Net de paardjes gevoerd en ze hebben duidelijk aandachtgebrek, nog twee weken en ze krijgen meer aandacht dan ze willen maar nu nog eventjes rust voor mezelf. Loop mezelf helemaal ondersteboven als ik niet uit kijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Monmaster schreef:20 cm is gebruikelijk, 30 cm wordt wel een zware bak hoor... Duurt dan ook lang voordat ie fijn te rijden is. Je kunt beter een aar jaar later weer wat zand bij doen.
Zo het grote verharen is bij mijn paardje begonnen... Ik had het idee dat het allemaal in 1x eraf kwam... Zou wel makkelijk zijn... Maar helaas dat wordt weer een periode waarin je langer aan het borstelen bent dan aan het rijden.
Ook even gereden... Dat ging weer lekker...
Nu maar ff eten maken...
Solleke ik hoop dat iedereen een beetje van de schrik is bekomen... Die belevenis zal nog wel even blijven nagonzen.
Abby, er wordt druk bij je gewerkt... Komt allemaal goed... Volgend jaar kunnen ze erop !
Thanks, ik krijg dat weidebeheer maar niet onder de knieCitaat:Zoefi...prima tijd om te kalken,mooiste is als daarna flink gaat regenen
Meld dit bericht
mijn KWPN-er ook, lange bruine haren waar weinig vanaf komt. Hij komt altijd heel moeilijk door de rui, lijkt dan op een gegeven moment net alsof hij schimmel of zo heeft op plekken helemaal kaal, op andere plaatsen nog vrij lange haren. Hij is wel op leeftijd, 22 dit jaar. Hij heeft dit al een jaar of 6, mijn fjord staat er bij en die heeft nergens last van, die verhaart als een gekCitaat:De KWPN'er hier ziet eruit als een gorilla
zoefie schreef:mijn KWPN-er ook, lange bruine haren waar weinig vanaf komt.Citaat:De KWPN'er hier ziet eruit als een gorilla
Anke schreef:Gaat om het doel. Vacht eraf.
Na wat heen en weer gemail. Wil hij de drainagesleuf open graven en er grind uithalen. Dan zou de drainage lager komen te liggen.
Zelf twijfelen we of dit de oplossing is.
Wat denken jullie. Minder grind erin, dus het doek komt dan iets lager/dieper te liggen in de sleuf.
Nu hoor je het ook kraken als ze erover heen lopen.
Pfff...weet het ook ff niet meer.
Hij zegt dat de hoeveelheid zand in overleg is gegaan. Ik wist niet hoeveel erop moest. 5 cm leek me echt te weinig. 10 cm klonk aannemelijker.
Bah...heb er super spijt van.
horsies5 schreef:Ik heb de shet (ik twijfel of t wel n shet is) hier van de week geschoren.. die heeft zo'n dikke vacht.. met name de ondervacht.. dat hij beter in Siberie had kunnen wonen.. Hij bleef maar schuren.. Dus k dacht k scheer m.. dan kan k zien of er iets zit en heeft hij t ook niet warm meer.. viel nog niet mee met zijn vacht.. en t verdient zeker niet de schoonheidsprijs![]()
[ [url=m/ujpRri.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verder zijn de haf en New forester ook lekker aan t ruien.. De 2 grote zijn altijd pas later..
Wij hebben hier in onze paddock/bak geen drainage maar stenen.. t is eerst uitgegraven.. dan een laag grove stenen.. dan n laag fijnere stenen.. en daarna speciaal geel zand.. ik weet niet welk zand.. t was niet heel goedkoop maar ik ben echt super blij ermee.. De paddock is totaal niet zwaar.. niet glad.. en snel droog