Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:03

Voorlopig moeten wij ook gewoon nog huren, maar de prijs is hier gelukkig een schijntje vergeleken met Nederland.

De meeste boeren hier in de buurt zijn best al op leeftijd en niet iedereen heeft opvolging. Het is voor ons dus vooral gewoon een lange adem hebben hoop ik ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:19

Ik was ook heel blij toen hierom de hoek een halve hectare vrij kwam en greep de kans met beide handen aan. Helaas bleken de paarden er beide niet tegen te kunnen. Dus na jaren aanmodderen heb ik er maar een punt achter gezet.
Gelukkig hadden ze er wel allebei last van, anders was het dubbel sneu geweest voor eentje.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:34

Hier ook zomerwei ( tegen een hoge prijs ) nog bezig geweest om weide te kopen , dit is niet handig zonder schuilgelegenheid. Thuis hebben wij een lokatie die goed voldoet , de mooie uitrijmogelijkheden en de goede indeling van de zomerwei heeft voor nu grote voordelen , indien daar enige twijfel over zou bestaan Dubbeldun , zou dat ook een reden zijn om te stoppen .
Laatst bijgewerkt door Nick1963 op 24-09-15 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:35

Ik zou ook heel graag een hectare van de buren willen kopen

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:46

Ok, jullie l*llen er gewoon in 2 dagen iets van 12 pagina's bij, hoe moet de werkende mens onder ons dat in godesnaam bijhouden? :wow: Heb dus maar even niet alles bijgelezen, dan ben ik de hele avond bezig.

Oeh, ik zou er hier ook nog wel een stukje gras bij willen. Wat dat betreft voldoende land om ons heen, de buurman gunt ons ook best een stukje, maar de boer die het nu in gebruik heeft ligt dwars :( Helaas pindakaas, nu doen we het gewoon met de halve hectare die we hebben..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:24

Hihi, ik wil er ook wel een stukje bij hebben. Ben stiekum wat moed aan het verzamelen om de overbuurman te vragen of mijn paarden niet een paar weken in zijn wei kunnen. Zijn paardje kan namelijk niet meer tegen het gras, en is een beetje sielug alleen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:36

Ik heb mazzel dat ik het stukje bij mijn moeder achter de hand heb in de zomer, maar zou ook wel wat extra gras willen. Nu veel verweiden en tussendoor kunstmest erop.

Video van die tuthola. Aanstellen 2.o. Dit was motregen...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:40

Hahah, dat hoofd.. :') Echt zooooo zielig dat ze in de motregen moest staan!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:42

En dan dat neusje intrekken vanwege een regendruppel :') Arm paard!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:24

:') Zielug!!!

Iemand mag hier wel wat gras halen. Ik heb 1ha, verdeeld over 2 stukken. Daartussen ligt een stuk van 1500m2 welke ik als paddock wil gebruiken. Dit stuk sluit dan weer aan op de rijbak die nagenoeg altijd droog is, en waar ik indien nodig een stukje van af kan zetten zodat de paarden droog kunnen liggen. Heb nu 4 paarden en het idee dat er nog best 2 bij zouden kunnen wbt gras. Wil dus terug naar 2 paarden, dus in principe kan ik dan door met een stuk. Maar meer is altijd leuk, komt wel op, en anders verzinnen we wel iets.

Ik heb vanochtend voor ik ging werken mn zuring-weide, die inmiddels helemaal kaal gegeten is, gemaaid met de zitmaaier. Of nou ja, de ergste zuring plekken. Viel me nog niet tegen, ga morgen denk ik de gehele weide strak maaien en dan ben ik benieuwd of en hoe het nog gaat groeien. Geen idee of het een slimme keuze was om dit te doen, tijd zal het leren.

Overigens hier de paarden al zolang ik me kan herinneren 24/7/365 buiten, zelfs op de manege waar ik heb leren rijden was dat zo. Meestal ook zonder schuilstal ook. Enkele stalling had wel een schuilstal, maar daar heb ik ze nooit in gezien eigenlijk, ze zoeken meer beschutting van bomen oid is mijn ervaring. Wellicht dat het met warmbloeden anders is hoor, ik heb enkel Tinker-ervaringen. Ik wil wel nog een overkapping ooit met mooie verharding, maar heb er eerst nog even geen haast mee, voorlopig wil het prima zoals het is.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 06:18

Zuring maaien knapt alleen op voor het oog Caily :P

Ik ben razendblij dat we dit jaar weer de weide van mijn buurman mogen gebruiken voor de winter.Jongens mogen zich weer uitleven op 1hectare :D Kijken hoever ze dit jaar komen.
Buurvrouw verbaasde zich er over dat ze afgelopen winter gras niet allemaal hadden opgekregen :+

Maar uitgelegd dat het gras erg hoog stond,ze erg goede kwaliteit gras hebben en mijn jongens niet teveel mogen hebben.Strak rantsoen,anders rollen ze zo naar beneden := (hun land ligt veel hoger dan dat van ons).

Gras begint daar alweer mooi te groeien :D

Wendy...het is echt een tutje he :brr:

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 06:56

Wat een zielig paard Wendy.. :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:13

Hahhaaa Wendy ze weet zich wel heel zielig op te stellen :')

Ik zou er ook wel land bij willen maar dat gaat m hier niet worden. Net als onze grond is alles in de nabije omgeving in gebruik als agrarisch sierteelt dus beetje dure grond om als weiland in gebruik te nemen. Wij hebben bijna een hectare maar dat is grotendeels in gebruik voor snijtakken. Is wel de bedoeling op termijn wat meer in te gaan zaaien.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:31

Sneue blik in haar ogen :D

Heb er hier ook twee die vanuit de stal de regen staan te bekijken. Denk dat de shet nog de ergste is van de twee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:33

Je wilt niet weten hoeveel uur van de dag die van mij in de schuiltent doorbrengen. Zodra alle hooinetten leeg zijn verdwijnen ze 'om de hoek'. Stel suffe merries :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:51

Mijn ruin HAAT regen... met rijden wringt ie zich echt in alle bochten om maar uit de regen te blijven...tot groot vermaak van mij want hij heeft opeens alle zijgangen etc. :') Sukkeltje. We hadden afgelopen zomer ook een inloopstal gemaakt en zodra het begon te regenen stond hij onder het afdak. :')

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:51

Die kerels van mij doen niet moeilijk...gaan rustig in standje afdruip staan :D maar soms ook onder het afdak beetje naar de regen kijken.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:53

Ik heb ook een Scandinaviër maar hij vindt zelf dat ie smelt. :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:03

Zo te lezen heb ik maar vreemde paarden dat ik ze nog nooit in een schuilstal heb gezien. Had ze met de extreme hitte afgelopen zomer wel op stal gezet. 's Ochtends drammen wie als eerste naar binnen mocht; 's avonds drammen wie er als eerst uit mocht. Maar als er dan teveel beesten zaten wilden ze alsnog weer terug eigenlijk, maar van regen hebben ze geen last

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:06

Hier staan ze gelijk in de schuilstal als het nat is. Gisteren leek het even of ik helemaal geen paarden meer had toen ik thuis kwam. Stonden ze met zijn 3en in de schuilstal van 3x4..... terwijl er ook een afdakje voor is waar 2 paarden onder passen.
En toen, alsof ze wilden bewijzen dat ze geen watjes waren: idiote 5 minuten. Stijgeren, bokken, sprinten, glijden. Hele wei aan gort.....
Maar goed het was een indrukwekkend schouwspel. Van mijn 3jarieg verwacht ik dat soort idioot gedrag maar zelfs mijn 19 jarige luilak ging helemaal uit zij panty.
Toch maar even 1 voor 1 thuis gezet ipv met 2 paarden te lopen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:06

Hier hebben ze alleen bomen om onder te schuilen dus dat is simpel ;)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:07

Hou ouder hoe gekker he?! :') Hier staan ze ook vaak samen in een box, gezellig denk ik. En dan even later kunnen ze elkaar weer even niet luchten of zien. Snap jij 'm nog? :P

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:13

nee, die snap ik ook echt niet. Maar ken het wel.

Ik sta er echt soms van te kijken wat die paarden kunnen. Mijn 3 jarige is wat athletischer dan mijn ander paard. Als die bokt denk ik altijd: als hij dat doet als ik er op zit wordt ik gelanceerd. Maar de laatste tijd zie ik dat mijn 19 jarige dus ook doen.... En die is altijd braaf geweest onder het zadel dus het zal wel goed komen.

Overigens klopt hoe ouder hoe gekker hier wel hoor. De 19 jarige is echt nog 0,0 versleten. Die loopt nog volop. We hebben volgend weekend hippiade met het Z viertal. Hij loopt nog L eventing en we zijn hem toch nog maar aan het voorbereiden op de wisssels zodat ik misschien de komende winter nog ga kijken of we ooit nog eens Z2 willen starten. Daar zit nog vooruitgang op in plaats van achteruitgang.
Hij voelt natuurlijk de hete adem van mijn jonkie in zijn nek }:)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:17

Heerlijk als hij het op die leeftijd nog zo goed doet!

Mijn oudste merrie, 15 jaar, die doet echt niet mee als de rest een gekke bui heeft, maar voor zover ik weet heeft ze dat ook nooit gedaan, ook niet toen ze jong was :') Alleen als ze drachtig is, dan wil er nog wel eens wat gekheid uit komen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:19

Mijn 10 jarige deed vroeger altijd vrolijk mee maar die is gelukkig wat gekalmeerd. Die houdt zichzelf zonder narigheid al amper heel... De Arabier en shet zijn prettig gestoord maar ook nog maar 3 jaar oud dus die hebben een excuus :)