Maar 3 jaar geleden had ik nog nooit van die beesten gehoord.
2 jaar terug begon het in mijn oude woonplaats een plaag te worden, toen ging ik er op letten en indd zat er 1 nest in de eik aan de overkant van onze straat.
Afgelopen jaar zat het nest er weer op dezelfde plek.
Nooit last van gehad.
Nu zitten er in die boom al 4 nesten en de 3 eiken op mijn terrein vol met nesten.
Rocky begint er ook last van te krijgen.
Die doet niks anders dan met de binnenkant van z'n lip overal langs schuren, echt sneu

). Hooi zou "ruim op tijd geleverd worden", dat werd 1 dag van te voren. De rijbak zou op tijd afgegraven worden (ook als paddock bedoeld), is uiteindelijk 1 week van te voren gedaan en toen moesten er nog palen en lint omheen. Uiteindelijk de dag voordat de paarden kwamen het draad gespannen, nog doorgegaan tot het echt pikdonker was (en zelfs nog eventjes met lampjes, want het was al om half 5 donker). Toen deden de mensen bij wie we ons nieuwe paard gingen ophalen ook nog moeilijk - wij konden alleen eind van de middag het paard halen en dat zou betekenen dat we pas weer in het donker terug waren. Oh en ook de stroom moest nog aangesloten worden, hebben mijn vader en schoonvader gedaan terwijl ik de paarden aan het ophalen was (nieuwe paard stond in Friesland dus was wel een paar uurtjes rijden). Als kers op de taart bleek ons stroomapparaat het niet te doen dus de eerste week hebben de paarden op de wei gestaan zonder stroom. Was zeer blij dat de paarden zich zo goed aanpasten en vanaf minuut 1 dikke vriendjes waren
Dat was mijn schrale troost toen.
Kon daarna uiteraard wel excuses gaan aanbieden en dergelijke.
Dan niet hahaha