neile schreef:MarloesHJ; hoe heb je die lage stallen aangepakt? Kon jij de deuropening gewoon verhogen? Wij zitten met hetzelfde probleem en kunnen niet verhogen zonder de gehele zolder en dakstructuur er af te gooien, wat een klein fortuin zou kosten denk ik. Maar misschien komt er toch nog een mirakeloplossing of een tip waar we wat mee kunnen...
Dakconstructie is aangepast. Een aantal balken zijn verhoogd en in een van de stallen loopt op een meter of 2 een balk nog steeds, maar daar woont mijn IJslander dus die heeft er geen last van. In de andere stal is de balk verhoogd naar zo'n 2,5 meter. Daar heeft mijn warmbloed ook in gestaan. Als ze gewoon normaal doen stoten ze hun hoofd niet. Ook op andere plekken hangen balken misschien lager dan ideaal zou zijn maar mijn warmbloed staat in een stal zonder balk nu. De andere balk staat een stalmuur onder. De deuropening is het steen boven verwijderd zodat de opening groter is. En er zit een simpele houten deur in, geen kozijn, maar dat zat er ook niet op die plek. Hoe hoog de deuropening is, dat weet ik niet precies maar ik kan de rand raken als ik mijn arm uitstrek. (ik ben 1.72)