Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Vanochtend was er in Zuid-Groningen/Noord-Drenthe een hoosbui die begon om 7 uur en dreef om 9 uur pas weer weg.
Die hebben voorlopig ook genoeg regen gehad.
kvulden schreef:Ik heb een zwarte grond bak die ik als rijbak en paddock gebruik. Afgelopen winter lag die er best redelijk bij elke keer. Nu is het al een hele tijd een modder poel. Soms wel even weer droog, maar ook zo weer Kledder en niks mee te doen.
Ik kan hem voor 600 euro laten keren. Goed plan of niet. De gemeente vind dat ik daar een vergunning voor moet vragen, maar dat wilde ik niet doen. Ik kan niet de hele bak keren. Er liggen leidingen. Dus daar kan een stukje af en geel er overheen.
Wat zouden jullie doen? Heb het in het verleden ook wel een geploegd, maar dat helpt maar even.
karev schreef:Ik heb ook geel zand op zwart gestort. Nu 4e winter en houdt zich prima. 20/25 cm. Steiger houten planken rondom om het binnen te houden. Keren kan hier niet ivm puin.
fokfanaat schreef:pol013 schreef:Nieuwe tendens is niet spuiten en ploegen maar iets open trekken en doorzaaien. Omdat je veel bodemleven kwijt raakt met ploegen.
maar dat blijf je met al het onkruid zitten toch?
fokfanaat schreef:pol013 schreef:Nieuwe tendens is niet spuiten en ploegen maar iets open trekken en doorzaaien. Omdat je veel bodemleven kwijt raakt met ploegen.
maar dat blijf je met al het onkruid zitten toch?