Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mysecrets

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:18

Haha ik krijg op de nieuwe stal een erg grote kast, dus dat moet goed komen. Waarmee heb jij hem aangevuld? Ik heb nu dat standaard setje en dat aangevuld met traumeel, betadine enz...

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:28

Laurabyoux schreef:
Haha ik krijg op de nieuwe stal een erg grote kast, dus dat moet goed komen. Waarmee heb jij hem aangevuld? Ik heb nu dat standaard setje en dat aangevuld met traumeel, betadine enz...

haha dat scheelt :j nu heb ik ook 2 erg grote kasten maar toch blijf ik het ding in de weg vinden staan:P

ik heb het verder aangevuld met traumeel, betadine oplossing, shampoo en scrub, calendula zalf, multimilk, cooling gel, arnika zalf en arnika pilletjes, wondzalf, extra zelfklevende bandages, groene leem, desinfecteergel en verder nog ehbo voor mezelf of anderen :)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:30

O oke top, nou dan kan ik nog wel wat aanschaffen zie ik hihi. Ik had hem nooit zo uitgebreid, maar dat is toch wel handig.

Zijn er nog handige bakjes oid voor in mijn kast om andere kleine spulletjes in op te bergen?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 01:10

Willen jullie meedenken ? ik zit te dubben, kan deze kast gaan gebruiken als zadelkast want kast is toch over maar ... hoe ga ik hem handig indelen.
Moet en eigenlijk 2 zadels en een mini mentuig in , wat hoofdstellen en liefst ook wat klein spul als poetsspullen en andere verzorgingsartikelen.
en mijn dekjes en dekens :')

Deze kast :
http://i122.photobucket.com/albums/o280 ... d7566b.jpg

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 01:15

Ik zou in het onderste deel lades maken (of van die plastic dingetjes erin) voor prulletjes.
Zou het glas vervangen door hout, zodat daar haken aan kunnen (hoofdstellen, zwepen).
Zadels onder elkaar, past het uberhaubt...? Heb geen zicht over hoe groot de kast is.
Ik zou de zadels 15/20 cm van links hangen aan de achterwand, en het minituig aan de linkerwand maken.
Weinig bewegingsruimte, maar het is ook niet zo een grote kast lijkt mij.

Een van de planken kan denk ik blijven hangen (weet niet welk maatje je zadels zijn.) zodat erop dekjes ed kunnen. Rechts heb je nog vrij voor een smallere plank, zalfjes ed...?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 01:20

Redelijke grote vooral diepe kast hoor is eigenlijk een buitenkast maar word nu niet gebruikt , glas kan/wil ik er niet uit.
Ik dacht zelf misschien gewoon plank hout met haken eraan ervoor te maken ( hoe leg ik dat handig uit :') )

2 zadels zijn 17 en 18 inch , rijpaardzadels dus.

Onder elkaar is goed idee idd

Misschien moet ik er ook niet alles in willen proppen haha maar dan hangt het tenminste stofvrij

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 01:21

Ik heb voor in mijn uppie een container.. *D

Afbeelding

Afbeelding

Tegenwoordig ligt er nog 1 dressuurzadel bij.
Er liggen dan 2 dressuur zadels, 1 springzadel, 1 droogrekje (zadelsteun)
En dan nog wat hoofdstellen en toebehoren
2 schraagjes met dekjes (spring/dressuur)

..... en dat voor 2 paarden (binnenkort 3 :+ )

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 01:24

Maten van kast zijn trouwens :

(HxBxD) 223 x 128 x 103cm

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:00

Ik sla straks met mijn vader aan het timmeren met steigerhout! Ben na lang denken ook eindelijk uit over de ongevere maten, misschien dat tijdens het bouwen nog wat verandert door de maten van de planken, maar dit worden de richtlijnen:

Hoogte: 100 cm, breedte: 110 cm, diepte: 70cm

heb zojuist nog even bij de winkel haakjes gehaald voor aan de binnenkant van de deur te bevestigen voor de hoofdstellen, wel zo handig natuurlijk :P !

Eindresultaat wil ik evt. wel PB-en :P .

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:57

Wat een mooie kasten komen er voorbij :D

Op de manege waar mijn pony staat, krijgt iedereen hetzelfde kluisje. Helaas zijn deze net iets te smal en hadden ze wat dieper gemogen. Je kan er ook een bovenkluisje bijhuren. Mijn kluisje is redelijk vol maar wel geordend. Ik heb ook een bovenkluisje en deze ligt vol met winterdekens en zweetdekens. Mijn dekjes liggen allemaal thuis, net zoals mijn laarzen.

Afbeelding
Afbeelding

Thuis heb ik ook nog 2 paarden en daarvoor hebben we plaats thuis in de stal, helaas hier geen foto van.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:31

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:12

Wow SRY, respect dat je daar alles zo in kwijt kan ;-)

Verder merk je wel dat hoe meer ruimte je hebt, hoe voller het vaak juist gepropt wordt met spullen ;-) Soms is een kleine kast gewoon verstandig, dat houdt je netjes en selectief met je aankopen!

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:41

My_Chimanga schreef:
Wow SRY, respect dat je daar alles zo in kwijt kan ;-)

Verder merk je wel dat hoe meer ruimte je hebt, hoe voller het vaak juist gepropt wordt met spullen ;-) Soms is een kleine kast gewoon verstandig, dat houdt je netjes en selectief met je aankopen!

Daar ben ik het volkomen met je eens. Ik heb een grote kast op stal vol gepropt, thuis onder mijn bed in rollerbakken liggen nog meer dekens en bont spullen en bij mijn ouders ligt ook nog een hoop.

Rond april/mei word mijn zadelkast veranderd van 1 zadelsteun naar 2 zadelsteunen, en bij mij onder het bed gaat alles uit en word in mijn schuur een grote opslag gemaakt maar wel overzichtelijk (hoop ik:) )

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:08

Ik plaats het hier ook maar, had het even voor iemand gemaakt. Maar voor moesten er mensen zijn die inspiratie nodig hebben:
Kast is 2.30 hoog, 1.40 breed en 0.75 diep. Deur bedekt het deel met de doosjes niet dat is open (niet mijn voorkeur maar dat was zo het geval)

Afbeelding
Afbeelding

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:23

Leen_ schreef:
Ik plaats het hier ook maar, had het even voor iemand gemaakt. Maar voor moesten er mensen zijn die inspiratie nodig hebben:
Kast is 2.30 hoog, 1.40 breed en 0.75 diep. Deur bedekt het deel met de doosjes niet dat is open (niet mijn voorkeur maar dat was zo het geval)

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Zou ik mogen vragen wel programma jij daarvoor gebruikt? Ik zou graag mijn kast ook overnieuw willen indelen maar dat doe ik via een paint bestand ik zal je zeggen ik kom er niet ver mee :(

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:45

Wauuw mooi gemaakt!

supriceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:48

die is indd erg mooi gemaakt. best jaloers als ik sommige kasten zie staan in dit topic

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:59

voor mijn verzorg paard is daar een container daar liggen de dekens en de stalbandages in en de borstels... in de garage ligt t zadel en hoofdstel .. ze wonen in de polder dan is iets veiliger :P

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:06

esmespitfire schreef:
Leen_ schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Zou ik mogen vragen wel programma jij daarvoor gebruikt? Ik zou graag mijn kast ook overnieuw willen indelen maar dat doe ik via een paint bestand ik zal je zeggen ik kom er niet ver mee :(

Sketch up, is een gratis programma van Google. Staan van google zelf ook een heleboel tutorials op zo weet je snel hoe je iets kan maken.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:14

@ My_Chimanga en @ esmespitfire : Dankje wel :D Het is ook heel goed bedenken hoe je het inricht. Ik heb gelukkig een poetskist ofja eigenlijk gereedschapskoffer die ik in 2 kan splitsen. Onder alle beenbescherming en boven poetsspullen, manenspul, hoefvet, sporen. En 2 curver bakken met voer die er precies in passen op die manier. Je wilt niet weten hoe sommige kluisjes uitzien bij mij op de manege. Is gewoon een bom ontploft. Als je meer ruimte hebt, gebruik je ook al die ruimte.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:27

Bedankt Leen_ ga morgen gelijk maar even kijken heb toch niets te doen :)

SRY ik ken het ik wil de mijne nu ook niet zien ik kom momenteel maar 1x per week op stal vind dit erg weinig maar heb helaas even geen vervoer maar ik weet dat mijn paardje in goede handen is :) Ik heb eerst op 2 pensionstallen gestaan daar waren echt de meeste kluisjes/kasten een bende ik snapte niet dat mensen hun spullen erin konden vinden.

Maar wat moet ik me voor een gereedschaps kist bij jou voorstellen? je hebt er zoveel :)

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:36

Deze poetskist heb ik:
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1010264

Vind hem zelf heeeel handig. Kan er heel veel in kwijt. Ik heb pony beenscherming en past er allemaal precies in, in de onderste bak. En boven past ook heel veel in. Ik moet best een stuk lopen van mijn kluisje naar de stal, dan hang ik hoofdstel, halster, borsttuig aan de poetskist en loop ik zo naar de stal van mijn pony. :D

Die bendes ja, ik moet soms voor een vriendin haar paard longeren of loslaten en dan wil ze de sleutel van haar kluisje geven. Ik zeg altijd nee dankje ik pak wel halster van mijn pony, past net. Zo'n puinzooi bohhh. Ik kan daar zelf echt niet tegen.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:54

Ah die ken ik Helaas past dat niet in mijn kast :( Misschien is het iets voor in mijn schuur kan daar alles netjes in :) Mijn kast staat 3m van de poetsplaats af lekker dichtbij.

Ja ik ken het sinds ik deze kast heb laten maken is het echt super kan alles weer vinden voor die tijd was het 1 grote bende iedere dag kon het niet overzichtelijk krijgen en nu is het super. Op dit moment weet ik niet hoe de kast eruit ziet aangezien ik maar 1x per week bij mijn paard kom (door een operatie) maar ik ben wel ondertussen bezig met een her indeling van de kast en schuur en dankzij Leen_ kan ik een indling maken die ik graag zou willen :)

Moet toch wat te doen hebben de hele dag.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:43

Ik ga van stal veranderen en ik krijg 2 hele smalle houten (zelfmaak) kasten. Iemand tips om dit in te richten ??
Moeten 2 mentuigen is, een paar dekjes, 1 zadel en 2 hoofdstellen
bak met peesbeschermers en verzorgingsartikelen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:18

Wat is heel smal? 1m, 50 cm, 30 cm,...10? :+