Ik had het laatst ook met de dierenarts over titteren. Op zich stond hij er positief tegenover, maar vanuit de dierenkliniek hebben ze die mogelijkheid niet.
Het is iig voor wedstrijden niet toegestaan, maar goed, die ambitie heb ik toch losgelaten.
Er zit hier in de buurt een homeopathische dierenarts die het iig aanbiedt voor honden en katten. Denk dat ik toch een keer ga overleggen.
Het kan namelijk toeval zijn, maar ik had de paarden voor de enting allebei echt fijn lopen en daarna vond ik ze beide best stijfjes.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Heb hier meerdere dierenartsen gevraagd voor titeren. 1 doet het maar geeft aan dat het bij paarden geen zin heeft. Als ik het goed uitleg omdat deze integenstellimg met honden dood vaccin krijgen. En daarom al snel niet meer gezien word in de bepaling.
Verder wel meegelezen maar ben letterlijk net boven water vanmorgen om half acht in de auto gestapt naar Gent voor een beurs. Half 8 weer thuis, paarden gevoerd en net op de bank aanbeland. Moe van de lange rit met slecht zicht meerdere ongevallen en mega veel file.
Maar wel mooie pony’s door het gangpad Wel slechte foto’s haha
Achterstallig mest werk gedaan en hardgelopen. Zo douchen en werken. Zondag een dagje vrij dus quality time met de paarden, deze week weinig gedaan. Hopelijk gaat de wind zo wat liggen moet met de motor naar het werk. Bultje op mn hoofd woensdag weg laten halen, dus hopelijk doet een helm op geen pijn.
De grote plas achter in de paddock was vanochtend weg, maar die aan de voorkant lag er nog, dus voor het uitmesten de pomp aangezet en na het uitmesten was die plas ook 99% weg. Ik heb hem nog maar even laten staan want het begon net alweer te regenen.
Hier alles weer droog. De omheining verwijdert zodat ze de goten van het bedrijfpand kunnen schoonmaken. Verder gelijk de hooiopslag schoongemaakt en straks een baal kruidenhooi halen.
Mijn goten zijn momenteel ook een ramp, ze zitten niet meer goed in elkaar geschoven, dus je loopt op meerdere punten onder een straaltje door. Meestal hou ik ze in de gaten, maar soms treft net je eentje in de nek En dan denk ik weer 'als het goed droog weer is moet ik daar eens iets aan doen'.....
Hier ook regen.. dacht vandaag droog Ze staan lekker in de regen gras te vreten, kennelijk is t niet vies genoeg buiten
Las gisteren nog wat over het enten, meestal is de reactie op het middel waarmee de enting wordt ingespoten. Dus het kan zijn dat er bij verandering van merk of de vloeistof er wel of geen reactie is. Dus bij reactie kan je ook proberen om een ander merk of middel te gebruiken. Weet ff de naam niet hoe dat ook al weer heet.
Succes allemaal met t oliebol weer en natte meuk.
boemel
Geplaatst: 13-01-23 13:11
Hier lekken de goten niet, maar de bakken eromheen zijn rot. Tot nu toe was onze laagste offerte eur 5200.
We wachten nog wel even totdat het vakantiegeld binnen is
Ik heb wel eens groeiend gras/mos in de dakgoten van mijn auto gehad
Vies windje en nat buiten, maar dankzij de buurman met de vorken op zijn tractor staan de grindzakken nu iig niet meer in de weg en kan mijn auto zo weer op zijn vaste plek
DF, je hebt me op ideeën gebracht! Hier de dompelpomp ook opgezocht en in de plassen van de paddock gezet. Dat scheelt wel een hoop. Ik laat hem ook in de buurt staan, want verwacht morgen weer een vijver. Bennie was er blij mee, want die kon nu voor het eerst in drie dagen weer eens in het zand rollen.
Vanochtend even de hond én de ponies uitgelaten. Rondje om het dorp met zijn 5-en. Kwamen onderweg een vrachtwagen tegen toen we een weg over wilden steken. Hele toffe chauffeur die ons eerst veilig liet oversteken. Begon Vera toch een partijtje te stuiteren naast me! ohja.. vorige eigenaresse had iets geroepen over zwaar verkeer. Zo niet gewend. Bennie kijkt er niet van op en mijn oude merrie deed dat ook niet, dus was even verrassing voor me.
Ik had voor zaterdag een menles gepland, maar de voorspelling was niet best, dus afgezegd. Maar instr. vroeg of ik nu ook kon. Vanmiddag kon Vera dus nog een keer aan de bak. boy oh boy, was weer leerzaam zeg. Van alles aan het tuig nog niet goed ingesteld, dus weer dingen aan lopen passen. Veel zelf geoefend (stap), maar instr. heeft ook even tijdje gemend. Vera in draf en galop door de bak. Gaaf om te zien! Er is ook nog van alles mis met pony ( heel scheef) en de sulky ( wist ik), dus nu vooral bevestiging dat er een andere sulky moet komen en snel ook. En dat zal Vera ook enorm gaan helpen. Weer veel huiswerk gekregen dus.
Is bij iedereen alles weer een beetje opgedroogd? Boemel, dat is een stevige offerte. Kun je niet in delen doen?
@greendragon: fijn dat de pomp ook bij jou verlichting brengt. Ik laat bewust een iets dieper punt ontstaan zodat al het water daar 'verzameld' en de pomp echt een hoop kan wegpompen.
Die Vera. Hopelijk leert ze iets van Bennie zijn gedrag.
Hier nog geen grote plassen, maar het regent wel. Dus ze vertrokken van stal naar schuiltent.
Hier vanmorgen rij plannen maar het regent weer en houdt ook niet meer op vandaag
De plassen waren iets opgedroogd gisteren (toen was het droog maar moest ik werken ) maar nu lopen ze weer vol.
Vanavond ook nog hardloopwedstrijd
boemel
Geplaatst: 14-01-23 11:23
Greendragon, wat fijn dat je zo'n fijne instructie getroffen hebt. Genoeg punten om aan te werken nog, maar zo te lezen gaat dat vast goedkomen.
Wat betreft de dakgoot. We willen het zelf in een keer doen. En aangezien de dakgoten niet lek zijn en vooral lelijk om tegenaan te kijken, kunnen we nog best een paar maandjes wachten
Volgens buienradar wordt het hier de komende 14 uur niet meer droog. Zo erg als nu heb ik het nog niet meegemaakt.