Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 08:07

[***] schreef:
Fabster schreef:

http://youtu.be/ROTxJRLtOUY

Stukje van de oefeningen op het crossterrein met Beau. Zo grappig!
Wat een gaaf paard!!

Dat is t ook. Daarom is t zo jammer dat zijn knie kapot is. Behalve dat ik m echt heel mooi vind, heeft hij een heel goed karakter.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 08:24

Dat snap ik... en zo heb je toch plezier!

Zo klaar met mesten, tegenwoordig heb ik op dinsdag een oppas voor mijn pony's en hond. Daar ben ik wel heel blij mee. Anders zit er net te lang tussen uitlaten en voeren....

Nou hup... te werk!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 11:38

fabster gave foto's, leuk!

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:59

Is voor het plezier zo aan de hand parcours doen ?

Mijn merrie heeft altijd al last gehad van een opstartproestje .. Maar de laatste tijd valt het me op dat ze ook veel schud met haar hoofd( tanden kunnen het niet zijn zijn pas gedaan dus). Dacht dat het eventueel kwam door die vervelende snotjes in de neus ofzo die ze er dan na 5 min tijdens het rijden wel uitproest maar ze blijft het doen wel iets minder maar toch..
Iemand een idee ? Het schudden is ook zo los aan de hand enzo ze is wel heel gevoelig voor vliegen, de minste vlieg zal ze ook schudden en doen maar die waren er nu niet. Heb ook in der oren gekeken maar buiten 2 van die kleine vliegjes niets speciaals gezien of zou het toch dat zijn ?!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:30

Het is een officieel wedstrijd onderdeel in de westernsport.
Wordt vooral gedaan met jonge dieren die nog niet onder het zadel zijn, ter voorbereiding voor later of door mensen die niet kunnen of willen rijden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:24

spatter schreef:
Het is een officieel wedstrijd onderdeel in de westernsport.
Wordt vooral gedaan met jonge dieren die nog niet onder het zadel zijn, ter voorbereiding voor later of door mensen die niet kunnen of willen rijden.

Is het een echt onderdeel dan? Ik dacht dat t een grapje was! Moet ik toch eens opzoeken dan. Wel leuk met Beau.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:46

Ja zeker!
Heet inhand trail en wordt ook regelmatig uitgeschreven , zeker op de grotere shows.
Is ook nog best moeilijk als je het heel correct wil doen want je mag je paard niet aanraken maar hij moet bv wel een 360gr draai maken in een vierkant.
Of zijwaarts over een balk en achteruit natuurlijk.

Azmay

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:50

Ook super leuk dat je met die in hand trail echt met alle soorten en maten paarden mee kan doen, ook met je shet of welsh, toch?

De westernmanege hier doet niet aan "saaie" onderdelen dus die organiseren helaas alleen koeienrijden -O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:52

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:52

In Eersel beginnen ze weer met wedstrijden!

Je kunt inderdaad met van alles mee doen , ook met shet of trekpaard al zal niet alles gunstig liggen voor een hele grote of hele kleine

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:06

spatter schreef:
Ja zeker!
Heet inhand trail en wordt ook regelmatig uitgeschreven , zeker op de grotere shows.
Is ook nog best moeilijk als je het heel correct wil doen want je mag je paard niet aanraken maar hij moet bv wel een 360gr draai maken in een vierkant.
Of zijwaarts over een balk en achteruit natuurlijk.

Loopt je paard dan los?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:36

Vandaag zijn we naar Craenenbroek geweest en hebben 2 accubouwlampen gescoord ,de middelste maat genomen.
We waren daar nog nooit geweest, dus prompt de halve winkel leeggekocht :P

Nogmaals bedankt voor de tip Lynn-Nikita , die dingen geven goed licht en zijn reuze handig.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:02

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:14

Ik vind het heel erg leuk.... zouden zoiets ook in NH hebben?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:15

Kaatje schreef:
Vandaag zijn we naar Craenenbroek geweest en hebben 2 accubouwlampen gescoord ,de middelste maat genomen.
We waren daar nog nooit geweest, dus prompt de halve winkel leeggekocht :P

Nogmaals bedankt voor de tip Lynn-Nikita , die dingen geven goed licht en zijn reuze handig.

Graag gedaan
Ik heb ook de middelste voor de stal maar weil proberen of de grotere ook als bakverlichtng werkt. 2 stuks

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:27

Monmaster schreef:
Ik vind het heel erg leuk.... zouden zoiets ook in NH hebben?

Jehebt agility.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 00:30

agility is weer ietsje anders, daar wordt op den duur met een los paard gewerkt, inhand trail blijft een show onderdeel

ik zelf doe dan liever mountain trail
daar werk je ook eerst aan de hand en dan onder het zadel
in Bergeijk hebben ze nu pas geleden een trailpark geopend

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:36

Ik ben meteen even bij Bergeijk gaan kijken. Dat is wel heel tof! Meteen maar voorgesteld aan vriendinnetje om daar eens een les te volgen. Echt leuk!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:54

Ja wil er ook nog heen, jammer dat ze geen clinic dagen organiseren.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:44

Leuk filmpje!
En twix weigerde gister in de cavaletti les weer om onder het zadel te lopen. Heb alles met haar aan de hand gedaan dus bij deze beweer ik gewoon dat ik inhand trail heb geoefend! Komt alles toch nog goed :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:49

ik mag helaas niet starten op de wedstrijd, ze willen geen inhand uitschrijven en voor mij geen uitzondering maken bij de gewone beginners trail -O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:56

Jammer!

Haha Nathalie, ook een manier. Past het zadel nog wel? Dat ze alleen onder het zadel weigert te lopen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:59

Ik was nog steeds Sjaak aan het ontwormen.... -:(- . Had al 75 euro aan Pramox weg kunnen gooien, omdat meneer het niet bliefde. Ik was er zo zat van. Dus dan maar met grof geweld. Heb een touwhalster gepakt en touw, spuit in mjn jaszak verstopt, zijn kop naar beneden getrokken, spuit erin geketst en voor hij het wist had hij een mond vol ~~}> . Hij heeft nog een kwartier staan kokhalzen := . Maar ik was t echt even zat. Het geld groeit me ook niet op de rug....

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:05

Fabster schreef:
Ik was nog steeds Sjaak aan het ontwormen.... -:(- . Had al 75 euro aan Pramox weg kunnen gooien, omdat meneer het niet bliefde. Ik was er zo zat van. Dus dan maar met grof geweld. Heb een touwhalster gepakt en touw, spuit in mjn jaszak verstopt, zijn kop naar beneden getrokken, spuit erin geketst en voor hij het wist had hij een mond vol ~~}> . Hij heeft nog een kwartier staan kokhalzen := . Maar ik was t echt even zat. Het geld groeit me ook niet op de rug....

Hoe deed je het anders dan?
Ik spuit het altijd meteen in de mond.
Bij het ene paard ben ik daar alleen iets langer mee bezig dan bij het andere :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:13

Bij mijn andere paarden doe ik dat ook. Maar deze is een klasse appart. Daar krijg je dat niet zomaar voor elkaar. Dus waarschijnlijk hebik het nu voor de volgende x echt verpest. Normaal doe ik het op een broodje of door het voer. Maar Pramox vond hij echt niks. Dus moest het onverwachts doen, anders kan ik het vergeten. Hij is heel hoog en heel sterk en redelijk hysterisch. En bovendien houdt hij niet van gedoe bij zijn mond. Dus dat maakt het niet zo makkelijk.