Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Solleke_Noah schreef:Malenka: ze zien er wel lekker tevreden uit met hun berg hooi.
Had de lokale politie al gebeld maar die zijn op zondag niet bereikbaar, en het is nu niet echt spoed haha. Hoop dat ik gewoon snel reactie krijg van de eigenaar. Voorlopig ga ik het dier maar niet benaderen, geen idee hoe vriendelijk zo'n emoe is
Solleke_Noah schreef:Ok, ik denk niet dat de eigenaar zich nog gaat melden... ik kreeg net dit bericht op de lokale facebookpagina door van onze achterburen: "Die zit er al van voor kerstmis. Dacht dat het jullie Emoe was!"
Context: in de winter staan de paarden in de paddock vooraan, en we hebben nog een stukje bos in eigendom dat tussen de paddock en de achterste wei ligt. We waren daar dus al een tijdje niet meer geweest! Blijkt dat het beest daar dus al bijna een maand loopt??? Wat?
Dais_ schreef:Die Emoeen serieus al een maand joh. Dat zijn wel easy keepers dan
Ik zou hem tam maken, Emmanuel noemen en filmpjes mee opnemen. Schijnt lucratief te zijn
DubbelFun schreef:Lekker laten lopen dus. Als er gras is en bos, is er eten en schuilmogelijkheid. Verder staan er ook kruiden, noten, zaden en muizen en kikkers op het menu
Er wordt wel aangeraden om een paartje te houden
Solleke_Noah schreef:DubbelFun schreef:Lekker laten lopen dus. Als er gras is en bos, is er eten en schuilmogelijkheid. Verder staan er ook kruiden, noten, zaden en muizen en kikkers op het menu
Er wordt wel aangeraden om een paartje te houden
Thanks voor de tip ivm het eten!
Ik heb het beestje net voorzichtig benaderd zoals je een schuw paard tegemoet gaat (zo schuins). Hij was hongerig en wou graag wat graan aannemen. We zijn nog altijd super verbaasd, maar het lijkt wel een lief dier te zijn.
[ Afbeelding ]
Belker schreef: