Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 11:11

palousa_boy schreef:
[ [url=m/TdNRiS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb er doppen op waar een kraan in kan. De tanks zelf hebben ook wel een kraan maar daar kun je lastig mee werken.

Wij hebben het dus zoals op de foto.

Dat ziet er goed uit. Ook mooi in de schaduw. Daar moet ik ook nog iets op verzinnen. Leg er nu eerst een zeil over.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 11:12

Mijn hooi boer brengt een grote baal per keer. Maar zit ook redelijk dichtbij. 40euro incl brengen.

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 11:39

Hier gratis brengen vanaf 8 grote pakken.
Hooi en stro is thuis en de tractor doet het weer dus komt allemaal goed!

Anke wat een leuke pony! Ik zoek op termijn nog wat er bij naar nog geen idee wat. Of iets voor de kinderen of iets voor mezelf

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 11:43

Ja op de foto stond het in de schaduw maar daar kregen de zonnepanelen van de pompjes geen zon dus heb hem daarna weer in de zon gezet. Pompjes helpen beter tegen de algen dan schaduw bleek. Misschien dat ik het ooit kan combineren {:}

Had hier ook een boer die per baal kwam brengen voor €10 maar dat liep een beetje fout toen de boer een mep kreeg van een van onze paarden en een paar ribben had gebroken (hoorde ik later, hij was zelf alvast begonnen want ik was er niet, normaal hielp ik hem altijd en bleef hij in z'n trekker zitten).

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:18

Maartje fijn dat de trekker gemaakt is!

Hier staan 2 specikuipen in de weides die ik om de drie dagen weer vul. Die grote tanks zal wel fijn zijn als je er meerdere hebt en de paarden dag en nacht buiten maar hier is dit voldoende :)

Hooi kleine baaltjes laten brengen kost hier nu 0,50 cent meer per baal dan wanneer je het haalt. Straks de nieuwe lading die van het land af komt brengen ze gratis en pakken ze ook weg op de zolder. Dat doen ze alleen direct van het land af, niet als ze eerst nog zelf op moeten slaan.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:29

Ik laat tien midibalen per keer leveren en betaal daar een vast bedrag inclusief bezorgkosten voor. Omgerekend is dat 21 euro per baal, dus ik ben tevreden. Kwaliteit is ook altijd op orde, heb één keer een mindere baal gehad en dat hebben we bij de daarop volgende levering verrekend.

Vandaag komt er iemand kennismaken met Zanzi. Als het klikt komt zij om de week een dag met hem rijden, zodat ik dan mijn handen vrij heb voor Fernando. :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:30

@Maartje, fijn dat alles gemaakt is!
@Anke, ziet er keurig uit! Hoe is het nog afgelopen met je stagair, nog ziek of al geweest?
@palousa_boy, au au voor de boer!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:33

Hooi wordt gebracht bij minimaal 30 baaltjes en kost me dan 3 euro per stuk. Prachtige kwaliteit, nog nooit onkruid, takken of andere gekke dingen gehad. Ook allemaal mooi gebonden en goed zwaar. Ik hoop dat deze boer nog heel lang wilt komen brengen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:54

Hopelijk klikt het Flew! Voor jou wel fijn als je dan wat meer tijd hebt voor je andere paard :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:57

Ja, dat zou ideaal zijn. Het is ook vooral de bedoeling dat we samen gaan rijden. Zij met Zanzi voorop, zodat ik met Fernando kan aanhaken (die is net zadelmak en moet echt nog kilometers gaan maken).

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:03

Handig flew, Zanzibar mag mijn dame ook wel een voorbeeld geven :P

Zijn dat jouw paarden, dat stukje weide langs het water achter het mortuarium? Of lijken ze er alleen op?

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:04

Caily schreef:
Hooi wordt gebracht bij minimaal 30 baaltjes en kost me dan 3 euro per stuk. Prachtige kwaliteit, nog nooit onkruid, takken of andere gekke dingen gehad. Ook allemaal mooi gebonden en goed zwaar. Ik hoop dat deze boer nog heel lang wilt komen brengen.

Jammer dat jouw boer vast niet bij mij komt... hier geen minimale bestelwaarde, gratis bezorgen voor €5,50 per kleine baal
Goedkopere geprobeerd maar dat was echt rot kwaliteit

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:14

Caily schreef:
Handig flew, Zanzibar mag mijn dame ook wel een voorbeeld geven :P

Zijn dat jouw paarden, dat stukje weide langs het water achter het mortuarium? Of lijken ze er alleen op?

Je mag best een keer aanhaken hoor, geen probleem.

Als het goed is staan de mijne nog gewoon achter het huis. Zo niet, dan moet ik nu gaan zoeken. :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 14:09

Haha, het was ook niet vandaag dat ik ze zag. En had hier gelezen over de huurweide, dat stukje wat ik bedoelde is van de gemeente, dus ik dacht, hmmm.... Maar niet dus, meer mensen met een wat kleinere bruine en wat grotere zwarte.

Wanneer ga je rijden? En weet je inmiddels al meer de weg? Want dat weet ik dan weer, dus misschien kunnen we elkaar wel helpen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 15:10

Ik huur een stukje van de moestuinvereniging, dus daar staan ze soms wel. Ik weet alleen niet of dat bij het mortuarium is, ik denk het niet. :))

Ik rijd meestal op vrijdag en/of zondag overdag. En ik rijd maar gewoon waar het me uitkomt en waar geen verbodsbord staat. Daar zijn ze hier wel gek op heb ik het idee.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 15:24

Nee dat is het niet, het is stukje verder bij jou vandaan mijn huis nog voorbij. Blij voor jou dat je dichterbij een stukje hebt!

Haha, misschien kunnen we in mei dan wel een keer samen rijden _O- Deze maand alle vrijdagen en zondagen al vol :+

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 15:30

Eventueel kan een doordeweekse avond ook wel een keer hoor! Maar dan is het bij mij toch al snel een beetje druk, druk. Misschien dat we een keer doordeweeks een korter blokje om kunnen doen ofzo.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 16:05

Wilde dit weekend de paarden naar de wei doen. Maar helaas. Ik zou water bij het naastgelegen huis mogen halen. Maar daar zijn ze op terug gekomen. Volgens hun de afstand te groot. Ik heb het nog geprobeerd maar het blijft nee. Dus wat nu. Iemand een idee?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 16:05

IBC vat op een aanhanger, thuis vullen en dan op de wei zetten.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 16:36

Ja dan kijken of ik een aanhanger ergens op de kop kan tikken. Maar ja moet wel 1000kilo dan in mogen.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:10

Je hebt 2 paarden toch? Dan kun je ook gewoon elke keer dat je komt 2 jerrycans meenemen. Werkte prima bij mij. Mits je er met de auto dichtbij kan komen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:50

Afbeelding
Hier is vandaag alles goed gegaan!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:53

Afbeelding

En zonder de originele kraan

Afbeelding

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:02

Jeetje, ik betaal minimaal € 6,00 per kleine baal en dan moet ik het nog zelf halen ook. :oo Dus als iemand een leverancier weet die in Ede bezorgt, heel graag!

Fijn Maartje! Heerlijk!

Ik heb water ook uit speciekuipen die ik on de dag vul.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:10

6 euro?? Wow wat en geld. Hier 3.50 ongeveer.