Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:55

Zo dan! :oo Leuk paard :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:56

xXutopiaXx schreef:
Zo dan! :oo Leuk paard :')

Jij vind dr wel leuk :+

Het blijft gewoon een aparte, gisteren vond ze de bal van schriktraining weer eng :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:12

Vind ik ook :D Haha :+:
Hou wel van paarden met karakter haha

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:12

paarden, ze bezorgen e grijze haren

Hoe het met de betaling gaat weet ik niet, laatste centen om dit te doen dus als hij te veel vraagt heeft hij pech, als het geld op is is het op
Ik moet nu al 5 kuub extra zand kopen en een 2e dag de trilplaat huren, kost ook genoeg geld zeker omdat het een grote trilplaat is ( op zijn verzoek)
Gisteren waren het 4 uur dat hij hier was waarvan een 3 uur gewerkt heeft en hij kost 80 euro per uur.

ik wacht maar even af wat er nu gaat gebeuren en hoop op een wonder

cabochon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:49

Even een vraag, denken jullie ,dat een boomlijmband,als je die vroeg in het voorjaar bevestigd rondom een eikenboom ,eiken processie rupsen tegen houd?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:57

Hehe, hij is net klaar, het is wel af op wat bijwerken met de hand door onszelf na. Morgen kunnen wij beginnen met bestraten . Door de 2 daagse huur van de trilplaat, het extra zand en zijn uren ( ondanks dat hij ook 1 x transport en zand voor zijn rekening neemt en enkele uren) was het een duur en stressvol grapje.
Maar zand erover ( ja, ik weet t stom woordgrapje) wij kunnen verder en ooit is dit weer een leuk verhaal om te vertellen. Benieuwd hoe snel het bestraten gaat en dan opbouwen, Ondertussen kan ik als ik geen hulp heb de binnen paaltjes en draad gaan plaatsen, slepen en dan uiterlijk volgende week zondag alles opgeruimd hebben op de oude plek en verhuizen

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 23:10

cabochon1 schreef:
Even een vraag, denken jullie ,dat een boomlijmband,als je die vroeg in het voorjaar bevestigd rondom een eikenboom ,eiken processie rupsen tegen houd?

Ik ga het volgend jaar proberen met dazenlijm.
Het zal ongetwijfeld deels helpen.
Helaas kan ik alleen de eik in mijn paddock en achtertuin doen, de andere langs de rand zijn van de gemeente, al zal geen mens het door hebben denk ik.

Fijn Lynn, kan je iig verder morgen.
Ben benieuwd hoe het er vokgende week uit ziet als de paarden ook aan huis staan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 00:52

Lynn wat onwijs balen, maar fijn dat het alsnog opgelost is.

Fijn om te lezen dat er ook fijne loonwerkers zijn die meewerken en meedenken.

Lynn, dat is ook het probleem; ik heb niet echt een favoriete plek. Door het verhuizen ook niet echt meer een thuis gevoel ergens. Misschien dan hier, omdat alles wel went.......en onze zoon blijft hier, maar dat valt met grond echt buiten ons budget.

Ik hou van een totaal andere bouwstijl en landelijke omgeving. Niet plat, geen recht toe, recht aan etc. Maar als we daar op af zouden gaan, komen we verder weg dan we nu willen.

De eisen zijn;
Genoeg grond en fijn in te delen kavel. Heel smal en lang, dus minder dan 20meter breed, vinden we niet geschikt
Dichtbij bos, omdat we anders niks met de paarden doen.....
Liefst bewoonbaar huis. Verbouwingen zijn geen probleem.
En als het zou kunnen; huis niet te groot en slaap/badkamer beneden. Maar we kijken niet naar het uiterlijk van een huis.

We waren even naar een feestje in Duitsland en vanmorgen een bronchoscopie met onze ene ruin.
Van autorijden word ik toch wel flink gaar, dus net even nog wat gedronken en nu maar slapen en morgen hooi halen.
Laatste hooi was niet super meer en bijna op, dus moet misschiene en ander adres zoeken.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 06:59

cabochon1 schreef:

Ze zeggen dat als je huishoudfolie rond de stam wikkelt ze iig niet naar boven kunnen.
Dan vormen ze de nesten onderaan en kan je ze makkelijk verwijderen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 07:20

Mijn merrie is vandaag eindelijk drachtig gescand!! Zo zo zo blij mee...

*\%/* *\%/* *\%/*

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 08:00

Gefeliciteerd libera. Is dat de merrie die je als fokmerrie had overgenomen?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:20

Libera gefeliciteerd!
Lynn ik geloof niet dat ik er ooit om zou kunnen lachen, wat een flapdrol.

Ik ga morgen even lekker aan de slag in de inloopstal, hek zit ervoor, sluitingen zitten nu goed vast (beton is uitgehard) nu nog even het glas van de raampjes eruit halen en daar voorlopig houten platen voor schroeven en dan binnenkort plexiglas halen.
Als dat klaar is en ik heb nog zin ga ik een begin maken aan de poetsplaats.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:48

Gefeliciteerd Libera!

Lynn, man jullie krijgen het wel voor de kiezen zo! Maar fijn dat jullie in elk geval wel weer verder kunnen.

Superpony, wel lastig hoor, die afwegingen van toch wel wat kopen of toch weer afwachten. Zo blij dat wij ons plekje gevonden hebben... Wij hadden ook een heel groot zoekgebied, maar wel met hele specifieke zoekeisen.

Hier is gisteren ons teefje gecastreerd, nooh. Altijd zo zielig dan, voel me dan altijd heel schuldig dat ik ze dat aandoe -O- . Maar uiteindelijk is het voor haar ook fijner aangezien ze flink last heeft van haar loopsheden en ook heel lang. Gelukkig is ze vandaag al stuk beter dan gisteren, dus vermoed dat ze met een dag of twee weer haarzelf is.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:35

Ook ik kom weer even binnen. Af en toe lees ik wel wat bij maar zit bijna niet meer stil :')

Maar leuk Libera! *\o/* Hopelijk gaat alles goed en heb je er volgend jaar een mooi veulen naast lopen :D
Over uitbroken gesproken..
Afbeelding
Zo stonden die van mij deze week om 5:30 bij mijn slaapkamerraam. Ik hoorde gerommel (had mijn raam open) bij het voerhok. Dus hup, ik mijn badjas aan, klompen aan en die etters weer terug gebracht. Het had ook fout kunnen gaan. Op een of andere manier hebben ze het hekje op onderstaande foto open gekregen en wat planken kapot gemaakt en naast die opsluitvak loopt een biels over de sloot. Die is niet heel breed dus hoe ze er over zijn gekomen.. :=
Afbeelding
Maar ook hier komt hopelijk dit jaar een hond en we hadden ook een Berner Sennen in gedachten. :D Na die foto's begon het al helemaal te kriebelen.
Maar eerst moet er nog geverfd worden en de omheining van de paddock er om. Er komt elke keer wel weer iets bij. Zo was er met de storm een appelboom omgewaaid -O- Maar die is ook weer omhoog.
Afbeelding
Maar een boerderij verderop had wel voor een ton aan euro's schade.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:43

Lynn_Nikita schreef:
Gefeliciteerd libera. Is dat de merrie die je als fokmerrie had overgenomen?

Deze merrie:

Afbeelding

Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:35

Gefeliciteerd Libera *\o/*

Stoute paarden merexa!!

cabochon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 08:43

Nog even terug komen op de folie of lijm,in welke tijd van het jaar moet ik dat doen.En op welke hoogte moet ik dat bevestigen?
Mijn idee erachter is dat ze de boom niet in kunnen en dat ik ze dan laag kan verwijderen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:53

cabochon1 schreef:
Nog even terug komen op de folie of lijm,in welke tijd van het jaar moet ik dat doen.En op welke hoogte moet ik dat bevestigen?
Mijn idee erachter is dat ze de boom niet in kunnen en dat ik ze dan laag kan verwijderen.

Ik lees even mee.
Wil ik ook gaan doen.

Alleen zie ik mijn paard en dan wel aan knagen vrees ik :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:07

Over eiken gesproken; hebben jullie enig idee hoe dat zit qua giftigheid? Ik lees overal dat eiken giftig zijn, maar dat het vooral door de eikels komt. Nu hebben wij een Canadese eik bij de weide staan, die geeft geen eikels. Ik kan nergens vinden of die ook giftig zijn. Mijn paard heeft bomen snoeien tot haar taak verheven en staat nu telkens alle bomen langs de wei te snoeien. Ook van deze eik eet ze eet nogal graag :=

Afbeelding

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:05

Karin_deB schreef:
cabochon1 schreef:

Ik lees even mee.
Wil ik ook gaan doen.

Alleen zie ik mijn paard en dan wel aan knagen vrees ik :=
i

Je zou even moeten googelen op de vlinders die eruit komen. Als die de eitjes aan de voet van de boom leggen waarna de uitgekomen rupsen zelf een plekje zoeken kan je ze met lijm oid gaan sturen. Als mama vlinder van haar vleugels gebruik maakt en de eitjes op een hoogte legt die ze zelf leuk vind ben je kansloos. Ik heb geen eiken en ben te lui om het zelf op te zoeken :o

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:11

Internet zegt dat ze vanaf april/mei omhoog gaan kruipen.
Je hebt speciaal boomkleefband.
Deze moet je op ongeveer 1 meter bevestigen.
Wordt gebruikt in de tuinbouw om fruitbomen te beschermen.

Jitske eikenblad bevat ook gif.

Rocky wordt gek van knutjes??? Geen idee, iets onder zn buik. Hij doet overdag niks anders dan rennen, bokken rollen en naar zijn buik trappen.
Vanmorgen heeft ie de buitenomheining gesloopt, een wonder dat puck nog in de wei stond want die kon er zo uit.
Hoe kan ik dat beest nou helpen?
Vliegendeken heeft hij om maar dat helpt natuurlijk niks onder de buik.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:17

Mooie merrie Libera!

De paarden hebben een stukje van hun paddock in moeten leveren zodat we daar een klein zwembadje op konden zetten voor onszelf voor de aankomende hittegolf :D

Hooiboer heeft 4 hectare gemaaid en einde van de week komt dus als het goed is mijn wintervoorraad binnen. Wordt leuk, met 38 graden 400 balen hooi de zolder op werken :+ . Maar wel fijn als het binnen is.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:24

Marlies, wij ook.
Hooiboer appte gisteren.
Lekker zweten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:29

Gefeliciteerd Libera. Mooi dier!

Oh ontsnappers :D :D :D , boefjes!
Mijn land is afgelopen vrijdag gemaaid, is ongeveer 1 hectare. Er stond veel, gelijkmatig gras op, dus ik hoop op een goede oogst. Gaan waarschijnlijk a.s donderdag of vrijdag persen en opladen/lossen. Dus ook hier in het Noord Hollandse wordt het zweten :j :j :j . Ik ben erg benieuwd hoeveel pakjes we eraf kunnen halen.

We helpen onze buurboer ook met het laden en lossen van zijn hooi, dus dat worden zo'n 1500 pakken heb ik het vermoeden...…..

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:46

ClaudiaHS schreef:
Internet zegt dat ze vanaf april/mei omhoog gaan kruipen.
Je hebt speciaal boomkleefband.
Deze moet je op ongeveer 1 meter bevestigen.
Wordt gebruikt in de tuinbouw om fruitbomen te beschermen.

Jitske eikenblad bevat ook gif.

Rocky wordt gek van knutjes??? Geen idee, iets onder zn buik. Hij doet overdag niks anders dan rennen, bokken rollen en naar zijn buik trappen.
Vanmorgen heeft ie de buitenomheining gesloopt, een wonder dat puck nog in de wei stond want die kon er zo uit.
Hoe kan ik dat beest nou helpen?
Vliegendeken heeft hij om maar dat helpt natuurlijk niks onder de buik.

Eczeemdeken met buikflap? Of alleen die buikflap en dan combineren met een normale deken, mits dat wil blijven zitten.