Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:54

boemel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:24

Wat een mooi stuk Robijntjah!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:26

Hebben jullie klushuizen ook van die fraaie muren?

Hier een mengelmoes van bakstenen, granol en steenstrips. :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:57

boemel schreef:

Veel simpeler, houten villa dus houten muren met soms hardboard en soms een gipsplaat ertegenaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:24

Schrootjes, kloostersteentjes, van dat lelijke gele grof gestucte, van alles zijn we tegen gekomen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:28

Robijntjah schreef:
Maartje_M schreef:
Wat een leuk stuk Jolijn!
Mocht je weer echt aan lessen gaan denken, kan ik je Leandra Theunissen echt aanraden. Ik denk dat zij ook wel echt met veel begrip en respect naar Mo jullie verder kan helpen

Toevallig dacht ik al aan haar inderdaad en dan eens beginnen met een half uurtje.

Thanks all <3

Zeker doen! Denk niet dat je daar spijt van gaat krijgen :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 00:06

Robijntjah schreef:
Schrootjes, kloostersteentjes, van dat lelijke gele grof gestucte, van alles zijn we tegen gekomen.

Oja, schrootjes, die zitten door het hele huis op de plafonds. :D

En in de paardenstal zitten nu 2 loeiagressieve hanen. Hoop dat ze weg zijn als we de sleutel krijgen. :D

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 00:20

boemel schreef:

Gewapend beton in een muur die deels eruit moest...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 00:21

Nimmy schreef:
boemel schreef:

Gewapend beton in een muur die deels eruit moest...

Voor de echte krachtpatsers :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 00:58

Haha wat leuk al die herkenbare klus verhalen!!!
Hier zitten we er ook nog steeds middenin. Morgen vroeg weer vrolijk verder klussen.
Wel leuk om alle veranderingen te zien.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 01:36

@boemel ja de basis is zeer degelijk, mestput onder de deel was ook een steen voor steen wegbreek project, met shovel opzij drukken lukte niet.

Chassey, het steeds meer naar je toe zien komen is idd gaaf, langzaam aan een droomhuis creëren.

Wij hebben met minigraver nu 6 vd 12 gaten gegraven, ik ben ook aan t prutsen geweest. Viel nog tegen. Wel fijn dat de mesthoop ook aangereden is met dat ding, bak op de grond en omhoog drukken, nu weer 2/3 vrij terwijl die vrij vol lag.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 06:53

Nimmy schreef:
@boemel ja de basis is zeer degelijk, mestput onder de deel was ook een steen voor steen wegbreek project, met shovel opzij drukken lukte niet.

Chassey, het steeds meer naar je toe zien komen is idd gaaf, langzaam aan een droomhuis creëren.

Wij hebben met minigraver nu 6 vd 12 gaten gegraven, ik ben ook aan t prutsen geweest. Viel nog tegen. Wel fijn dat de mesthoop ook aangereden is met dat ding, bak op de grond en omhoog drukken, nu weer 2/3 vrij terwijl die vrij vol lag.

Wat een werk!

Ons nieuwe huis is in 1978 flink verbouwd.
De deel is toen in gebruik genomen als onderdeel van het woonhuis.

De mestputten zijn dichtgestort en de deuren van de varkensstallen zijn dichtgemetseld en voorzien van een raam.

Onze WC, badkamer en wasmachine ruimte hebben nog de afmetingen van de oude varkensstallen. Zijn namelijk dezelfde muren.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 08:39

Super leuk artikel Robijn. Mooi hoe je jullie band beschrijft.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:36

Mooi artikel Robijn, vooral ook heel leuke foto's erbij.

Hier ook overal schrootjes en driedubbele lagen behang. Toen we die eraf hadden gekrabt, bleken ze eerder geschilderd te hebben... rónd de kasten enz die in de woonkamer stonden :') die kasten zijn dus heel lang niet van z'n plek geweest :')

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:50

Is jullie deuropening bij iedereen zo hoog? Ik ga hier eens opmeten. Ik heb het gevoel dat jullie echt wel hogere stallen hebben. Mijn paard heeft haar hoofd al twee keer gestoten aan de deuropening, dat wil ik écht geen derde keer meemaken dus die stal gebruiken we nu niet meer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:19

xXutopiaXx schreef:
Oei lekker zeg DF :oo Was dat verzekeringswerk?..

Nee, helaas eigen paard eigen schade. Maar die golfplaten zijn niet zó duur en samen met huisgenoot hebben we ze er op gelegd.

@Robijntjah: wat een mooi verhaal. Eindelijk eens eentje waar het ook goed eindigt...veelal verdwijnen die paarden in de handel naar een volgend 'slachtoffer' of eindigen bij de slacht.

@neile: ik weet niet wat voor deuropeningen je hebt, maar ik heb een metalen frame en die heeft aan de bovenkant een rand waar de deur tegen aan komt. Hier heeft die van mij idd eens haar hoofd tegen gestoten en een hersenschudding aan overgehouden.
Die randen heb ik er naderhand met een slijpschijf uitgehaald.
Nu kan ze nog steeds het hoofd stoten, maar is het geen 4 mm dunne rand meer, maar 10 cm dik.

Hier nu een vies regentje...

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:24

Geweldig herkenbaar die klusverhalen!
Ik had eerder al iets geroepen over de drie plafonds die in onze oude keuken zijn gesloopt.. Alle binnendeuren hadden andere breedte maten.

En waar onze voorraadkast was, ter grootte van een diepe inbouwkast was heel vroeger het toilet blijkbaar, gezien het dichtgestorte gat in de vloer. Nou daar kon je letterlijk je kont niet draaien..
En toen we de schrootjes van de muur af sloopten, bleek daar nog een prachtig bruin behangetje achter weg te komen, die zou je ook kunnen verwarren met afbakpapier voor in de oven... En daar zat dan een stuclaag achter die al afbrokkelde als je er al naar keek.
En dat besef je maar weer dat het maar goed is om dat allemaal even weg te halen en opnieuw te beginnen. We zijn straks wel helemaal schrootjes-vrij, yeah!
We zijn inmiddels bij afvoercontainer 5 of 6 aanbeland...

Gisteren is in onze bijkeuken de cementdekvloer gestort. Die ruimte is centraal in ons huis, dus we mogen van de woonkamer over een plank naar de achterdeur naar buiten, moeten dan om ons huis heen lopen om via de voordeur bij de trap naar boven te komen... Vanavond mogen we er weer heel voorzichtig overheen... :)

Ik had gisteren nog even mijn merrie rustig aan de longe gehad en ik werd echt super blij, want ze liep totaal niet meer onregelmatig. *\o/* En ze was zelfs een beetje happy dat ze weer even mocht, gezien de bokkensprongen die ze er een paar keer uitgooide. Ze was wel heel stijf, logisch... Maar dat mag op die leeftijd en al maanden geen onderhoudstraining meer gedaan te hebben. Ik hoop dat we deze winter weer goed doorkomen.

Het viel me wel op dat haar anus ed. heel diep liggen. Dat was vroeger nooit zo. Is dat echt iets van ouderdom? Ze is niet dik, maar nog niet echt mager. Ze heeft niet veel bespiering meer, omdat ze met pensioen is en het afgelopen half jaar slecht liep. Ze valt wel steeds meer in in de wintermaanden, maar ze staat nu nog halve dagen in de wei en onbeperkt hooi, dus ik vind haar nu nog best netjes... Niet iets om me echt zorgen om te maken hoop ik?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:26

schrootjes, verschrikkelijk, eerst kunststof, daaronder hout en daaronder behang ) op het plafond ja) en daaronder kippengaas dichtgesmeerd met stuc

Veel oudere fokmerries hebben dat ook, geen idee waarom eigenlijk ik denk slapper wordende spieren. wat fijn dat ze niet meer onregelmatig loopt *\o/*

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:29

greendragon schreef:
Geweldig herkenbaar die klusverhalen!
Ik had eerder al iets geroepen over de drie plafonds die in onze oude keuken zijn gesloopt.. Alle binnendeuren hadden andere breedte maten.

En waar onze voorraadkast was, ter grootte van een diepe inbouwkast was heel vroeger het toilet blijkbaar, gezien het dichtgestorte gat in de vloer. Nou daar kon je letterlijk je kont niet draaien..
En toen we de schrootjes van de muur af sloopten, bleek daar nog een prachtig bruin behangetje achter weg te komen, die zou je ook kunnen verwarren met afbakpapier voor in de oven... En daar zat dan een stuclaag achter die al afbrokkelde als je er al naar keek.
En dat besef je maar weer dat het maar goed is om dat allemaal even weg te halen en opnieuw te beginnen. We zijn straks wel helemaal schrootjes-vrij, yeah!
We zijn inmiddels bij afvoercontainer 5 of 6 aanbeland...

Gisteren is in onze bijkeuken de cementdekvloer gestort. Die ruimte is centraal in ons huis, dus we mogen van de woonkamer over een plank naar de achterdeur naar buiten, moeten dan om ons huis heen lopen om via de voordeur bij de trap naar boven te komen... Vanavond mogen we er weer heel voorzichtig overheen... :)

Ik had gisteren nog even mijn merrie rustig aan de longe gehad en ik werd echt super blij, want ze liep totaal niet meer onregelmatig. *\o/* En ze was zelfs een beetje happy dat ze weer even mocht, gezien de bokkensprongen die ze er een paar keer uitgooide. Ze was wel heel stijf, logisch... Maar dat mag op die leeftijd en al maanden geen onderhoudstraining meer gedaan te hebben. Ik hoop dat we deze winter weer goed doorkomen.

Het viel me wel op dat haar anus ed. heel diep liggen. Dat was vroeger nooit zo. Is dat echt iets van ouderdom? Ze is niet dik, maar nog niet echt mager. Ze heeft niet veel bespiering meer, omdat ze met pensioen is en het afgelopen half jaar slecht liep. Ze valt wel steeds meer in in de wintermaanden, maar ze staat nu nog halve dagen in de wei en onbeperkt hooi, dus ik vind haar nu nog best netjes... Niet iets om me echt zorgen om te maken hoop ik?

Anus die diep ligt had mijn 27 jarige ruin ook op het einde. Bij hem was het spierverlies en weinig vet op overschot.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:29

@greendragon: oudjes hebben vaak in de winter wat meer nodig om het warm te houden, een 200 grams dekentje doet dan al wonderen :)
Verder kunnen op die leeftijd de tanden het wat af laten weten. Ze eten nog wel hooi, maar zo langzaam dat ik hier te laat door had dat ze niet genoeg binnen kreeg. En -zeker met een wintervacht én onder een deken- tonen ze niet direkt te mager.
Ik ben haar toen apart gaan zetten met eten en ben 5* gaan voeren. Daar knapte ze echt heel erg van op.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:31

Gaaf stuk in de hoefslag Robijntjah!

Qua muren is het geloof ik een mix van baksteen, boeren stucwerk en schrootjes.

Wij gaan ook een afdak verhogen en omtoveren tot inloopstal, dus interessant om te zien Utopia!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:33

biancaaaa schreef:
Wij gaan ook een afdak verhogen en omtoveren tot inloopstal, dus interessant om te zien Utopia!

Mooi om te horen :D Als jullie ergens tegenaan lopen, denken we graag mee dus dan staat mijn pb-box open :D

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:35

xXutopiaXx schreef:
biancaaaa schreef:

Mooi om te horen :D Als jullie ergens tegenaan lopen, denken we graag mee dus dan staat mijn pb-box open :D

Super fijn! Gaan we misschien wel gebruik van maken, wij hebben namelijk nog geen idee :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:04

Denk dat de paarden nu ook niet door de deur passen.
Er moet echt veel gebeuren wil dat een fijne paardenstal worden.
Idealiter zou die aan de grond gaan en dan kant en klare stallen erop, maar we mogen alleen verbouwen volgens de gemeente.

Er ligt nu zo'n 55m2 aan mooie oude stoeptegels in de stal.
Echt antiek. Daar waar de paarden komen te staan, komt beton. Kunnen we de tegels mooi gebruiken voor een leuk terrasje :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:56

Al die klus en ellende verhalen!
Ben zo blij dat toen onze benedenverdieping gestript werd wij gewoon bij mn schoonouders konden wonen. Die hadden een groot huis dus we hadden eigen woon/slaap en badkamer.
Wel prettig gedurende die 7 maanden haha.

Hier heeft de ruin gisteren heel hard zn best gedaan met de les <3
Enkelgebroken bitje is iig niks voor hem haha. Dat konden we mooi testen.