Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hilary schreef:Welke vitaminebrok heb je en als je uitrekent wat je geeft en wat de behoefte is, geef je dan genoeg? Ook bij vitaminebrokjes zijn er dus weer soorten die niet alle behoeftes dekken![]()
Mijn ruin gaat op zoek naar ‘lekkere’ aarde als hij gaat verharen en op Marstall Force staat. Dus hij krijgt Je Paard Gezond en Fit. Mijn merrie trouwens ook.
Een vriendin van me heeft een paar jaar geleden allerlei brokjes naast elkaar gezet en die van jpgef kwamen er toen het beste uit. In de tussentijd zijn er wel brokken bijgekomen en receptuur aangepast, dus wat de huidige stand is, geen idee.
DubbelFun schreef:@boemel: dat hebben wij ook gehad, maar dat was een Rijkspotje. Bij de gemeente hier kon je ook een percentage terug krijgen als je minimaal 2 soorten isolatie ging toepassen. Dus wij muur en vloerisolatie laten doen. Enfin toen het klaar was bleek de pot leeg te zijn.
DubbelFun schreef:Ik vind net dit stukje over zout...
Paarden die langere tijd te weinig zout krijgen, kunnen likzucht vertonen, zand gaan eten, een droge huid hebben en zelfs problemen met de darmpassage krijgen.
In een normale hooigift en een kilo krachtvoer per dag zou 2-7 gram zout zitten, terwijl een paard al 10 gram nodig zou hebben. Bij zware arbeid (dus veel zweten ligt dit een stuk hoger; 30-60 gram).
Momenteel staat ze best aardig te zweten met een dikke vacht en 'warm' weer.
Dus ik ga maar eens een theelepel zout door het voer gooien![]()
@hilary: zei ik laatst niet tegen jou dat de plas zo weinig en troebel was ?
DubbelFun schreef:@hilary: zei ik laatst niet tegen jou dat de plas zo weinig en troebel was ?