar even boodschappen doen. :)) Mijn paddock is nog behoorlijk nat, dus daar is geen eer aan te behalen vrees ik, zeker als het nog weer gaat regenen. Gelukkig heb ik een goed stuk betegeld en dat zal ik dan wel sneeuwvrij voor ze maken.

Gaan jullie extra/andere dekens op doen? Mijn paarden staan in principe nu onder 100 gram wug (hoge hals). Ik overweeg om die te wisselen voor dekens met volledige hals en dan naar 200 gram. De wind zal hier waarschijnlijk deels op de opening van de stal staan. Ze kunnen achter de stal uit de wind staan, maar ik betwijfel of ze dat doen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:40

Hier voorspellen ze vooral ijzel geloof ik.. gisterenavond is het hier al begonnen met regenen weer..

Ik ga ze, wanneer de ijzel écht lijkt te komen, op de paddock opsluiten. Dan vermijden we het stenen paadje even.

Alleen sneeuw maak ik me voor de paarden geen zorgen om. De vikingpluis moet daar tegen bestand zijn :)

Haha, dat commanderen door de camera :') gelukkig heeft mijn vriend géén idee dat dat hier ook kan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:47

Ik haal vandaag nog even een onderdeken er uit bij mijn Moos en daar gaat zondag of maandag een dikkere onderdeken voor terug.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:07

Olympia; ja ik heb identiek dezelfde als jou besteld. Ik kende er niets van en jij was er tevreden van dus ja.. Héél blij mee! Vooral om mijn merrie in het gareel te houden. Die kan wel es iets uitsteken of afbreken en ik vind het zalig om ze zelfs vanop afstand vermanend te kunnen toespreken. Paard begrijpt er niéts van, maar heerlijk om ze zich betrapt te laten voelen! x)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:12

Bij mij blijven ze gewoon bloot......

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:31

het is nu zo lekker, droog, water is bijna volledig weg en ik heb zonder jas gevoerd en opgeruimd net
Waarom is dat dan zo van korte duur??
De het staat en blijft dekenloos, oudje zag ik net heeft eeen scheur in dr deken die wissel i en is 100 grams, de Pre heeft onderdeken en 100 grams op samen 400 meen ik maar ga niet dikker doen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:47

Mijn haf staat geschoren onder een 200grams deken, maar de dag dat dat paard het een keer koud heeft moet nog komen dus die laat ik gewoon zo staan (anders kan ik er evt een fleecedekentje onder gooien maar denk niet dat dat nodig is).

De shet staat half geschoren en daar gooi ik met vrieskou een 200grams deken op.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:57

@neile _O- dat met die camera. Welke is dat dan? Ik wil graag 2 hebben, 1 voor bij het hek naar het erf en 1 bij de stallen.

Om nog even terug te komen op het verhaal van Olympia met het dempen van sloten; Zelf heb ik een dam/dijkje in de sloot met een duiker/buis achter de tuin naar het paardengedeelte toe. Ik had er niet aan moeten denken hoe het er hier uit zou moeten zien als die buis er niet zat en er word ook streng gecontroleerd dat de sloten uitgebaggerd zijn voor 1 November. En inderdaad, daar betalen wij ook nog eens waterschapsbelasting voor. Hopelijk komt er dus een oplossing, ik word ook al boos bij het lezen van je verhaal en vind het ook vooral heel egoïstisch van de mensen die even een stukje grond mee willen pikken door sloten maar gewoon dicht te gooien. Leg dan gewoon een buis er in en gooi hem dan pas dicht. Maar ook daar moet je een vergunning voor hebben. Ik ben benieuwd naar het staartje hiervan.

Hier word het gelukkig al iets droger, maar ben benieuwd hoe dat er uit ziet na volgende week met de sneeuw als het weer gaat dooien. Even een weekje sneeuw zie ik op zich wel zitten en hopelijk kunnen we er ook van genieten. Zolang het maar niet keihard blijft waaien, wat Zondag dus wel de voorspelling is. Hier gaat alles maar even lekker op stal, want zoals het nu lijkt gaat het vooral in het Noorden inderdaad flink sneeuwen en vriezen. Mijn PRE heeft een 150grams deken met een 100 grams liner er onder en krijgt ook even een hals van 100 gram op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:17

Happinez schreef:
DubbelFun, een Nubische geit ? Die zien er zo leuk uit :D
Ja, dat was de naam. Thanks. Ze zien er idd heel leuk uit :)

Hier de paddocks weer mooi droog, dus ik hoop dat we het zo houden.

Het voorbeeld van de schuifdeur met die wortel is wel een hele sterke !! Ik kan me indenken dat die wel binnen komt.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:34

1080P PTZ Wifi IP Camera Outdoor 4X Digital Zoom AI Human Detect Wireless Camera H.265 P2P ONVIF Audio 2MP Security CCTV Camera

van Anbiux Official Store

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:11

neile schreef:
1080P PTZ Wifi IP Camera Outdoor 4X Digital Zoom AI Human Detect Wireless Camera H.265 P2P ONVIF Audio 2MP Security CCTV Camera

van Anbiux Official Store

*\o/* :D

Keep you posted Merexa.

Ik zit nog na te shaken. Ik ben dus 1 van die banketstaaf’s die nog elke dag naar kantoor moet.

En ik had vanmorgen dus ineens een fietser op de motorkap. Hij besloot vanuit stilstand de weg over te steken en zag mij (in mijn brandweerrode Polo) over het hoofd. Ik keihard op de rem en uitwijken naar links, maar het was net niet genoeg. Heb hem toch geraakt. Gelùkkig had hij helemaal niks. Wat was dàt schrikken. En ik was zooooo blij dat hij echt niks eraan over heeft gehouden. Had wel knikkende knietjes.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 11:15

Oh dat is schrikken olympia.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:19

Potver da's schrikken Olympia! Succes met bekomen..

Hier op het werk alles aan het omgooien ivm het (voorspelde) weer en nu krijg ik er toch onrust om.. grr. Ik had zo mooi "niet zeiken we zien wel" geïnstalleerd in mijn kop.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:40

@olympia: dat is zeker schrikken. Hij had waarschijnlijk een grote 'dode hoek'...
Of hij was -net als ik jaren geleden- op weg naar de tandarts 8-) en vanuit stilstand links af. Ik weet nog steeds niet waar die auto vandaan gekomen is :?

Net ook een lollig iets... ik was in de stal de drollen aan het rapen en zag nog een 'verdwaalde' liggen, ik buk me om hem te pakken en had de neus van mijn laars beet :o

Overigens hier nu zon {:}

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:45

Dat is schrikken inderdaad Olympia. Ik heb toen ik net mijn rijbewijs gehad ineens een kind tegen de zijkant van de auto gehad. Die stak de voorrangsweg gewoon over zonder te kijken. Ik was toen ook wel flink geschrokken.
Hier trouwens ook nog iemand die gewoon elke dag naar haar werk moet...

Hier wel droog buiten maar het water is echt nog niet weggetrokken. Gelukkig voorspellen ze hier geen sneeuw, wel regen en daarna flink vriezen. Allemaal geen echte topscenario's.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:08

Wat schrikken olympia. Gelukkkig goed afgelopen...

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:47

Schrikken Olympia! Nooit leuk zoiets.
Paddock is hier weer redelijk droog, ben benieuwd wat de komende week aan weer gaat brengen. Strooizout bij gehaald. Nog een verwarmingskabel besteld voor de waterleiding. Deze komt morgen binnen dus nog ff klusje. Zit nml wel isolatie om de leidingen. Na ja alles voor de paardjes. Hoop dat het de oplossing is. Het zou nog steeds maar afgelopen 2 jaar geen super koude periode gehad. En dan blijft het erbij.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:54

DubbelFun schreef:
@olympia: dat is zeker schrikken. Hij had waarschijnlijk een grote 'dode hoek'...
Of hij was -net als ik jaren geleden- op weg naar de tandarts 8-) en vanuit stilstand links af. Ik weet nog steeds niet waar die auto vandaan gekomen is :?

Net ook een lollig iets... ik was in de stal de drollen aan het rapen en zag nog een 'verdwaalde' liggen, ik buk me om hem te pakken en had de neus van mijn laars beet :o

Overigens hier nu zon {:}

:') :')

@Olympia, schrikken!
Gelukkig met een sisser afgelopen!

Hier maak ik me eigenlijk niet zoveel zorgen om de paarden. Die redden zich wel denk ik dan maar.
Maak mij meer zorgen of ik wel op mn werk kan komen :')

Heb wel nog even sneeuwlaarzen en een slee voor mn kinderen gehaald.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:54

Pff Olympia, dat is schrikken, gelukkig goed afgelopen.

nu komt hier de zon ook te voorschijn, vanmorgen alles nog grijs.
Nog maar even van genieten voordat de ellende begint...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:56

He bah Olympia.

Ik neem vandaag wat uurtjes op en ga nog even genieten van een paardenmiddagje hahaha.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:31

Ik ga namiddag nog wat planten planten want mijn nieuwe lading plantgoed is gisteren aangekomen. *klapt blij in de handjes*

Die gekke fietsers van tegenwoordig. Wat onoplettendheid kan veroorzaken, hij zal zelf ook wel geschrokken zijn. Gelukkig niets te erg!

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:35

Jeetje Olympia, gelukkig is het goed afgelopen. Maar schrikken is het wel!
Fietsers kijken soms inderdaad echt niet uit kan ik vertellen uit eigen ervaring helaas.

En neile, bedankt! Ik ga even kijken. :D

Voor Maandag en Dinsdag heb ik vrij gekregen *\o/* Als er inderdaad sneeuw ligt en het weer niet te onstuimig is, flans ik een slee in elkaar van hout dat ik heb liggen en doe ik 1 van de Shetten er voor. :P Ik zie mij al door de straten gaan, hahaha. Wat dat betreft ben ik nog echt een kind die hier ontzettend van kan genieten en lol met je knol is nooit verkeerd.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:44

Hier gaat de slee ook in de startblokken voor t geval er sneeuw komt.
In 2012 deze dag was het ook wit blijkbaar.
Afbeelding
Toen gingen we zo naar het bos

Genieten Robijn!

Df; zat jouw voet ook nog ín die laars? :') ik moest echt hardop lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:51

Karin_deB schreef:
Heb wel nog even sneeuwlaarzen en een slee voor mn kinderen gehaald.

Daar zal nu wel vraag naar zijn :)

@Akshay: ja de voet zat er nog in. Gelukkig mest ik niet uit met een prikvork :D
Wat een leuke foto met die sleetjes en vooral ook braaf paard. Ik zou het met die bolle niet aandurven :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:57

DF _O- :') HAHAHA

Ohhh Olympia, daar zou ik ook knikkende knietjes van krijgen!! :oo Hier ooit heel hard geremd voor een bal die tussen file-geparkeerde auto's vandaan rolde... gelukkig maar, want kind kwam er achteraan.... toen zat m'n hart ook wel in m'n keel!

Jaaaa ook mijn slee staat alweer klaar! :D :D Ik heb alleen carnaval-herinneringen vandaag _O-