Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:28

Dan maar met een tang, maar doe het dan met twee personen :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:20

Ja, dat is dan handiger ja. Morgen eens even het menneke raadplegen.

Gedie voor oud en nieuw zijn ook opgelost. We maken er meteen een weekend naar de Drunense Duinen van. Paarden kunnen bij een kennis en wij gaan in een hotel in de buurt. Slaan we het gele oud en nieuw gedoe ook over. Dat vind ik toch alleen leuk als we in de kroeg zitten. En sinds kind kan dat toch niet meer. Dus dit is een prima oplossing.

Verder kan ik de mest bij onze ocerburen kwijt, dus hoeven we ook niet meer een kar leeg te scheppen. Het gaat nog eens ergens op lijken.

Vandag was eigenlijk het plan om een flinke rit met Caj te gaan maken. Maar ik had geen zin. Dus ik ga morgen met dochter weer naar bet bos. Caj mee ipv Leo. Voor Caj een korte eit, voor de pony een flinke rit (10 km). Dus prima.

Zo zie je maar; problemen worden altijd opgelost :Y)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:45

Klinkt super!
ik weet nog niet wat we met oud en nieuw gaan doen.. om de paarden maak ik me geen zorgen.. die staan er ieder jaar gewoon relaxt bij.. (Licor vind het zelfs leuk om vuurwerk te kijken :') ).. maar met zn tweetjes thuis zitten vind ik vaak maar wat saai :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:52

Wij zijn vorig jaar met zijn 3-en thuis gebleven. Dochter was toen ziek. Maar alleen dochter vond het fijn thuis. Ik vond het vreselijk. Mijn man ook, trouwens. Dus dit x iets anders.

De pony van mijn buurvrouw staat te koop. Echt zonde. Ze hebben hem net. Nog niet eens een half jaar, denk ik. Het is zo n toffe pony! Ik zou m bijna zelf ophalen, maar ik zit echt vol. Wil er liever wat minder. Bomproof, 1,51m new forrest. Ze wil toch iets groters....

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:00

Wat zonde!
Vind zoiets ook altijd zo sneu voor de pony.. moet hij weer verhuizen.. vooral om die reden.. dat wist je een half jaar geleden toch ook al?
Maar goed.. als het samen niet past qua verwachtingen/eisen/klik etc moet je ook niet maar blijven doorgaan.. daar wordt uiteindelijk niemand beter van

Overigens dat gevoel dat je dat paard er ook wel bij wilt hebben ook al heb je eigenlijk geen plaats en tijd ken ik ook :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:09

Ik vind het ook echt zielig voor het paard. Als ik zoe hoe lang mijn paarden erover doen om na een verhuizing écht thuis te zijn. Dat duurt best wel even. Afscheid nemen van vrienden, proberen nieuwe vrienden te maken, plekje veroveren in de kudde. Daar denken veel mensen echt te licht over, denk ik. Mss is dat anders als je de paarden op stal hebt staan. Dan hebben ze in ieder geval eigen ruimte. Maar hier staan ze in de kudde. Dat is soms best lastig. Zeker voor laag geplaatste dieren.

En ik heb echt wel dieren staan die niet aan verwachtingen/eisen voldoen. Maarja, die doe ik ook niet (zomaar) weg. Het zijn lastige types en ik wil niet dat ze in de handel verdwijnen. Dus ik hou ze en we maken er het beste van. Maar ik weet niet wat er gebeurt als er ooit iemand langs komt die er mee kan lezen en schrijven.

Voor ons zou het trouwens een perfecte pony zijn.

Maarja, goed, je kan niet alles redden....

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:28

Ja snap ik.. dat heb ik ook hoor.. ik zou het best leuk vinden om eens een cross te springen.. maar met mijn draver zit dat er echt niet in haha.. ik heb die ambitie opzij gelegd en mijn verwachtingen aangepast.. maar dat is niet voor iedereen zo.. Ik koop een paard en pas mijn ambities daarop aan.. anderen kopen een paard dat past bij hun ambities.. beide prima, zolang het maar eerlijk blijft tegenover het paard ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:38

Haha! Ja, altijd wat :D . Ik pas de boel ook aan, aan mijn paarden. Ik zou juist weer graag een draver hebben. Ik maak nu ook flinke kms, maar doe dat met mijn fjord. En die is niet heel snel. Dus ik ben daar veel tijd aan kwijt. Lijkt me heerlijk om 30 km te doen ik 2 uur, ipv 4. Kom je nog eens ergens. Maar ja, vind mijn fjordje heel lief. Mss ooit nog eens met Sjaak, als die nog eens normaal wordt. Kon vanochtend wel in 1 x makkelijk al zijn hoeven bekappen. Dus ik was al blij.... :=

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:59

Ik moet zeggen dat ik ook liever naar buiten ga op Licor dan op de haf hahaha.. maar aan de andere kant is de haf makkelijker dressuurmatig te rijden en houdt hij wel van springen.. daarnaast vind Licor galol heel moeilijk, maar hij tolt wel.. en de haf heeft weer hele fijne gangen en een fijne galop..
Kortom.. ik ben gewoon heel erg verwend hahaha

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:03

Ja, klopt, ik ook. Sjaak is weer super in dressuur. Maar dan wel in de zomer. Zodra het kouder wordt, is rijden lastiger. Moet je hem heel erg goed opwarmen. Maar dan loopt hij ook als een zonnetje. Mijn oude fjord heeft een vreselijke draf, maar een heerlijke galop, mijn fjordenmerrie een beroerde galop en een heerlijke draf. Zo hebben ze allemaal wat. Daarom heb ik zo veel paarden, denk ik :+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:17

Voor gaatjes maken heb ik een gaatjes tang. Even knijpen en klaar.
Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:30

Ja, die heb ik ook, maar dat werkt niet in dik nylon.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:34

Dat moet je echt wegsmelten :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:37

met een houtboor? draait en wordt dan ook warm, kleine maat 5 mm of zo?
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 04-11-16 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:38

Kaatje schreef:
Weten jullie welke slowfeedernetten het sterkst zijn?

Als bij ons de hooibak leeg is -staat op een stenen vloer- worden netjes alle restjes opgegeten ,we vullen 1x per dag de bak en dat gaat perfect.

ik heb erg grote van EJ
Blauw en blauw zwart

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:41

Die heb ik ook, maar daar vallen behoorlijke gaten in. Maar goed, ze zijn al weer 3 jaar oud.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:51

Fabster schreef:
Die heb ik ook, maar daar vallen behoorlijke gaten in. Maar goed, ze zijn al weer 3 jaar oud.

Maar voor de prijs vervang ik liever elke 3 jaar die netten dat de netten die ik soms zie voor het 3 dubbele aan prijs

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:52

Ik vind sommige netten ook idioot duur.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:01

Fabster ik haal jou paarden steeds door elkaar :9 oude fjord jonge fjord belg.. sjaak.. pony..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:50

Maar dan heb je ze wel hoor :D

Pony
Afbeelding

Jonge fjordenmerrie Caj
Afbeelding

Belg
Afbeelding

Sjaak
Afbeelding

En oude fjord Leo
Afbeelding

Heb je m weer? :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:51

Wat een leukerds toch allemaal <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:53

Ik ben ook best tevreden :)

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:56

:)) Haha dank je fabster! Over leo lees ik niet veel, istie met pensioen? Leuke paarden! Pony ook +:)+

Sjaak is knap!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:06

Leo is 25 en heeft cushing en een slechte rug. Hij is met semi-pensioen. In de winter maak ik af en toe nog weer eens een ritje met hem. Verder werk ik met hem aan de hand om hem soepel te houden. Maar verder geniet hij van zijn pensioen inderdaad.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:24

Hier nu een sneeuwschuiver van de action, minder dan 5 euro en ideaal.

Hier word er ook veel gemorst, wacht gewoon een uurtje met de volgende lading in de netten steken en dan is het wel op voor het grootste deel.

2slowfeedernetten, eentje van equiculinair. Een small net en eentje van 3,5x3,5. Wil graag die van 2x2 van barefoot, zijn geen ruwe eters hier en allemaal kleintjes.
Laatst bijgewerkt door Lori op 04-11-16 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt