Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 13:56

Ik heb nog niet bij gelezen, dat ga ik straks even doen, ik heb wel een vraag. Heeft iemand ervaring met een hoes over de trailer? Ik ben een overkapping aan het maken van 8x4 met de trailer erin en hooi blijft er 4x4 over als inloopstal, maar twijfel een beetje of dat genoeg is voor 2 paarden.

_Lorette_

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 13:57

Heb ik ook al eens naar gekeken, maar ik las best wat negatieve verhalen over vocht/rotten mét gebruik van een hoes. Daarom staat onze trailer toch maar buiten zonder bescherming...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 13:59

_Lorette_ schreef:
Heb ik ook al eens naar gekeken, maar ik las best wat negatieve verhalen over vocht/rotten mét gebruik van een hoes. Daarom staat onze trailer toch maar buiten zonder bescherming...

Er moet ook e ht wel kucht onder kunnen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 14:00

@kvulden: om in te schuilen wel, maar niet om in te liggen én ze moeten elkaar ook wel goed kunnen verdragen.
Je denkt er dus over om de trailer er uit te laten, zodat je meer ruimte hebt en dan over de trailer een zeil/hoes doen.
Over het algemeen zijn trailers gemaakt om buiten te staan, maar ze worden er idd wel viezer van.
Als je er zonder meer een hoes/zeil over gaat doen dan krijg je vochtophoping er tussen en dus schimmel. Je moet dus iets van ruimte crëeren. Kun je naast de overkapping niet een constructie maken voor de trailer zodat is 'overdekt' staat zonder dat het een echt dak is ??

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 14:31

Afbeelding
Hier is het schriktraining dag.
Bestrating eruit, kaal zand eruit, zwarte grond erin.

En even gauw met de paardjes erbij lopen. Heb zelf een cursus via Zoom, maar in de pauzes kijken wat er buiten gebeurt

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 14:36

DubbelFun schreef:
@kvulden: om in te schuilen wel, maar niet om in te liggen én ze moeten elkaar ook wel goed kunnen verdragen.
Je denkt er dus over om de trailer er uit te laten, zodat je meer ruimte hebt en dan over de trailer een zeil/hoes doen.
Over het algemeen zijn trailers gemaakt om buiten te staan, maar ze worden er idd wel viezer van.
Als je er zonder meer een hoes/zeil over gaat doen dan krijg je vochtophoping er tussen en dus schimmel. Je moet dus iets van ruimte crëeren. Kun je naast de overkapping niet een constructie maken voor de trailer zodat is 'overdekt' staat zonder dat het een echt dak is ??

Ja daar ben ik nu over aan het denken. Of het hooi ergens anders. Ik wilde het hooi neerzetten met een voerwand. Ik zit inderdaad dat ik niet zo nog een afdak bij mag bouwen. En een trailer buiten continu nat houd het niet zo lang vol als een trailer mooi droog. Ik heb een houten trailer.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 14:50

Akahay nooit weg zo'n schriktraining

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:14

Kvulden, ik heb een hoes over mijn trailer. Vocht eronder is geen enkel probleem, de nieuwere hoezen zijn van ademend materiaal. Het deel wat over je kap past is wel waterafstotend. Het grootste nadeel vind ik dat ze wel vrij kwetsbaar zijn, of ik ben te lomp. Er zit nu een grote scheur in de bovenkant waardoor hij zijn functionaliteit redelijk kwijt is. Maar eerst bounty maar castreren, ga ik daarna wel op zoek naar iemand om hem te maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:18

@kvulden: als je de mogelijk heid hebt om hem naast je schuilstal te zetten en dan een zeil aan de schuilstal maken zodat ie daar onder kan staan ?? Dan komt er genoeg lucht onderdoor en hebt je toch dat ie droger/schoner blijft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:18

@Akshay: zo te zien hebben ze er niet zoveel van :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:24

DubbelFun schreef:
@kvulden: als je de mogelijk heid hebt om hem naast je schuilstal te zetten en dan een zeil aan de schuilstal maken zodat ie daar onder kan staan ?? Dan komt er genoeg lucht onderdoor en hebt je toch dat ie droger/schoner blijft.

Nee naast dat wil niet. Jou oplossing had ik ook aangedacht naast de schuur, maar die plek is ingenomen door onze camper, maar je brengt me wel weer aan het denken. Het zou misschien ervoor kunnen. Dat ga ik eens meten. Dank je voor het meedenken. Wat ik me wel afvraag, hoe krijgt je het zeil er dan over getrokken steeds.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:25

Foreverkliek schreef:
Kvulden, ik heb een hoes over mijn trailer. Vocht eronder is geen enkel probleem, de nieuwere hoezen zijn van ademend materiaal. Het deel wat over je kap past is wel waterafstotend. Het grootste nadeel vind ik dat ze wel vrij kwetsbaar zijn, of ik ben te lomp. Er zit nu een grote scheur in de bovenkant waardoor hij zijn functionaliteit redelijk kwijt is. Maar eerst bounty maar castreren, ga ik daarna wel op zoek naar iemand om hem te maken.

En hoe werkt het met er steeds op en af doen en wat doe je als hij nat is als je hem weg zet?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:33

Interessant over de trailerhoes! Mijn trailer gaat ook buiten slapen, maar heeft een aluminium bodem, dus ik weet niet of ik er iets aan wil doen zoals een hoes.
Ik zie mezelf daar al helemaal een hekel aan krijgen en 'm er dan gewoon niet terug op doen...

De paardjes zijn inderdaad niet echt heel erg onder de indruk van de kraan, maar het is wel mooi om te zien hoeveel mijn IJslandertje zich ophangt aan de Fjord, die werkelijk geaard is tot middenaarde, en de grote stabiele beer is :) Blij dat ik die heb als hulp in de opleiding van die kleine :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:37

kvulden schreef:
Wat ik me wel afvraag, hoe krijgt je het zeil er dan over getrokken steeds.

Ik heb eens ergens een systeem gezien waar er een veer in gebouwd was. Dus als je het weghaalde rolde het op en bleef gewoon opgerold hangen. Trok je het dan naar beneden bleef er ook altijd druk op staan en moet je het onderop wel ergens aan vastmaken.
Zeilen van vrachtwagen werken ook wel eens op deze manier.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:42

DubbelFun schreef:
kvulden schreef:
Wat ik me wel afvraag, hoe krijgt je het zeil er dan over getrokken steeds.

Ik heb eens ergens een systeem gezien waar er een veer in gebouwd was. Dus als je het weghaalde rolde het op en bleef gewoon opgerold hangen. Trok je het dan naar beneden bleef er ook altijd druk op staan en moet je het onderop wel ergens aan vastmaken.
Zeilen van vrachtwagen werken ook wel eens op deze manier.

Ik ga eens zoeken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:44

Volgens mij hebben sommige trailers ook zo'n soort systeem in het klein achterop boven de laadklep zitten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:48

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 16:34

Dank je. Ik zat daardoor ook aan een luifel te denken. Net als aan onze camper. Ooit toen ik op zoek was naar een glaspui voor ons huis, kwam ik een pui tegen die als een garagedeur open kon. Alleen schoof die dan niet naar binnen langs het plafond, maar naar buiten en had je een afdak. Bij ons kon dat helaas niet qua hoogte, maar kan het nu ook nergens vinden. Dat zou ook nog kunnen.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 16:58

Geweldig hoe ze daar zo rustig staan Akshay!

Hier wel eens een trailer geleend met zo'n hoes. Drama om eraf en erop te krijgen. Echt verschrikkelijk. Ik zou dat niet willen

Bizarre dag vandaag. Vorige week zijn onze zadels en mentuig gejat. Vandaag ineens bericht van een oud collega van maartje met een foto 'zijn dit jullie spullen?'
Ja dus.. gedumpt in het bos langs een pad. Lag er gister nog niet. En zo'n 10-12 km verderop. Zo bizar. Wel heel fijn uiteraard dat alles terug is zonder beschadigingen, enkel viezigheid. We hadden wel net al nieuwe zadels gekocht :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:09

@jinte: je zou haast denken dat dat iemand uit de buurt geweest moet zijn en je hebt er misschien zoveel ruchtbaarheid aan gegeven dat die het niet meer durfde te verkopen.
Kun je de nieuwe zadels nog terug doen ??

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:16

Jinte schreef:
Geweldig hoe ze daar zo rustig staan Akshay!

Hier wel eens een trailer geleend met zo'n hoes. Drama om eraf en erop te krijgen. Echt verschrikkelijk. Ik zou dat niet willen

Bizarre dag vandaag. Vorige week zijn onze zadels en mentuig gejat. Vandaag ineens bericht van een oud collega van maartje met een foto 'zijn dit jullie spullen?'
Ja dus.. gedumpt in het bos langs een pad. Lag er gister nog niet. En zo'n 10-12 km verderop. Zo bizar. Wel heel fijn uiteraard dat alles terug is zonder beschadigingen, enkel viezigheid. We hadden wel net al nieuwe zadels gekocht :')

Wat erg dat t gejat is. Had je natuurlijk nooit verwacht dat je de spullen terug zou krijgen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:22

Bizar

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:25

Even wat anders, want daar zit ik me nu al druk over te maken :D.
Hoe doen jullie het met de mestafvoer?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:32

Op het maisland van de buurman :+

Bizar, Jinte!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:46

Hier wordt het door tuinders opgehaald.