Welkom Gewoonmarie. Leuk stel paarden, mooie ruimte ook.
Malenka, balen.
Hier ook veel water gevallen en plassen maar als het droog is is het zo weg. Vanmiddag even met de shet en ijsco inenting halen. Omdat ze op andere adressen staan gaan we maar naar de kliniek toe.
Dat gedeelte van de track heeft sinds vorig jaar mudcontrol platen. Dus de bodem is wel stevig. Maar ik houd ze toch maar binnen. Nilay loopt net weer beter in draf. Met een beetje mazzel is het water morgen weer van de track af gezakt. Ik ga er vanuit dat het waterschap al aan het pompen is.
Welkom Marie. Mooie plek en Ees is een mooie omgeving.
Ik heb ze om 12 uur buiten gezet. Het is nu even droog dus kunnen ze mooi even in beweging zijn al was de motivatie zeer beperkt.
Met dit weer rijd ik eigenlijk niet. De bak is niet te doen en met die wind en zoals met oudjaar zijn ze buiten langs de weg ook niet ontspannen. En dat vind ik dan weer te spannend.
Buiten het feit dat Boon buiten ook snel 'de wind onder de staart krijgt', heb je hier in het bos ook nog eens flinke takken die uit de bomen vallen (of hele bomen die omvallen). En die wil je ook niet op je hoofd krijgen ook al zit daar een helm op
Ik rij ook niet vandaag. Doe mijzelf en paard geen plezier met dit weer
Heb ze net maar weer uit stal gelaten. Ze hebben er 4uur gestaan. De ruin was aardig gedroogd dus die heeft nu regendeken op. De merrie was nog kletsnat dus die zal vanavond wel weer staan trillen. Maar zelfs na 4uur bleef de merrie gestresst en heen en weer lopen. Heel mn stal is omgeploegd
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Ik ben blij gisteren gelongeerd te hebben. Vandaag en te nat en echt geen zin in. Als ik buienradar bekijk kunnen we dadelijk echt een snorkel aan gaan doen.
Ik kan de snorkel al pakken voor mn bak. Het is echt niet normaal!
boemel
Geplaatst: 12-01-23 15:08
Er is hier ontzettend veel gevallen en het blijft vallen.
De stal was behoorlijk nat van binnen en dat komt doordat de paarden steeds in/uit lopen en door lange manen, staart en dekens veel water mee naar binnen lopen.
Ik heb de drijfnatte vlasbodem in de kruiwagen gegooid en ze hebben maar even alleen rubber matten om op te staan.
Tess was druk met water scheppen in een plas. Ze zijn boos dat ik het draad naar de wei niet open doe. Pech voor ze.
De rijbak is goed, maar als het zo regent als nu, heb ik zelf ook geen zin. Gisteren nog uitgebreid gelongeerd, dus mag best spijbelen
De trap wordt bekleed met PVC. De hal is naast de werkkamer. Ik had niet verwacht dat er zoveel lawaai zou zijn. Ik kan mn vergaderingen (het zijn er 6 vandaag), amper verstaan.
Laurie
Geplaatst: 12-01-23 15:48
Ik loop een beetje achter omdat we een wat hectische week gehad hebben met een onverwacht overlijden. Excuus voor het beperkte bijlezen van mijn kant. Ik heb de prachtige resultaten van spottedponie nog wel voorbij zien komen, wat onwijs goed! Gefeliciteerd!
Welkom Marie! Wat een mooi plekje heb je, leuke foto ook met die kerstboom!
Oh nee wat balen van je track Malenka, hopelijk trekt het water straks wel weer een beetje vlot weg...
Als ze zo staan te rillen snap ik helemaal dat je ze even op stal zet Karin, niks aan zo
Oei al dat kabaal lijkt me heel irritant Boemel
We hadden gisteren een beetje een krap schema met de hoefsmid in de ochtend en een uitvaart in de middag, ze zijn allemaal alleen een dagdeel op de wei geweest. Heb ze vandaag wel op het land gezet toen het even iets minder hard regende maar Jannie heeft de grasmat compleet omgeploegd en Maddog kwam met een iets bebloed mondje naar binnen net. Ben ook weer tien jaar ouder Vind het van die grasmat nooit zo erg maar hoop altijd maar dat ze zichzelf dan een beetje heel laat. En bij Maddog heeft de hechting in de bovenkaak het helaas niet gehouden. De kliniek zei op voorhand al wel dat het sowieso heel moeilijk te hechten is. Zolang hij goed blijft eten en geen koorts krijgt moeten er we er voor nu even niet teveel aan willen doen. Een klein beetje bloed is überhaupt niet zo erg begreep ik, als het stolt zorgt dat weer voor de vorming van granulatieweefsel waardoor de genezing mooier/sneller gaat.
Boemel, balen die herrie en zeker als je daardoor je vergaderingen deels mist.
Laurie gecondoleerd.
Zo paarden zijn weer bij met enting. Aaf was blij terug te zijn bij haar ijslander vrienden en Johnny was blij weer thuis te zijn. Zo zelf naar de pedicure. Ze gaan morgen het dak van de loods schoonmaken maar ik twijfel of dat doorgaat met de storm morgen…… Vorige keer had ik alles toegankelijk gemaakt en ging het door de vrieskou niet door. Ik heb geen zin om voor niks de palen uit de grond te halen in dit weer.
Ik zag een wedstrijdweekend dat goed was gegaan, gefeliciteerd! De Japanse tuin is af, top! Een schitterende schuurstal! En een hele schattige witte pony, welkom Marie!
Verder zie ik vooral heel veel regen. Bij ons staan ze binnen. Hebben geen beschutting op de wei. Heb ook opgegeven het rijden op te pakken deze maand ivm werk. Volgende maand naar een andere lesgever, hiervoor bij degene gelest die mijne zadelmak heeft gemaakt. Nu naar een dressuurgerichte instructeur. Voel me dan wel altijd banketstaaf naar de ander toe
Wat een zeikweer. Ik moest de stallen nog uitmesten en er stonden 2 paarden te drammen dat ze naar binnen wilden. 2 meertjes in de paddock, maar dat doe ik morgen maar.
Sterkte Laurie Voor zowel het overlijden als je paard.
Belker fijn dat het enten weer gedaan is. Hier staan ze maandag op de planning. En ik schijt 7 kleuren stront. Mijn merrie is vorig keer zo ziek geweest, is nu ook enkele jaren niet gedaan. Maar kan betreft tetanus niet langer meer wachten. Ze krijgt er nu wel meteen wat bij wat ik een paar dagen moet geven... wat weet ik al niet meer..... Ben zo bang.....
Gecondoleerd Laurie. Grote kans dat het met de wond wel goed komt.
Ik snap je goed Duo Penotti, ik had vroeger een ruin die echt heel ziek was van de enting. Hij was makkelijk 3 a 4 weken uit de running.
Vraag me niet hoe en wat, maar toen ik de dierenkliniek er melding van gemaakt had, kreeg hij iets erbij ingespoten waardoor hij nagenoeg niet meer ziek was. Koste toen wel 2x zoveel, maar dat had ik er graag voor over. Hopelijk valt het voor je merrie mee nu ze iets erbij krijgt.
gewoonmarie
Geplaatst: 12-01-23 19:32
Gecondoleerd laurie
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.