Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:46

Kirrr schreef:
Amiette, ik wilde nog jullie/jij typen, maar had eerder iets over een smsje gelezen van iemand. Dus ik wist het niet. Gelukkig kon jij het alleen met je girlpower.

Liften is niet echt het woord, je goed vasthouden eerder :+ Ingrijpen op wedstrijd mag niet, kost je punten alleszins.
Dat is net wat cutting zo moeilijk maakt. Je wil een paard dat zelf denkt en reageert. Je moet je paard helpen, nooit vertellen wat ie moet doen.

Ja ik kreeg de foto van me vader doorgestuurd. Dit is mijn vervroegd Sinterklaaskado :')
Hij heeft een bak zand er in gekiept en ik mocht verder met de kruiwagen ^^ Ik bedoelde het niet aanvallend, geen paniek. Vond het wel alleen lache, omdat ik echt alleen bezig was geweest :o

Dankje wel voor je uitleg.!! Weer was nieuws duidelijk.!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:53

kvulden, sterkte :(:) .

ik ben ook heel benieuwd hoe de tegels zich houden.

Femia fijn dat ze lekker droog kunnen staan en liggen en niet meer in de blubber hoeven te staan. De komende dagen is er weer veel regen voorspeld -O- .

Ik heb morgen ook weer les, gewoon klassieke dressuurles, niets spannends met koeien }:0 }:0 e.d. ;) .

Tinky bij ons staan de paarden het meest van de tijd ook op een kluitje in de hoek..... Terwijl ze toch 20x40 mtr tot hun beschikking hebben?! 8)7 . Was net even grappig, wij wonen aan een weg waar niet heel veel, maar wel met regelmaat auto's voorbij komen en dat lijken ze inderdaad ook erg leuk te vinden. Bij de buurvrouw (die yogales geeft), was er een dame met pech, de andere yoga dames hielpen haar uiteraard met de auto van de oprit duwen en op een goede plek te krijgen. Dan staan mijn paarden en pony zo heerlijk onbeschaamd over het hek te turen wat er nu allemaal gebeurt _O- , lekker op rust, oortjes naar voren en gewoon stom kijken.....

Spatter vanmorgen samen met mijn man even je Tikatopic bekeken. Wat is het toch een apart dier! En man, wat een katten! Dat zouden er voor mij toch echt te veel zijn.....

Fijn vivat dat je bijrijdster lekker in de binnenbak kan rijden. Ik ben gewoon lid van de rijvereniging en kan dus altijd in de bak terecht, tenzij er wedstrijden of clublessen zijn. Ik ben alleen "baklid", maar mag wel met mijn eigen instructrice gebruik maken van manege zonder dat ik daar extra voor hoef te betalen. Ik weet zo eigenlijk niet precies wat ik betaal per jaar, maar ik vind het heerlijk!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:01

En mijn pakket is aangekomen *\o/*
Een prachtige massagetafel van goede kwaliteit en duurzaam materiaal.

[***] zo doe ik het ook, lid van de rijvereniging en vrij gebruik van de bak.
Er zijn alleen doordeweeks lessen in de avond van 19.00 tot 22.00 uur en de rest is de bak vrij.
Er is een website waarop je moet aangeven wanneer je de bak wil gebruiken, zo voorkom je dat er mensen in de bak rijden als je zelf les hebt geregeld.
Als je traint mochen er max 6 ruiters in de bak rijden.
Voor dat geld mag ik ook 1 les meerijden en dus rij ik mee in de recreatie les.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:03

Fijn dat je pakket er is!

Bij ons hoef ik niet aan te geven wanneer ik de bak wil gebruiken. Als ik les heb gebeurt het weleens dat er anderen in de bak rijden, maar dat vind ik geen probleem. Bak is groot genoeg. En eerlijk gezegd ben ik bijna altijd in mijn eentje. Heeeeerlijk rustig.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:12

Hier overdag ook hoor maar tegen de avond en na de laatste lessen is het wel vaak druk.
Kinderen die met hun pony's les hebben vinden het vaak niet fijn als je er tussen door rijdt.
En springlessen worden er ook gegeven, ook niet handig als je dressuur wil oefenen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:13

@spatter: een massagetafel is ook wel een behoorlijk pakket ook... of is het een bouwpakketje ??

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:21

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:32

Oeh...doe ziet er fijn uit Spatter :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:52

Mooi ding.. is het onderstel van hout ??

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:58

Oh Spatter ik kom graag een keertje langs haha

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:02

Hahaha Solleke Noah we moeten nog even oefenen hoor :P

Sterkte vandaag Kvulden :(:)

Ok dat klinkt wel heel goed PPPeet, ze zijn onwijs duur maar als je er al zo lang mee doet dan is het dat geld zeker waard! Sinds mijn baan als postbezorger heb ik inene enorm grote belangstelling voor vanalles waarmee je droog en warm de winter doorkomt :')

Dat klinkt wel echt supertof met die koeien werken Kirr! veel plezier!

Gelukkig is het alsnog goed aangekomen Spatter!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:04

kvulden is goed!

DD ja is duurzaam hout, geen waaibomenhout maar ik moet zeggen dat aan mijn goedkopere tafel van alles was versleten behalve de poten :')
Hout wordt aanbevolen , heeft te maken met energie afvoeren.

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:32

Hier is de boel gelukkig grotendeels opgedroogd! Joehoe. Hoop dat de regen volgende week mee valt. Ik moet ook nog ergens een bak zien te regelen. Binnenbak is 4km dwars door het dorp, twijfel nog of ik dat aandurf. Heb geen trailer. Hopenlijk volgend jaar een eigen buitenbak. Hier in de buurt doen ze ook cutting dacht ik, maar dat durf ik voorlopig nog niet.. ;) de koeien in het bos zijn eng genoeg.. Vind ze zelf ook eng dat helpt ook niet.

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:14

Nou,ik had net ook weer een verrassing! Zoals ik heb geschreven hebben we ook kippen ( 10)honden enz. Ik kreeg een telefoontje of ik 15 kippen wilde als voer voor de honden. Nou ja, graag. Ze zouden worden gebracht. We hadden net vlees ingekocht voor de honden, dus bedacht ik al een plan hoe ik de kippen in de vriezer kon krijgen.
En ja hoor, auto voor de deur met de kippenmeneer. Zijn het levende kippen......tja, wat doe je dan? Ik heb ze maar bij de rest gezet en ben nu dus in het bezit van 26 (1extra) kippen. En nee, ik maak ze niet dood. Kan ik niet en het is best gezellig zo'n bende. O ja, ze zitten niet in een ren, maar lopen lekker los.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:18

Wat een actie Femia :D lief dat je de kippen een nieuwe thuis biedt :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:19

Haha Femia.... Ik zie je gezicht al voor me.

Wij hadden er ook altijd zoveel. Nu maar 2. Eerst moet het nieuwe hok afgebouwd worden. Eerder komen er geen nieuwe kippen. Anders schuif ik het nog verder op de lange baan. Nu heb ik nog een beetje een stok achter de deur haha

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:30

Femia wat een aktie _O- Wie doet dat nu :))

Ik heb hier ook veel kipjes , ze fokken zelf dus ja, dan worden het er vanzelf meer.
Er loopt nu nog een kip met 4 kuikens, beetje laat in het jaar , had gedacht dat ze rap dood zouden zijn, maar ze banjeren veel in de stallen en de rijbak.
Ik zal binnenkort wel de haantjes er tussen uit moeten halen, die gaan knokken en mijn oude haantje en 1 hele mooie mogen blijven.

Paar van mijn kipjes,.
Ik probeer krulkipjes, of plofkipjes zoals wij ze noemen, te fokken.
Heb rode, witte, zwarte , creme en een parelmoer.
Met kuif en zonder.
Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:13

@spatter: leuk die kipjes en ook die verschillende kleurtjes :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:21

Ik heb nog veel meer kleurtjes en ook 2-tone, bruin/wit en zwart/rood.
Ja, kipjes zijn leuk <3

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 16:25

Pffff ik kom zo bijlezen maar nu eerst even op de pony mopperen. Dat stomme kreng staat elke regenbui urenlang in de schuilstal, te schranzen. Soms regent het al uren en is zij nog kurkdroog. Nu voer ik vooral stro en doet ze eigenlijk verplicht mee aan Modena's dieet terwijl ze zelf niet te dik is.
Dus ik haar vandaag met een plak hooi in de schuilstal gezet, en dan de onderste deur dicht gedaan zodat ze rustig in haar eentje dat hooi op kon eten.
Nouja dat stomme tutje dus helemaal beledigd dat de deur dicht was, onrustig en boos doen. Terwijl Modena gewoon aan de andere kant van de deur toe stond te kijken, en ze haar hele leven gewoon s'nachts op stal gestaan heeft hiervoor.
En jahoor kom ik 2 uur later terug ligt het hooi er nog steeds maar dan was er deels overheen gepiest.
Toen was ik het beu heb de deur opengedaan en Modena het hooi op laten eten.

Gratis met geld toe en een strik erom aangeboden: Autistische pony die wel 24/7 op stal wil staan maar alleen als de deur open is.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:24

Haha Gypsy. ... :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 17:29

karev schreef:

Je wilt haar hebben begrijp ik? Waar mag ik haar afleveren? :7

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:31

Gypsy schreef:
karev schreef:

Je wilt haar hebben begrijp ik? Waar mag ik haar afleveren? :7

_O-

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:32

Gypsy schreef:
Gratis met geld toe en een strik erom aangeboden: Autistische pony die wel 24/7 op stal wil staan maar alleen als de deur open is.

_O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:32

Het wordt nog gevaarlijk posten hier... voor je het weet ben je een paard rijker :D