pol013 schreef:Nieuwe tendens is niet spuiten en ploegen maar iets open trekken en doorzaaien. Omdat je veel bodemleven kwijt raakt met ploegen.
maar dat blijf je met al het onkruid zitten toch?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
).
)
Misschien kun je Keizerskroon proberen,mollen schijnen een enorme hekel te hebben aan de geur.
) in ploegendiensten...dat waren meestal meer uren omdat er altijd vluchten tussendoor gepropt werden
Dagen van 24 uur oflanger waren dan ook geen uitzondering...net als een 8-daagse werkweek
[***] schreef:Sure_lee schreef:Geen ervaring mee met mollen.... Wij hadden in ons vorige huis die dingen wel voor katten... Maar werkte voor geen meter.... Wij zetten klemmen.
Na wat googlen ben ik er ook achter dat het niet werkt. Vind die klemmen zo zielig.
Moet onze huisboer maar even vragen....
Solleke_Noah schreef:Je kan ook van die geurbollen kopen (naam even kwijt, in België in de aveve). Of paaltjes met plastic flessen op proberen (trillingen). Belangrijk is dat je een soort grens maakt en die steeds opschuift (met de geurbollen of de paaltjes) en ze zo uit je tuin (of andere plek) drijft.
Citaat:als laatste zag hij een sterrenhemel
(pink stars)
.
(of hoe je dat ook noemt) toen ik de klem omhoog trok zat er wel een mol in, maar die wurmde zich los en groef met een noodgang verder
. Hoop dat hij de goede kant opgraaft want verderop staat nog een klem.

) en jullie zijn al weer 3 pagina's verder!
In de tuin zitten ze ook, maar 1 gok ik en daar maak ik al een jaar jacht op.
Weg met die krengen!
) en dan rond 15:00 in de auto en dan ben ik pas laat weer thuis.
We hebben maar een keer gemaaid in het voorjaar, daarna opgevoerd en bovenstaande dingen (niet in die volgorde). We wonen hier nu anderhalf jaar en ik moet zeggen dat onze wei echt 200% verbeterd is met vrij weinig inspanning.