Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wesco schreef:Ja en precies die, als op de foto. Zie een paar bladzijden terug.Heeft iemand ervaring met deze paddock tegels
Denk het niet, er is nl veel verschil in materiaal en kwaliteit.Citaat:En zouden die hetzelfde werken als deze grindtegels? Die zijn een stuk goedkoper.
acanthus schreef:Een aantal paarden heeft hier zijn zwemdiploma kunnen halen!
Barre herfstdagen en strenge winters maakten onze paarden winterhard en echte durfals: ze trotseerden hun winterweide (bevroren gatenkaas in de kleigrond) als ware ze koorddansers. Voorzichtig: een sprintje bleef voorbehouden aan de aangrenzende vlakke, grote weide als ze bevroren was.
Deze ervaringen rijker, na enkele winters en de problemen die het kon geven, zjjn we een paddock rijker.
We hebben de paddock af kunnen maken door: egalisatie van grond/ gronddoek leggen/ecoraster leggen/ raster opvullen met zand.
Nu 14 dagen op hun nieuwe pkek, zien de paarden er goed uit. We zien ze bijna uitsluitend op het zand staan.
Opvallend: ze hielden de paddock schoon tot het na 5 dagen aaneengesloten regende, en ze van het natte aangrenzende weidestuk (kleigrond) blijkbaar geen gebruik meer wilden maken
acanthus schreef:marionblo schreef:Ik heb sinds kort paddockroosters liggen (....) De roosters zijn dan niet allemaal gevuld, dus als ze er mesten, valt dat in de gaten (fijn pulken), maar de voeten blijven droog.
Om welke reden zijn de roosters niet gevuld?
kvulden schreef:Ik ga het in het voorjaar leggen.
llora schreef:kvulden schreef:Ik ga het in het voorjaar leggen.
en heb jij een idee hoever de buizen van elkaar moeten liggen het is voor een piste van 30 op 27 . Ik zou ZE op de breedte willen leggen richting de beek. En hoe diep zou jij ze leggen, wij hebben op 50 cm diep klei zitten. Er komt dan ook wel een 10 cm wit zand over te liggen op de hele oppervlakte. Kijk er naar uit om er aan te beginnen. En,hopen dat het veel effect heeft zodat de piste eindelijk droger blijft. Nu blijven er enorm veel plassen,op staan.