Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:34

hahaha die wandelende hooibaal geweldig!
Ik heb dat ook eens gehad, tijdelijk andere leveranies en hele dleen lieten ze liggen. kort daarna voor wat anders bloedonderzoek moeten doen en bleek zij de lever ontstoken te hebben, vermoedelijk door giftige plantjes ( jjk oid) Weer "normaal"voordroog gehaald, 2 maanden later nieuw onderzoek en alles weg. Heeft ook echt aan die baal gelegen omdat het bloedonderzoek een half jaar daardoor prima was. Aan het voordroog was niks te zien , rook lekker, geen gekke dingen ontdekt en toch aten ze het niet of met lange tanden
Zo`n container misschien ook handig, maar moet je dat met een plank erin krijgen of hoe doe je dat? Afhankelijk van welk huis en hoe ik alles ga indelen twijfel ik, of weer een vaste bak maken maar de container ziet ook handig uit

Hier is de mestput ook weer leeg, altijd zo`n opgeruimd gevoel.

Daan_O

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:47

[***] wat netjes je stallen! En de kippen zijn leuk!! Wij hebben weer nieuwe van Trini zitten. Zijn allemaal donkere en ook nog een paar kleintjes, super leuk ook :D Ze had er totaal 17 gevangen maar er liepen er totaal zo’n 60 in dat gebied dus er zijn er nog heel wat extra om te vangen.

Zag ook nog een heerlijk plaatje van palousa voorbij komen :)

Monmaster lekker bezig geweest dit weekend! Leuk hoor zo veel afwisseling :)

Ik heb langelijnen wel eens gedaan voor Orenda was ingereden maar ik vond het zelf een beetje saai eerlijk gezegd. Misschien als je er wat verder mee bent dat het ook wel wat boeiender wordt.

Afgelopen vrijdag dierenarts op bezoek gehad voor mijn oudje. Ze at sinds een paar dagen haar hooi niet goed meer. Bleek dat er een stukje kies was afgebroken, op die kies zat al een haak waardoor die nu nog meer uitstak ten opzichte van de rest van haar kiezen. Dierenarts heeft het weer netjes glad geveild :) Zaterdag nieuwe schoentjes gehad dus mevrouw kan er weer tegenaan.
Verder eigenlijk niet zo veel met de paarden gedaan dus weinig te vertellen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:49

Ha, helemaal geen erg gehad in het komische aanblik.... Zo blij was ik dat die baal weg was. Er zit een klep voor, die je naar beneden toe opendoet en werkt dus als een oprijplank.

Ja het kan ook nog zijn dat er leverbot, veroorzaakt door schapen in zit, waardoor ze leverontstekingen kunnen krijgen en in het ergste geval ook leverbot...moet de dood als gevolg. Die van mij vreten graag, dus als ze niet eten, hup weg ermee.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:49

Bedankt Solleke_Noah voor de uitleg over de steenschotten. Waarom zou je het anders doen als je het overdoet? Ik zit hier ook op klei en ook gehuurd dus ben op zoek naar een goedkope werkende oplossing. Ik zou dan eventueel rubberen matten erover leggen voor een gedeelte, kunnen ze er ook op liggen.

Wat een verhaal van jouw mede wegruiters, Nathalie! Asociaal! Heel lastig wat te doen. Ik ben dan iemand die vrij makkelijk denkt, wat een ander doet moet hij maar weten. Ik wil mijn paard mak hebben in ALLE situaties dus zou dit gaan zien als een trainingsonderwerp mochten ze vaker voorbij komen.

Hier ook soms rare situaties onderweg. Gelukkig heb ik doorgaans vrij nuchtere en goed luisterende paarden.

Iedereen lekker op pad geweest, zelfs spatter, tof!

Wat voor iets is die Vaquere, fabster? Qua onderkant bedoel ik dan, vergelijkbaar met Hidalgo oid?

Kvulden, ik gebruik voor Lola met wandelen een Monty Roberts halster (Dually halter). Ben er echt enorm blij mee, ook al bij een ander jong paard gebruikt toen ik daarmee moest stappen tijdens een week lang boxrust. Het is een combinatie van touwhalster, hengstenketting en stalhalster. Voor mij van allemaal het beste. Touw over de neus geeft iets meer druk op momenten dat het nodig is. Door de goede relais is hij ook volledig drukloos als paard braaf is. En als ik wel eens in moet grijpen zit de aansluiting ook nog eens aan de zijkant van het hoofd waardoor omtrekken makkelijker is. Ik gebruik hem dan in combinatie met een leadrope van FRA. Een longeerlijn vind ik te lang, want daar kunnen ze in verstrikt raken als ze er wel vandoor gaan (en anders raak ik er wel mee in de knoop :+ ) en een gewoon halstertouwtje vind ik te kort en te dun en te licht qua gewicht: https://www.ruitersport.com/media/catal ... _profi.jpg

Afbeelding

Veel mensen zijn ook fan van wandelen met een touwhalster, dat is niet mijn ding, maar wellicht wel wat voor jullie? En inderdaad altijd handschoenen aan. Knoop in het uiteindelijk van het touw wil ik ook nog wel eens doen om extra grip te hebben. Mochten ze gaan vliegen, glijdt het touw niet zo makkelijk helemaal uit je handen.

Longeren, ik zou het wat meer moeten doen. Als ik eenmaal heb opgebouwd is het wel leuk meestal, maar momenteel is het meer rondje slingeren en dan ga ik liever erop. Knopje nageeflijkheid is ontdekt, en dat voelt zo tof :D

Bemesten is hier verantwoordelijkheid verhuurder, is de afgelopen dagen gedaan, nu hopen op wat regen, ziet er nog niet naar uit, misschien na het weekend.

Hier wormenkuren behalve bij de DA ook wel bij de plaatselijke handelaar te krijgen, handig!

Fabster, jij moet vaker alleen met Caj op pad dus ;) Ik rij nu voornamelijk alleen, en Kyra kende in december nog niet veel meer dan de heide. Nu rij ik hier dwars door het dorp, viaduct over, langs het spoor, woonwijk door. Alles kunnen we hebben eigenlijk. Als ik samen met iemand rij dan wordt ze juist afwachtender, of ik rij er stiekem minder aan, wat ze wellicht nodig heeft. Tijdens het rijden is groot verkeer ook geen probleem, maar gisteren alleen in de weide tijdens het bemesten leverde toch wat sprintjes op.

Wat leuk dat er hier best wat mensen zijn die ook fanatiek buiten rijden, ik ben er ook een. Endurance training ook, vandaag min of meer besloten dat ze binnen nu en een paar weken op ijzers gaat. Rij nu met een gemiddelde snelheid van 9 km/h ongeveer rondjes van 15km. Ietsjes doortrainen nog dus. De endurance in Ruinen is verzet naar 25 juni, daar ben ik erg blij om. Dat wordt ons debuut, is voor zwel Kyra als mij een bijzondere locatie :)

Wendy, nu ben ik wel benieuwd naar jouw manier?

Brave Minime!

Ik voerde voorheen altijd onverpakte baaltjes, grote tevredenheid en voor mij geen voordroog meer om diverse redenen. Nu sinds deze week min of meer uit noodzaak toch weer voordroog. Met de huidige twee paarden kan het ermee door. Moet nog even zien of het lukt, maar wil toch erg graag volgend jaar weer gewoon bij mn eigen hooiboer onverpakte baaltjes bestellen. Betaalde trouwens 3,50 voor hele mooie groene, groffe, zware baaltjes. 25 euro voor het brengen per keer, dus in verhouding hoe meer, hoe voordeliger. Op 100 baaltjes is het dus maar 25ct per baaltje extra :) Helaas nu geen ruimte meer voor 100.

Dubbeldun, wat een handige tip van het hooi stomen in de kliko, top!

Wat fijn je nog steeds tevreden bent met de stalling van Ami Yontheke +:)+

Is de spier bij jouw schouders al beter spatter? Je hebt ook altijd wat he :(:)
Jouw beschrijving van trailerladen klinkt erg fijn en logisch. Ik heb mijn dames vorige maand verhuisd en dat ging braaf, maar echt trailerladen etc kennen ze niet, dus ik denk meer gelukstreffer. Nu heb ik zelf geen combinatie, maar wel een goede bekende in het dorp die ik kan vragen of ik naar haar mag wandelen en bij haar oefenen. Kan ik mooi elke keer dat ik ga (als ze dat ziet zitten) een stapje doen :)

Die potjes zijn echt geniaal, maar ik denk een keer een Tinkervoet erop/ertegen en potje kan door de plee :Y)

Brave Marinka op de trailer! Ik zou dit gewoon blijven herhalen tot ze ontspannen is en echt stabiel altijd zonder twijfel goed gaat. Geen haast toch? Zo te lezen was dit al erg spannend voor haar!

Ik heb een hele grote houten bezem, maar gebruik hem nooit :o

Dochter van hypos de eerste rijles

Lynn_Nikita, ken je Help mij man is klusser? :=

Rijmaatjes van 10 of 20 jaar jonger? Men, toen zat ik nog in de luiers :+ Ik een rijmaatje van 35 jaar ouder _O-

Lange lijnen zou ik juist GRAAG les in willen, maar geen idee wie dat voor een acceptabel bedrag (max 30 eu per keer) geeft. Vind het een leuke afwisseling en ook voor de jonkies erg leerzaam en goede voorbereiding op. Onlangs voor het eerst zelf bij de twenter erachter gelopen, bitloos ook nog wel, deed ze goed!

Afbeelding

Qua lengte vind ik leidsels erg fijn voor DLL, maar die zijn best prijzig, dus ik pak nu de dubbele longe of tweetal leadropes.

Prachtige stallen [***], jaloers!~

Paarden die minder hooi eten, ik ga het misschien merken komende week. Ben benieuwd nu

Hooi in een trekkerband beviel mij hier niet zo goed, kan niet zo heel veel in, dit was een band zonder bodem en heel veel gaat in het holle gedeelte van de band zitten waar de paarden rare capriolen voor moesten uithalen om erbij te kunnen. Geef mij maar gewoon een bak.

Goed bezig geweest Azmay

Bak vullen met zand als podium voor de paarden, topidee! Dat ga ik absoluut doen wanneer ik een hooibak over heb :D

Haha Wendy, LBE actie inderdaad, mijn jonkie is er ook een. Heb je ze voor je zijn ze geweldig, maar als ze het ergens niet mee eens zijn := Haar moeder was LBI, en dan vooral I tot in het extreme aan toe. Dat was voor mij heel erg wennen, maar vind dat E toch wel stukje leuker (wel stukje gevaarlijker ook). Mijn oudste ben ik nog niet uit in welk hokje ze past. Enerzijds is ze erg right brained, maar als je de hele hoge zeldzame grens bereikt of ze vind iets niet prettig (heel gevoelig op aanraking bijvoorbeeld) dan durft ze best gewoon te slaan of knauw te geven. Ze is doorgaans introvert in de zin van dat ze rustig is en in zichzelf gekeerd. Maar aan de andere kant zo erg werkwillig en altijd gemotiveerd om wat te doen en te willen leren....

Een packman merrie :')

Ohjajoh, en als je nou een liksteen ophangt? Dat ze daaraan likken ipv aan de grond?

Toffe WE foto's Monmaster! Mag ik vragen naar het verschil met bijvoorbeeld Trail?

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5797B3CC

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=577DEFC4

Handige tip ook weer, dat takeling :list:

Longeren is werken op de volte, en erg zwaar voor lichaam van het paard, totdat ze volgroeid zijn beperk ik dat tot enkele keren per maand/jaar, wil geen overbelasting of slijtage. Liever werken rechtuit, alhoewel natuurlijk wel de nodige buiging daarbij.

OleJon, wat voor Tinker heb jij dan? Rode boom klinkt nog steeds best smal, maar je hebt natuurlijk ook rijtypische Tinkers.

Oeps Fabster, gelukkig iedereen zonder schade thuis. Al het begin is moeilijk zeggen ze he :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:54

Jullie hadden nog iets tegoed <3

Mijn favo van het stel, Shirehengst Connor
Afbeelding

Met zijn pleegkinderen
Afbeelding

De dames, en een bonte wannabee-heer
Afbeelding

Afbeelding

Shirehengst Danny
Afbeelding

En dan is er nog een derde Shirehengst, Prince (links, rechts Tinkermerrie)
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:58

Wat een stel prachtige reuzen zeg! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:09

Goed idee caily! Zal van de week eens zon zoutsteen ergens vandaan proberen te halen, want de mineralen dingen hingen altijd te verstoffen...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:19

De Himalaya stenen halen wij bij de decathlon, daar zijn ze niet heel duur.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:58

Hoi Caily,
Verschil WE en trail...: WE is een nieuwe tak van dressur sport... Je moet vervolgens in de vorm van het parcours een proefje afleggen... Beginners in draf, dan galop en je hebt ook de speed variant. De trail is meestal tijdens een 15/25 of 35 km durende rit met deze obstakels... Dit heb ik toevallig vandaag gelezen, omdat iemand om deelnemers van een dergelijk trail vroeg. Zoals het erbij jou uitziet, zou je idd zeggen dat het hetzelfde is.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:00

Ik koop de himalaya altijd per doos als ze in de aanbieding zijn,bederven doen ze niet :o Wel heb ik ook een mineralen liksteen (KZN) erbij gedaan omdat ze zand zaten te likken.

Wat zijn ze mooi die Shires <3

Hier eindelijk sinds zo'n 1,5 week weer kunnen koken :) Lekker -ik-trek-de-koelkast-open-en flikker-alles-wat voor-mijn-handen-komt-erin hap...met wraps :D
Vegetarisch met linzen,vond nog een blik biologische cocosmelk en natuurlijk Kurkuma,komijn,zwarte/chilipeper en verse munt/koriander.Hopelijk komt mijn liefje snel thuis,zit te watertanden :Y) :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:15

Dus bij jou, werkte de zoutsteen niet tegen het zand likken Brenda? Alleen de mineralen steen?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:26

Klopt...zoutsteen is altijd beschikbaar,dus mineralensteen naast gezet.Bijna op...nog geen 2 maanden oud.Ze kunnen kiezen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:27

caily schitterende bijleespost! _/-\o_

Wat een prachtig stel oppas paarden <3

Heb een stel prachtige stallen gezien, leuke kipjes en een wandelende hooibaal :))

Dubbele lijnen gebruik ik bij het opleren zodat het stuur er op zit voordat ik er op ga.

WE is leuk maar hier in de buurt weinig oefening.
Vindt vooral de speedtrail leuk.

Voor mensen die willen weten hoe Tika klinkt als ze geluid maakt, nou zo!
https://www.facebook.com/irma.vijn/vide ... 574525948/

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:09

Caily schreef:
Wat voor iets is die Vaquere, fabster? Qua onderkant bedoel ik dan, vergelijkbaar met Hidalgo oid?

Fabster, jij moet vaker alleen met Caj op pad dus ;) Ik rij nu voornamelijk alleen, en Kyra kende in december nog niet veel meer dan de heide. Nu rij ik hier dwars door het dorp, viaduct over, langs het spoor, woonwijk door. Alles kunnen we hebben eigenlijk. Als ik samen met iemand rij dan wordt ze juist afwachtender, of ik rij er stiekem minder aan, wat ze wellicht nodig heeft. Tijdens het rijden is groot verkeer ook geen probleem, maar gisteren alleen in de weide tijdens het bemesten leverde toch wat sprintjes op.

Oeps Fabster, gelukkig iedereen zonder schade thuis. Al het begin is moeilijk zeggen ze he :D

Een Vaquera zadel is een spaans herderzadel. Erg comfortabel en niet te vergelijken met Hidalgo. In een Vaquera zadel zit (meestal) een (soms flexibele) boom. Hidalgo is boomloos. Vaquera is bedoeld om een hele dag in te rijden, zinder dat paard of ruiter daar last van heeft/krijgt. Flinke kussens ook. Vaak lang. Maar moet dus wel echt op maar zijn.

Ik ben altijd alleen met Caj op
Pad geweest. Sinds een paar maanden in gezelschap en ineens in alleen weer eng. Caj is gewoon een beetje een raar wijf. Of dat er ooit helemaal uit gaat, weet ik niet. Ik weet dat moeder en volle zus ook een beetje apart zijn. Maar goed, we gaan gewoon verder hoor. Toevallig kan mijn rijmaatje morgen niet, dus dan wordt het de 20 km in mijn eentje rijden.

En mijn avontuur van vanmorgen was niet ondoordacht :D . Ik wist al dat het niet slim was om zo op pad te gaan, maar ik wou het toch.

Toffe paarden zie ik daar voorbij komen! Die Shire! <3

Net de kids weer les gehad en er was een parcourtje gemaakt met pionnen en een hindernisje. Die Bpony vond het toch tof! Hij groeide 3 maten en wilde maar over de hindernis. Maar er moesten eerst voltes en 8jes om de pionnen gereden worden. Het leek bijna mini WE. Achteraf spijt dat ik get niet gegilmd had, maar de pony zag er echt uit als een miniPRE (tis een kruising en ik denk dat er Welsh in zit)! Wat een pit. Had mijn dochter een WE speed filmpje laten zien. Ze werd natuurlijk meteen overmoedig. (Kon zij ook allemaal.... :D ), maar ik was stiekem heel trots. En dochter ook! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:04

kvulden schreef:
Afab heb je een foto van hoe je het net vast zet in de trekker band? Ik vind het nog wel een optie voor hier om erbij te doen.

Oeps lees je post nu pas... Ik maak morgen even een foto voor je.

Citaat:
Hooi in een trekkerband beviel mij hier niet zo goed, kan niet zo heel veel in, dit was een band zonder bodem en heel veel gaat in het holle gedeelte van de band zitten waar de paarden rare capriolen voor moesten uithalen om erbij te kunnen. Geef mij maar gewoon een bak.

Daarom doe ik het ook in een groot slowfeeder net. Dan komt het hooi niet in het holle deel, van de band. Ik doe wel 5 plakken hooi in een net en dan duw ik het in de trekkerband. 4 gaatjes in de zijkanten geboord, touwtje erdoor en daar een karabijn haakje aan. Klik de netten zo vast en ze hebben 3 banden, dus meer dan genoeg hooi voor de hele dag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-03-16 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:04

Wow, die Shires! Prachtig zeg!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:16

Flinke paardjes die shires. Jaren geleden kreeg op Herme en aantal in de opvang van het land van ooit. ..Pfff wat een olifanten

Fabster volgende keer camera mee!

Het is hier idd net help mijn man is klusser. Zeg dat wel. Eerst doet hij niks. Nu ineens wel een komt het niet op tijd af ( had nog gewaarschuwd!!)en is hij aan het slijpen terwijl de kinderen moeten slapen.... morgen is onze zoon jarig en nu kan niemand de keuken in terwijl ik een taart wilde bakken. Grot deel van de tegels bleek ook nog los gekomen te zijn dus nog meer werk nu dan alleen voegen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:37

Cailey bedankt voor de foto van het 'halster' Dat lijkt mij ook wel wat. Zal de naam even opschrijven.

Mooie bij lees post heb je er weer van gemaakt. En prachtige foto's.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:44

Schitterende foto's Caily! Hele indrukwekkende loge's heb je!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:44

Dat halster is fijn ja. Net wat meer mee te zeggen dan een normaal halster bij druk

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:12

Zie hier: http://www.mvrlunteren.nl/nl/product/bezem-dura-/
Onze bezem :)
Hij heeft korte, stevige haren, en je kan volgens mij de lengte van de steel kiezen.
Bedankt voor de tip, ik heb deze bezem besteld.

Cailey wat een stoere paarden, wauw! straalt echt kracht vanaf.

Voor de rest weinig te melden...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:22

Wat een rust hier! Vast allemaal aan het genieten van de mooie dag. Het is hier echt super mooi weer! Net 18 km gedaan met Caj. Ik had gegokt op 20, maar was net even iets korter. Maar wel een acceptabele snelheid, dus ik ben tevreden. Dit x moest ik alleen, want mijn rijmaatje kon niet, dus was mooie test. Ging redelijk, alhoewel ze dus 2 keer in het bos wel opzij schoot en ik dus bijna ik de boom hing -O- . Soms word ik daar wel eens moe van. Maar goed. Het zal bij het paard horen. We gaan maar gewoon verder met oefenen....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:35

Hier is het echt geen mooie dag hoor, vanmorgen even zon gehad maar is nu vochtig en bewolkt :P

Klinkt al niet verkeerd Fabster, bijna in de boom is niet helemaal :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:44

Zoutblokken doe ik niet aan, die smelten in de regen. Mineralenblok werd hier begin van het jaar fiks gebruikt, ook opgehangen omdat ze aan het zand zaten. Eind feb een nieuwe gekocht, maar vanwege slechte kwaliteit hooi ook brok gaan bijvoeren. Sindsdien komen ze er amper aan. Nu weer gestopt met bijvoeren omdat ik beter hooi (voordroog :( ) heb, maar alsnog doen ze niet veel met het blok. Maar ze eten ook geen zand, dus ik denk dat hun tekorten gewoon weg zijn.

Haha Monmaster, het parcour in draf of galop klinkt wel een stuk uitdagender. Dit was een training in stap, leek meer schriktraining. Leuk voor een keer en om vertrouwensband tussen Kyra en mij te testen (ze was net 2 weken daarvoor bij mij gekomen en 6 jaar geleden als jaarling zijnde voor het laatst in een binnenbak geweest), maar niet iets interessants om vaker te doen. WE zou dat dus wel kunnen zijn :)

En Tinky, heeft het gesmaakt?

Spatter, link niet gevonden? Enne, opleren zodat je kan sturen? Ik voornamelijk voor de veiligheid van een rem :P Maar inderdaad meestal ook sturen.

Vaquera zadel ga ik eens doorgeven aan vriendin! Jammer dat Caj zo lastig is terwijl ze het wel echt kent, ook moeilijk op te lossen....

[***], dat klinkt wel als een goede oplossing met die band.

Oef Linn_Nikita, dat klinkt niet fijn. Is het nog goed gekomen met de verjaardag en taart? Ik hoop dat de stress die het meebrengt niet over de top gaat, anders toch maar eens schrijven naar dat programma misschien

kvulden, die halsters zijn nieuw wel prijzig, maar ik kan nu zeggen dat ze hun prijs wel waard zijn (70 eu). Al heb ik gewacht tot er een tweedehands te koop kwam voor leuke prijs. Per maat is er een andere kleur. Ik denk dat jij voor Rosie een rode moet hebben. Lola is een jaartje ouder en de zwarte past net (een maat groter dan rood), dus eventueel kan je die ook kiezen maar heb je kans dat Rosie er nog een beetje in moet groeien, en met dat touw over de neus is wel belangrijk dat het niet te laag op het zwevende neusbot zit.

Mooi weer?! Ik wilde longeren, maar na het voeren en water geven was ik zo nat dat ik maar weer naar binnen ben gegaan. Paarden ook lekker vies door eerst te rollen en dan regen erover. Vieze stevige miezer :r

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:46

Zo kun je het ook zien, ja.... :+

Ik vind het wel echt vervelend gedrag. Ik ga dus niet galopperen, want ik ben bang dat ze ergens opzij schiet en ik er af lig. Dat had ik bij mijn spaanse zadels nooit. Dus op zich wil ik wel weer graag een spaans zadel.

Aan de andere kant; ik kan natuurlijk ook gewoon fatsoenlijk leren rijden, zodat ik ook op dit zadel gewoon blijf zitten, als ze van dit soort grappen uithaalt.

Dus ik zit nog in gewetensnood. Weet nog niet wat het gaat worden. Maar de tijd zal het leren.