Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:23

Leliesan, jullie stal is echt prachtig. Zou zo in het openluchtmuseum kunnen.
Hoe ziet het er van buiten uit?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:42

De ijsco die ik gereden heb komt te koop, lagere prijsklasse. Ik heb er na zijn transport als eerste op gereden als niet gangenruiter tewijl die al ee tijdje stilstond en kwam er goed mee weg terwijl ik vrij bang kan zijn ( iets met kinderen gekregen hebben en leeftijd, ben niet meer de held van vroeger)

Reden verkoop is dat die niet samen gaat met haar geblesseerde paard, ze staat al apart maar laatst door de draad gegaan met flink vechten tot gevolg. Met andere niet te dominante paarden gaat het goed samen
Is echt bom bom proef! Kijkt nergens vanop, heerlijk paardje om alleen km`s mee de bossen in te gaan. Met mijn ruin erbij moet en wil die voorop, kan die iets drammen maar als ik erachter blijf gaat alles goed.
Merrie, voskleur, Geen eczeem, goede gangen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 08:48

Toffe tattoo robijntjah!

Wauw die stal :wow: prachtig zeg!

Je tuin is mooi geworden DF. Is het de bedoeling dat je op het grind ook kan zitten in de zomer? Op tuinmeubelen uiteraard :P Of is het echt voor de sier?

@LN: je kan het misschien in Ijslandse paarden te koop op FB zetten, daar passeert heel de ijslanderwereld wel eens.

Leliesan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:58

Zapje schreef:
Zelfs de lampen zijn mooi! *D Ik heb een "gewone" schuur een ga toch maar voor TL achtige lampen zoals je meestal ziet. Maar dit is absoluut mooier. Benieuwd naar hoe het er straks uit ziet bij je. Is dit een aparte schuur of de deel van je huis?

Dit is een aparte schuur, ligt wel binnen 10 meter van de boerderij.
De lampen hingen er al, haha, moeten ze nog wel iets omhoog doen, want ben bang dat het anders wel mooi speelgoed is en ook dat ze snel gesloopt zijn :+

boemel schreef:
Leliesan, jullie stal is echt prachtig. Zou zo in het openluchtmuseum kunnen.
Hoe ziet het er van buiten uit?

Ook echt heel blij mee, door de deuren aan de kant die je in de stal ziet kom je op een uitloop uit van ongeveer 900 m2. En die kan dan uitgebreid worden met nog een stuk track en wei.

De buitenkant is deels rietgedekt:
Afbeelding

De boompjes voor de deuren zijn nu dus helaas wel weggehaald, omdat ze anders er niet uit kunnen :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 09:07

[quote="Solleke_Noah"

@LN: je kan het misschien in Ijslandse paarden te koop op FB zetten, daar passeert heel de ijslanderwereld wel eens.[/quote]

Is niet mijne, mag ze zelf doen :D Maar omdat die zo braaf is dacht ik, misschien is er hier iemand op zoek

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 09:08

Het is dat ik er geen drie wil en oudje ook nu niet op kiepen staat. Anders klonk het zeker goed. Een andere wat Guus in controle kan houden zou denk ik voor haar ook fijn zijn.

Wat een ontzettend mooie stal komt er voorbij, erg benieuwd als het af is en er paarden in staan. Wat luxe als je zoveel ruimte hebt.

Nou hier gewerkt aan een nieuwe opzet van de wei. Mijn "rijbak" heb ik ook als paddock voor beide met een draadje ertussen dus ieder ongeveer de helft. Verschil tussen Guus en Monty is enorm. Bij Monty is alles rustig, Guus ploegt het om.

Afbeelding

Afbeelding

Nu heb ik iets van de wei opgeofferd (hebben niet echt veel wei). Ze kan nu een rondje lopen in de wei. Ze is namelijk ontzettend loperig, het valt eerder op als ze stilstaat. Hopelijk krijgt ze wat rust als ze wat langere afstandjes kan lopen en als ze weer aan het werk gaat. Voordeel voor mij is dat het rijgedeelte minder omgelooen wordt.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 09:49

Hier wel de wens voor een erbij, maar nu nog te vroeg.

Wat een verschil idd in paddock helft.

Hier twee dagen weinig met de paarden gedaan, zoveel regen.
Straks zelf naar de huisarts voor een kleine ingreep en de kleine naar het westen brengen. Gaat bij m'n zus logeren tot vrijdag.
Dus morgen maar weer wat met de paarden doen.

Gisteren denk ik een in het draad gekomen met rollen dus konden in het donker nog het draad repareren.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 09:54

Ik mag geen paard meer bij kopen :+ al wil ik dat wel graag. Denk dat ik Kaatje laat dekken dit jaar.

Joyce dat is idd flink omgeploegd
Robijntjah mooi, al ben ik zelf niet zo van de tattoos
Df heel gaaf geworden
Leliesan haha wordt lastig met boompjes maar heel gaaf!

Wat een regen is er gevallen zeg! Ik wilde vanmiddag eindelijk weer eens rijden maar denk dat ik dat kan vergeten. Het is eerder een zwembad hier dan iets van rijbak

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:00

Hier ook een zwembad haha.

O leuk Kaatje dekken. Ik vond het zo leuk, een eigen veulen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:01

Komt 2.5jaar te laat voor mij hahah.
Klinkt precies als wat ik zoek. Lekker relaxt buitenrijden. (En toen kwam ik thuis met een jonge ruin die niet 100% verkeersmak is en niet 100% bevestigd :') )

Hier even ontbijtje na de kinderen naar school brengen.
Zometeen buitenritje met de merrie nu het even droog is *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:02

Ik wil straks even longeren eigenlijk. Even kijken hoe haalbaar dat is.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:03

Eigen veulentjes zijn zo leuk <3 maar ook heel verslavend haha

Ik heb nu twee eigen fokproducten lopen en heb nu alweer een lijstje met hengsten voor over een jaar of 5-10 (die hengsten zijn dan helemaal niet meer beschikbaar maar goed _O- ) als ik misschien weer nieuwe aanwas in de kudde mag.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:08

Ik moet eigenlijk weer naar de club met de dames, maar ben even erg druk op het moment

Ik twijfel nog of ik een veulentje fok dit jaar, dan liggen de paarden er toch weer even uit qua rijden en ik ben zo bang dat er iets uitkomt wat niet naar mn zin is, en dan niet verkoopbaar is of zo :')
Daarnaast fokt oom van mn vriend ook, en die heeft er nog 2 staan die nog onder het zadel moeten, en daar is de planning om dit jaar 4 merries te laten dekken, dus dan zou ik op zich daar wel een jong paard van kunnen gaan rijden als de tijd daar is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:08

Ik durf niet te fokken met mijn eigen merries joh, veel te bang dat daar iets mee gebeurd :=

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:10

Ik wil er ook 1 paardje bij, maar wel een die zelfgefokt is :D. In 2020 is alles misgegaan wat mis kon gaan, moest het even verwerken, maar wil dit jaar toch een nieuwe poging wagen :D .

Die schuur is echt prachtig, wat een plaatje! En zo'n lage inkom wennen ze wel aan hoor. Ik stond eens op een stal met deurtjes van tussen de 1.80 en 1.90m en mijn paard van 1.76m liep daar gewoon onderdoor. Hij bukte gewoon :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:19

Hier kwam alleen de nageboorte er niet af, handmatig gedaan . Verder is ze zonder iemand erbij stiekem bevallen.
Als ze geen mankementen hadden , had ik een van de twee laten dekken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:33

Ik heb er 2 en mag ook niks bij kopen. Wel mag ik een veulen fokken maar zal dan moeten kiezen wat blijft

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:39

De grindtuin is alleen voor 'de mooi', zitten doen we ergens anders al staat er wel een bankje in de buurt zodat je er zicht op hebt.

Vandaag zou het droog blijven en vanavond gaat het los met harde wind en veel regen. Vandaag dus de stallen maar leeg halen en verse houtkrul er in.

@Leliesan: ik weet niet of er nog iets van rubber oid op de vloer komt, maar een betonvloer wil je niet té glad afwerken; paarden kunnen er dan eerder op uitglijden.

Hier zijn alle 5 veulens gelukkig altijd goed gegaan inkl. nageboorte en gezondheid merries, maar het is idd een aanslag op je gemoedsrust zéker omdat je je ook inleest in wat er mis kan gaan zodat je weet wat te doen. Boon heeft er 4 gehad bij de vorige eigenaar en is bewust drachtig gekocht om haar postzegel te betalen :D Daarna nog een veulen op verzoek gefokt en die zijn beide goed 'opgedroogd'...

Mooni

Afbeelding

En Jake (nu Hummer)

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:58

Helaas LN, als het goed is is Aaf verkocht maar ik hoef even niet. Iets met periode afsluiten.

Mooie stal kwam er voorbijj en hele mooi Boon kinders.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 11:00

Wat een prachtige paarden DF

Ik wil er geen paard bijkopen Lynn, maar het klinkt als een paard dat wel snel een plekje heeft

Ik wil wel heel graag een veulentje van Abby
Maar zie haar nooit hengstig
Kan haar ook niet wegbrengen want dan staat ryan alleen.
En heb er totaal geen verstand van, dus lijkt me best eng.
Maar als het wel lukt lijkt Abby me een hele lieve mama.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 11:02

Oeh DF die zijn knap!

Ik twijfel nog wel een beetje hoor ;) wilde eigenlijk altijd nog iets van een lusitano oid. Maar Kaatje heeft zo’n wereldkarakter dat ik zoiets heb daar wil ik er nog wel meer van. Maar ja wil eigenlijk alleen maar merries en geen ruin _O- dus een hengstveulen moet je dan alsnog verkopen. En ga je dan voor een kwpn hengst of toch nrps omdat ze zelf nrps papier heeft. Of toch iets exotisch?

Oh ja en Amy die wil ik ook ooit nog beleren enz dus tja alles houden is misschien ook weer teveel…

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 11:05

Ik heb een aanbod gehad van een hele gave hengst voor Fiesta maar durf het niet aan. Fiesta is rijpaard straks houdt ze wat over aan de bevalling.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 11:53

Een veulen kopen blijft al een gok wat het wordt als het een paar jaar is, maar een veulen fokken met een bepaald doel is helemaal een uitdaging :D. Vaak hoor je toch dat er geen klik is, dat het karakter niet bevalt, dat het te groot of te klein is. En verder moet je ze nog heel zien te houden, want het zijn echt onbenullen :) Merrietjes zijn iets makkelijk dan hengstjes, of je moet ze vroeg laten ruinen.

De stallen zijn weer schoon en de zon schijnt :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:17

Het is genieten vandaag <3
Afbeelding
Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:20

Heerlijk. Die zijn heb ik hier niet