Hier heeft een deugniet een hele houten boombescherming afgebroken. Kwam ik natuurlijk op zaterdagavond achter terwijl ik bijna weg moest naar het werk omdat ik nachtdienst had. Hoe hij het gedaan heeft is mij nog steeds niet duidelijk. Maar een heel stuk was afgebroken en lag een aantal meter verderop. De bovenkant was nog heel en de onderkant ontzet uiteraard met uitstekende schroeven, lekker veilig... Hele ding afgebroken maar toen waren de gaten er nog van de palen. Uiteindelijk maar wat zand ergens op het erf gevonden en er vervolgens wat mest opgegooid van de mesthoop (om te voorkomen dat ze daar al te veel gaan lopen en in de zachte grond wegzakken want echt ideaal opvullen was het niet zo in het donker).
Enige voordeel was dat hij het had gedaan bij een boom die niet was aangeslagen.
Inmiddels heeft meneer ook drie prikpalen vlak boven de grond af gebroken dus waar hij last van heeft momenteel is mij niet helemaal duidelijk.
Ik geloof wel dat er in dit hele verhaal geen paarden beschadigd zijn geraakt
En wat gaaf dat je met je buitenkatten kunt gaan wandelen
..
Twee weken geleden werd de schuilcontainer op zijn plek gesleept door een buurman aangezien de aardappelen naast ons perceel eindelijk uit de grond waren. De buurman bekeek mijn rijbak eens en vroeg wat er eigenlijk nog mee moest gebeuren. Ik legde uit dat ik aan het wachten was op een andere buurman tot de frees vrij was. Nu had hij er toevallig ook nog 1! Dus het weekend erna kwam zijn broer de bak frezen. Toen hij de vezels erdoor aan het frezen was werd het zand gelijk veel losser waardoor hij zelf al opperde dat aanrollen wel een goed idee was. Dus diezelfde middag regelde hij nog een rol en was mijn rijbak gefreesd en aangerold. Naaaah, mijn buren zijn echt allemaal goud waard!!
). En zo zat ik eindelijk op mijn paard in mijn eigen rijbak
Het duurde ruim 1 jaar, maar dan heb je ook wat 

De zadelmaker wilde ik sowieso pas laten komen als mijn rijbak af was zodat ik echt kan proefrijden, maar nu heb ik er gelijk maar werk van gemaakt dus