Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:16

neile schreef:
MarloesHJ; hoe heb je die lage stallen aangepakt? Kon jij de deuropening gewoon verhogen? Wij zitten met hetzelfde probleem en kunnen niet verhogen zonder de gehele zolder en dakstructuur er af te gooien, wat een klein fortuin zou kosten denk ik. Maar misschien komt er toch nog een mirakeloplossing of een tip waar we wat mee kunnen...

Dakconstructie is aangepast. Een aantal balken zijn verhoogd en in een van de stallen loopt op een meter of 2 een balk nog steeds, maar daar woont mijn IJslander dus die heeft er geen last van. In de andere stal is de balk verhoogd naar zo'n 2,5 meter. Daar heeft mijn warmbloed ook in gestaan. Als ze gewoon normaal doen stoten ze hun hoofd niet. Ook op andere plekken hangen balken misschien lager dan ideaal zou zijn maar mijn warmbloed staat in een stal zonder balk nu. De andere balk staat een stalmuur onder. De deuropening is het steen boven verwijderd zodat de opening groter is. En er zit een simpele houten deur in, geen kozijn, maar dat zat er ook niet op die plek. Hoe hoog de deuropening is, dat weet ik niet precies maar ik kan de rand raken als ik mijn arm uitstrek. (ik ben 1.72)

rover_

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:21

Mooi geworden Marloes!

2 meter valt best mee Neile. Dat heb ik ook. Eerste 2x even geholpen en langzaam aan de hand erin en eruit gelopen. Verder geen problemen mee. De grootste is 1.73, is een echte zeikerd maar doet daar niet moeilijk over. Loopt er zelf in en uit (uitloopstal).

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:21

wow utopia, wat een rotklus :') wel eer van je werk :D

malenka; wij hebben heel lomp een geisoleerde kachelpijp in de wand van de container gestoken en aan de buitenkant gaat ie met een 90 graden bocht omhoog met nog 4 pijpjes erbovenop. Kacheltje is het kleinste en 1 van de goedkoopste kacheltjes die je in duitsland kan krijgen. swinters is het hier als we opstaan zo'n 2-3 graden warmer dan buiten :brr: na 2 uur is het aangenaam, en na 3 uur zit iedereen in z'n t-shirt te zweten :+

koud douchen lijkt me echt wel afzien :brr: :brr:

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:28

Klushuis, check! Inderdaad, als het al mooi op orde was had het sowieso buiten mn budget gevallen. Ik heb nu sinds een maand eindelijk een keuken. De eerste 2 jaar op een campingvuurtje gekookt. Zeg nu nog eens dat paardenmeisjes verwend zijn :')

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:31

Haha campinggas gelukkig niet meer een noodkeuken met 2 kastjes... en dat is echt te weinig voor servies, pannen en een weekvoorraad eten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:54

Die hoogte van dat dak is zo mooi aangepast.

Hier ook een lage nok (mocht ivm vergunning maar 2,70 zijn. Deuren en goot is 2 mtr. Bonte is wel eens in stal omhoog gekomen en door de dakplaten heen gegaan. Dat kostte me een nieuw dak, want bij het verwijderen van die kapotte plaat ging de rest ook.

De stal is nu erg slecht aan het worden, maar ik hoop dat ie het nog een paar jaar uit houdt.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:57

Ik voel me plots heel rijk <3
Ons huis is niet onze smaak. En we zouden zelf zeker dingen anders doen. Maar 3 werkende binnen toiletten, 2 badkamers, prima keuken, cv én houtkachel.

:o

Mis soms wel mijn huisje in Wouw nog, die was net opgeknapt en af aan het worden...
Van dit
Afbeelding

Naar dit

Afbeelding
En toen zette ik het te koop, vorig jaar op deze dag akkoord aan de makelaar gegeven om te starten..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:58

Dat is dan wel even slikken Akshay :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:01

Oei lekker zeg DF :oo Was dat verzekeringswerk?

Op zich was dit nog best een leuk klusje, toen we eenmaal door hadden hoe we het moesten doen :') We hebben het eerst laten berekenen door een constructeur, die zou een plan maken, maar uiteindelijk kregen we onze eigen technische tekening met een paar lijntjes erop getekend terug... Hadden we dus niet zoveel aan. Toen zijn we zelf aan het denken geslagen en alles opgemeten incl. de hoeken van het staal enz. en dit hebben wij bij een staalbedrijf laten maken, is bezorgd en toen zijn we met z'n 2tjes aan het tillen geslagen _O- Gaten boren, bouten/moeren verwerken, chemische ankers en blabla, veel werk, maar érg voldoendend als je echt alles met z'n 2en met eigen handjes zo kan maken! En wat een ruimte hebben we er voor teruggekregen! :+:

Wauw prachtige keuken geworden Akshay!! Snap dat het moeilijk is om dat dan achter te laten...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:39

Super mooi geworden je stal Utopia! Stukken beter!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:07

Hallo, ik val ook maar weer een keertje binnen.. hier ontzettend druk met werk en in huis en om het huis.

Als het goed is gaan we binnen nu en een aantal weken beginnen aan de buitenbak. We moeten 50cm afgraven en 400 kub zand erin gooien (en drainage enzo). Wat is het een ellende om zoveel zand te zoeken voor een betaalbare prijs.

Twee week geleden bedacht ik me dat ik ook een paddock wilde. Het idee was super, mijn eerste berekening ook totdat ik er achter kwam dat ik dus 400m2 paddock platen moest en dan de rest en ik zo’n €5000 lichter zou zijn := . Eerst maar eens de bak klaar. Dit weekend gaan we de stal voor de shet klaar maken want over twee weken haal ik ons nieuwe aanwinst op. Afbeelding

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:15

Akshay schreef:
Mis soms wel mijn huisje in Wouw nog, die was net opgeknapt en af aan het worden...
.

He kom je uit Wouw? Dat is mijn geboortegrond! :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:16

Heerlijk al die klussende mensen. Ook wij zijn bezig. We zijn nu een nieuwe badkamer, kleinere slaapkamer en een gang aan het creeeren. Een behoorlijke klus.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:25

turtlelito schreef:
Akshay schreef:
.

Ik heb 5 jaar aan de Nieuwstraat gewoond , tegenover de venpoorten.

Ik kom dan weer uit Utopia haar hoek, kom oorspronkelijk uit Zundert :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:25

Bloemencorsoooo!! =:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:35

xXutopiaXx schreef:

Ja.. daarom zijn we dus gevlucht -O- :')

Nooit wat mee gehad, verkeerde wijk opgegroeid denk ik.
Vriendje komt uit achtmaal, ook niks met corso. Toch knap dat we mekaar vinden hè, twee ouutcasts uit Zundert :')

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:03

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:10

Wat een leuk stuk Jolijn!
Mocht je weer echt aan lessen gaan denken, kan ik je Leandra Theunissen echt aanraden. Ik denk dat zij ook wel echt met veel begrip en respect naar Mo jullie verder kan helpen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:12

Akshay schreef:
xXutopiaXx schreef:

Ja.. daarom zijn we dus gevlucht -O- :')

Nooit wat mee gehad, verkeerde wijk opgegroeid denk ik.
Vriendje komt uit achtmaal, ook niks met corso. Toch knap dat we mekaar vinden hè, twee ouutcasts uit Zundert :')

Hahaha da's bijzonder ja! :') Wij zijn import, dus hebben de bloemencorso nog niet mee kunnen maken :P

Oooohh leuk Jolijn! Eens lezen :D

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:18

Wat een bijzonder verhaal! Respect hoor, voor je doorzettingsvermogen en de kans die haar hebt gegeven...

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:44

Wat een leuk verhaal! En mooi dat je hebt volgehouden zeg, respect!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:48

turtlelito schreef:
[

Ik heb 5 jaar aan de Nieuwstraat gewoond , tegenover de venpoorten.

Ik kom dan weer uit Utopia haar hoek, kom oorspronkelijk uit Zundert :)[/quote]

Ok, ik ben er al weer eeuwen weg hoor, ben er geboren en getogen en daarna gevlucht :D . Ik snapte ook echt niet dat je in zo'n dorp zou willen wonen. Om nu vervolgens in een nog veel grotere uithoek terecht te komen :') . Ik kom er nog regelmatig trouwens, mijn moeder woont er nog.

Sorry, slecht gequote, ik ben daar zo onhandig in :o

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:49

Wat gaaf, Robijntjah! Zeker iets om trots op te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:50

Maartje_M schreef:
Wat een leuk stuk Jolijn!
Mocht je weer echt aan lessen gaan denken, kan ik je Leandra Theunissen echt aanraden. Ik denk dat zij ook wel echt met veel begrip en respect naar Mo jullie verder kan helpen

Toevallig dacht ik al aan haar inderdaad en dan eens beginnen met een half uurtje.

Thanks all <3