Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:25

Ik ga zo eens even longeren.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:35

Ik ben aan het werk maar het weerbericht klopt hier weer van geen kanten. Zuid-Limburg is overduidelijk geen Nederland. Vanochtend echt tot in mijn schoenen natgeregend met het buitenzetten. Was een wolkbreuk haast. Water liep weer weg over de straat.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:37

MarloesHJ schreef:
Ik ben aan het werk maar het weerbericht klopt hier weer van geen kanten. Zuid-Limburg is overduidelijk geen Nederland. Vanochtend echt tot in mijn schoenen natgeregend met het buitenzetten. Was een wolkbreuk haast. Water liep weer weg over de straat.

Midden limburg is al de hele ochtend droog en schijnt nu de zon

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:38

Hier ook limburg, wel droog maar geen zon, eerder zwaar bewolkt.
Buienradar satelliet geeft wel aan dat er misschien dadelijk zon komt

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:39

Lynn_Nikita schreef:
MarloesHJ schreef:

Midden limburg is al de hele ochtend droog en schijnt nu de zon

Geloof dat we een stuk achter liggen want het heeft hier nog een flinke tijd geregend. Nu nog heel erg bewolkt. Maar ik zit nog wel een stukje zuidelijker dan Midden-Limburg helaas.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:43

Ik wil gaan rijden maar de vriendin met de ijsco kon niet en nu moet ik wachten op een meneer voor de offerte en dan komt mijn dochter al uit school.
Ik hoop dat het droog blijft want zij moet rijden van mij de pony staat al een maand stil en misschien dat ik erna ook nog even ga maar dan kan ik niet van huis weg.

Ik werk al enkele jaren op een fokkerij en heb alles wel meegemaakt wat mis kan gaan, red bag, tweelingdracht, gescheurde buikspieren en niet meer kunnen persen, gescheurde baarmoeder, darmen eruit, etc etc. Gelukkig gaat 99% wel goed en brengen veel klanten ook de risico gevallen naar ons.

Maar vorig jaar nog meegemaakt met een klant, merrie bevalt, scheurt de darmen open, merrie overlijdt en overlijdt in mijn armen, het veulen vond gelukkig een pleegmerrie en na een half jaar valt ook dat veulen dood om.
Was het meisje haar enige eigen paard, zo ontzettend zielig. Ne mocht ik ooit een merrie hebben die ik absoluut niet kwijt wil maar wel een veulen van wil dan maar een draagmerrie
Alleen zie ik dagelijks al zoveel ettertjes ( veulens) dat ik er nu zeker geen eigen wil

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:49

Ik heb zelf wal al veulentjes gekocht , 1 hengstje en later 2 merries. (waarvan dus huidige abby)
En een jaarling hengstje, dat was wel een onopgevoed mormel, dat is Ryan.
Maar heb dat wel als erg leuk ervaren.
Maar dan zijn ze al geboren en geen risico dat je merrie overlijdt.

En de lucht begrint hier ook blauwe stukken te krijgen *\o/*

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:51

Oh DubbelFun komt Mooni van jou? Die vind ik echt heel tof!

Ik begon met fokken omdat wat ik wil niet zo commercieel is dus dat het lastig te vinden is en ik mijn merrie echt super tof vind haha. Voor mijn merrie vond ik het de eerste keer heel eng, helemaal als je dan op bokt meeleest met iedereen die fokt en het gaat fout met een merrie of veulen. De tweede keer was een aanparing die ik spannender vond, maar dan weet je een beetje hoe het gaat.
De klik hier geen probleem mee, ze zijn alle drie (moeder en twee halfzusjes) ondanks duidelijke raakvlakken heel anders maar ik heb met alle 3 een klik. Dat ze helemaal vanaf het begin bij mij zijn (heb ook geholpen met de bevalling) is voor mij wel heel speciaal. Nu vind ik jonkies opleiden sowieso heel leuk, als dat niet je ding is dan is het heel anders denk ik. Vergeleken met de andere die ik als veulen heb aangekocht merkte ik ook echt wel verschil in omgang, daar moest ik voor mijn idee toch al wel wat dingen recht breien ook al was ze pas 5 maanden.
Het is als je ook sportgericht wat wilt wel altijd spannend hoe ze qua talent of maat zijn. Ik heb nu 1 grasmaaier omdat ze te klein is gebleven maar ik niets weg wil doen :+ .
En dat heel blijven, als je je huidige volwassen paard een onhandige dierenartsrekeningtrekker vindt, dan moet je niet aan veulens beginnen. Die kunnen zich serieus bezeren aan een stukje lucht :Y) Ik doe geregeld schietgebedjes in de hoop dat ze zichzelf niet slopen voor ze überhaupt beleerd kunnen worden.

Karin wat een heerlijke foto's!

Hier is het werk weer begonnen, dus veel meer dan mesten en voeren doe ik even niet. Thuis druk met plannen, voor we verhuizen wordt onze huidige plek nog overgenomen en veranderen er wat dingen, dan nog de verhuizing zelf en de zaken die we daar dan op orde moeten maken. En papierwerk etc van de verkoop van ons huidige werk.
Op werk ook extra drukte, dus dat is een leuk spel om alle ballen in de lucht te houden.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:35

Roos laat ik in de toekomst wel dekken als ze zo leuk is om mee te werken als dat ik verwacht. Maar dan hebben we eerst een grotere stal en goede zandpaddock nodig. Dus voorlopig zit het er nog niet in. Ze wordt dit jaar zes.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:42

Roos komt van Anna toch? Die heb ik als veulentje toen gezien op de keuring, ik heb een In de ban van Pjotr dochter (dat mormeltje dat te klein is gebleven :') ) die dit jaar ook 6 wordt.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:47

Klopt! Wat leuk dat jij haar als veulen hebt gezien. Ik ben alleen met haar naar de nrps keuring geweest voor stamboek opname (wat gelukt is gelukkig). Het NAS is er nog niet van gekomen.

En wat leuk dat je een Pjotr dochter hebt. Prachtige chique hengst en ook nog eens heel lief.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:55

Hier is de ijslander verkocht beetje dubbel gevoel.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:08

Belker schreef:

Snel gegaan :(:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:25

Sterkte Belker! Hoewel goed overwogen maakt t nog niet leuker..

Ik heb weer eens een soort van gereden :D mevrouw was wakker dus maar ff kort aan de longe denk al 2 a3 maanden niet gereden
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:27

Het is ook goed weer om 'fris' te zijn. Beetje wind onder de staart en ze gaan al :)

Hier weer hooi gehaald en de houtkrulvoorraad aangevuld.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:27

Belker schreef:

wat snel gegaan

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 17:30

Ja heel snel en idd heel dubbel, maar het is wat het is. Hopelijk snel weer energie om Fiesta wat meer op te pakken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:13

Sterkte, want het is nooit leuk om te verkopen.

Ik heb net mijn ruintje gelongeerd met dubbele lijn.
Ik ben daar zo'n onhandige oen in, maar hij doet net of hij het niet merkt en loopt lekker door :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:19

Braaf ding :)

Verkopen is altijd moeilijk, maar als je eenmaal die beslissing gemaakt hebt kan het ook maar best snel achter de rug zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:37

Kan het me voorstellen belker.

Zo, ik heb echt een nuttige werkdag gehad. Zometeen 2 paardjes longeren en morgen lessen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:51

Ik heb vandaag helemaal alleen twee poorten in de omheining gezet. Ik ben best trots op mezelf. :o Afbeelding
Afbeelding

Dolce_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:57

@malenka,

Netjes zo!

@dubbelfun
Leuk om je vordering zo te volgen. Doe ideeën op van je haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:04

@Dolce_pony: je bent welkom hoor :)

Ik heb nog het nodige grind over en als de buurman nog wat omheiningspalen voor me heeft komt er nog een uitbreiding ook :)

@malenka: knap hoor ! Die uitschuifhekken lijken me heel handig.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:29

Netjes hoor Malenka

Hier ook een productieve dag gehad op het werk, thuis iets minder, wat kleine klusjes in huis en de stallen gedaan, maar verder niet veel…

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:31

Knap gedaan Malenka, zeker dat grote hek!

Hier weer regen, regen, regen -O-