Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Stella_Fara schreef:![]()
![]()
M'n lieve Fara is er niet meer
![]()
![]()
![]()
Vrijdag kreeg ze koliek. Althans, dat dachten we. De dierenarts hield het in eerste instantie op een lichte gaskoliek. Maar de medicatie sloeg niet aan en ik zag haar de hele tijd persen, de mest zat klaar, maar raakte er niet uit. Mijn vrees is dus werkelijkheid geworden: die rotmelanomen maakten haar het mesten onmogelijk. Ook inwendig zat er een groot gezwel. Zaterdagochtend hebben we dan de beslissing genomen. Ze heeft nog een pijnstiller en buscopan gekregen, zodat ze nog een mooie voormiddag kreeg. In de zon heeft ze lekker hooi gegeten met haar maatje Stella. Daarna heb ik haar in de tuin nog gras laten eten. In de namiddag hebben we haar dan naar de kliniek gebracht voor haar laatste spuitje. Deze foto's zijn gisteren genomen:
[ [url=m/7G7q1k.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bMPNXI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat wordt ze gemist ... Zo oneerlijk. Ik had gehoopt dat ze het nog veel langer zou uithouden, maar aangezien ze het laatste jaar zo moeilijk op gewicht te houden was, vermoed ik dat er inwendig wel wat meer schade aangericht was ... Ze is 16 geworden en ik heb haar 11 jaar gehad. M'n kilometervretertje, m'n snelheidsmonster, geen knuffelkont maar altijd bereid voor een schuursessie op haar hoofdje.
En nu is Stella dus heel onverwachts alleen ... daar moeten we dus een oplossing voor vinden. Halsoverkop een nieuw rijpaard kopen, daar heb ik geen zin in. Dus mogelijk komt er een mini of shetje bij (dat wil ik al zo lang, maar we waren aan het wachten tot de stallen verbouwd zijn). En dan kan ik eerst alles even laten bezinken en op het gemak rondkijken voor een nieuw maatje.
Hier een foto van mij en Fara in betere tijden:
[ [url=m/9fTaq5.jpg]Afbeelding[/url] ]