Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Maar ik heb ze natuurlijk net een half jaar aan huis, dus zit misschien nog een beetje in de "witte broodsweken periode"

Slmt9 schreef:Ik kruip weer even onder meeleessteen weg. Zijn er ook bokkers die kunststof als omheining gebruiken? Even los van de prijs ben ik op zoek naar een onderhoudsarme omheining. Zag toevallig dit:
https://www.rutjespaardenboxen.nl/produ ... VAQAvD_BwE

. De binnenkant van de oude stallen worden komende week gesloopt, dus ik hoop dan ook de installatie van de nieuwe te kunnen plannen.
. 

(we moeten ze allemaal met de hand van beneden de zolder op gooien). Vriend zei al dat mijn idee van een transportband misschien toch nog niet zo heel gek was

Wij hebben paar weken geleden hooi gekocht, grote balen. Heb wel geleerd dat ik volgend jaar even moet timen dat de schuur rond deze tijd bijna leeg is. Jeetje wat een verschil in prijs zeg. Er worden hier in de buurt echt schitterende pakjes hooi voor 3.50 per pakje aangeboden. Maar nu te weinig ruimte.
Gister onze nieuwe trailer opgehaald, echt super blij mee. Een Ifor Williams, moest even diep in de buidel tasten maar wauw. Echt een fantastisch mooie, degelijke trailer. Heel blij mee
Komende weken nog eventjes wat kleine dingetjes oplappen en dan kunnen we op pad.
Dus vanochtend niet heel vroeg wakker
Toen wat kleine klusjes gedaan, de rijbak weer eens gesleept (oh oh was hard nodig). En de sproeiers in de rijbak geinstalleerd en aangezet. Was echt zo hard nodig, de rijbak was zo stoffig en zwaar. Gaan toch eens kijken of sproeien voldoende helpt of dat we op termijn iets anders moeten verzinnen, ben wel benieuwd hoe de bak zich houdt in de winter. Hij is nu eigenlijk wat te droog/zwaar. Dat opbouwen van die sproeiers kost iedere keer zoveel tijd, gaan toch eens kijken of we iets (semi-) permanents kunnen maken zodat we even makkelijk kunnen sproeien tijdens het borstelen/zadelen. Iemand nog tips/suggesties voor een mooie sproei installatie? 
ClaudiaHS schreef:Hoop dat je gelijk hebt qua hooiprijsen Clau.
Ik heb het grootste deel binnen deze week.
190 kleine pakjes en 10 grote 400 kg balen.
Dat is krap aan of we moeten nog in zo verre mooi (regen) weer krijgen dat het gras nog goed groeit.
Wat een skattige poown.
Ik zou haar wel voor de kar zetten ipv de kar voor haar
Dat is een grote berg hooi Marlies![]()
DD mijn palen komen ook bij DS weg.
Goed en betaalbaar.
Hoeveel weide hebben jullie?
Edit: Rocky is nog steeds zichzelf niet.
Hij is nog steeds constant aan het trappen en heeft inmiddels overal wondjes.
Ik heb alles er al opgesmeerd om hem te kalmeren maar werkt niet tot nauwelijks.
De wondjes smeer ik nu in met sudocrem en ik spuit hem in met vliegenmiddel wat prima werkt tegen oa de dazen.
Hem afspuiten met de slang vind hij heerlijk en gaat er echt voor staan.
Hopelijk zijn die kl*te rupsen snel weg.