Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:09

neile schreef:
Leuke projecten komen er bij! Proficiat met de aankoop Boemel!
Die sleuven graven, heb je zelf zo'n machine ervoor gekocht? Of heb je deze gehuurd, Prairy?
Robijntjah, show ook foto's als je dak af is hé. Wij zouden normaalgezien nu ook een nieuw dak gehad hebben, ongeveer dit moment, maar corona... Het gaat voor januari zijn nu. Ik kijk er wel naar uit maar het doet inderdaad wel een beetje au in de portefeuille.
Ik stap overigens ook af als het erop even niet gaat. Niets mis mee.

Gehuurd! Had ik het geld maar om zo'n machine even te kopen voor een paar gleuven :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:09

Op deze foto wel een beetje te zien, alles bij de bruine cirkel en rond de ster was puur afval/rommel; zelfde met alles links van het rode vierkant:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:12

Wij hadden een bouwdepot wat helemaal op is gegaan, dak komt ook daar buiten te vallen dus doei spaarcenten. :+

Hier echt alles gestript gehad wat nog niet gestript was, veel gesloopt, eigenlijk alles op de badkamer na.

Boven is woonbaar en hebben we zo gelaten op de vide na maar komt ooit nog wel aan de beurt.

Eerst buiten verder straks en dan ooit een nieuwe badkamer en dan ooit boven verder.

20 jaren plan denk ik :+

Nimmy

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:21

Hier binnen een maand 2 kamers en paardengedeelte zover af dat ze naar huis kon en inmiddels bijna 4 jaar verder zijn we een heel eind. Enkel de buitenmuren en 3 of 4 binnenmuren zijn blijven...

Op de keuken na, die was vrij nieuw maar erg mini, was alles oud en op. Blauwgebloemde badkamer met electrische straalkachel is gewoon k**...

Maar na een half jaar ga je een fatsoenlijke warme douche met vloerverwarming dan wel weer waarderen.

Laatste grote project in huis wordt de slaapkamer met ensuite badkamer en inloopkast. Hopelijk is die begin volgend jaar af (februari/ maart). Ruimte staat nu nog vol zooi die vriendlief moet uitzoeken.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:22

Hier een nog kleinere kavel. 2000m2 en daarom geen bak en weiland.

Maar wij gaan nieuw bouwen. Helaas hebben we wel heel veel vertraging waardoor we nu een winter moeten gaan doorbrengen in een hele oude, amper geïsoleerde, stacaravan. Maar dat is het vast waard.

Roos is inderdaad jong. Nog maar drie. Ik heb haar direct van de fokker gekocht. Daar heeft ze voornamelijk in een klein natuurgebiedje gestaan en is weinig in de hand geweest. Ze is wel heel mensgericht en lief. Maar niet veel gewend.

Boemel,
Mooi plekje!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:30

Malenka schreef:
Maar wij gaan nieuw bouwen. Helaas hebben we wel heel veel vertraging waardoor we nu een winter moeten gaan doorbrengen in een hele oude, amper geïsoleerde, stacaravan. Maar dat is het vast waard.

ik kan een houtkacheltje aanraden :+, wij gaan onze tweede winter in met een woonunit, maar ook zonder de electrische verwarming aan te doen verbruiken wij al stroom voor een 7 persoons huishouden vanwege de electrische boiler.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:34

Ik lees veel 'afzien'-verhalen en ben blij dat wij dat al gehad hebben. Ik zou er nu ook de energie niet meer voor hebben om er nogmaals aan te beginnen.
Maar met een eigen huis ben je nooit klaar; momenteel hier bezig om de oude lekkende kitranden in de bijkeuken te vervangen. Helaas blijkt ook de afvoer in het kastje te lekken...

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:40

Jade schreef:
Malenka schreef:

ik kan een houtkacheltje aanraden :+, wij gaan onze tweede winter in met een woonunit, maar ook zonder de electrische verwarming aan te doen verbruiken wij al stroom voor een 7 persoons huishouden vanwege de electrische boiler.

En dekens voor de wanden en ramen scheelt ook al.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:44

Leuk om alle projecten te zien. Wij gaan een huis uit 1900-en-een-beetje kopen maar het is gelukkig wel allemaal bruikbaar, dus wij gaan eerst alles voor de paarden gereed maken :+

Gaan zondag weer even kijken bij het huis om alvast een plan te maken voor de inloopstal en dan een begroting maken :=

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:48

Ooh wat moeten jullie hard afzien! Respect!

Ik durf t bijna niet te zeggen, maar
We zitten in de ergste verbouwingsmaanden in een bungalowpark 1400m van ons nieuwe huis met sauna en binnen zwembad.

Wel aan een stacaravan gedacht, maar was voor 3 maanden duurder dan een huisje huren in de winterperiode.

Spullen worden opgeslagen in de schuur.
Komt op pallets te staan en het is daar waterdicht.
Banken, matrassen en stoffen stoelen gaan in opslag bij het verhuisbedrijf, maar dat kost slechts eur 65,00 per maand.

Ik hoop dat we niet teveel gekkigheid aantreffen in de verbouwing.
Bouwtechnische keuring was goed, taxatie was goed en de aannemer die t bekeken had, was gelukkig ook positief.

Maar, goed je weet t nooit ...
Woon nu ook in een inmiddels opgeknapte jaren 30 woning en daar kwam ook een hoop boven water tijdens de verbouwing wat niet verwacht was.

Tijdens de verbouwing hier hadden we zo'n ouderwets verwarminkje,volgens mij op olie.
Was een erg prettige warmte.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:49

Pfff dakwerken en pijn in de portemonnee… TO SOON :') :') :')

Welkom hier Boemel! Ziet er mooi gelegen uit! En je kan gelijk aansluiten bij een heel deel van de posters hier met een flink klushuis dus haha!

Solleke_Noah, hahah ja duidelijk patroon hè :')
Het was hier ook óf een bouwval met grond. Of een mooier huis zonder grond. Tja, dan is de keus toch makkelijk hoor :j

Prairy, oeh leuk die minigraver! Jaloers :D

Jade, jeumig, dat allemaal afvoeren kost ook een klein fortuin zeg!! Wij zijn hier ook al twee jaar bezig met rommel van de vorige bewoners afvoeren haha.

Hier is het bouwdepot er ook bijna doorheen, toch erg jammer. Wij hebben gekozen voor het dak eerst, omdat we wat twijfels hadden over wat er onder zat. Gelukkig viel dat allemaal erg mee! Het huis ziet er nu van buiten echt al héél veel beter uit. Dat was laatst wel grappig, toen kwam er een taxateur van de gemeente langs voor de WOZ. Die begon met “Oh mooi huis! Leuke plek!”. En ging steeds meer vertwijfeld kijken toen hij binnen verder liep whaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:54

Wij hadden dus juist helemaal geen tegenvallers op het dak na wat we eigenlijk stiekem wel wisten. Ging alleen iets sneller dan in de planning zat :+

En wij konden gelukkig gewoon in het chalet op ons terrein wonen. Dat scheelde echt veel.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:02

Hier wel wat tegenvallers gehad, zoals de boiler die meteen vervangen moest worden. Het dak was gelukkig net vervangen door de vorige eigenaars tijdens hun renovatie, dus daar zijn we mooi aan ontsnapt.

Wij hebben een tijdje zo in huis geleefd :+ werd telkens één kamer aangepakt en wij schoven met alle meubels dan ook telkens op :')

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:12

'Leuk' om al jullie afzien-verhalen te lezen _O- Wij moeten nog aan het huis beginnen... we hebben ook een beetje dit:

biancaaaa schreef:
Leuk om alle projecten te zien. Wij gaan een huis uit 1900-en-een-beetje kopen maar het is gelukkig wel allemaal bruikbaar, dus wij gaan eerst alles voor de paarden gereed maken :+

Al komt ons huis uit 196-nogwat :') Maar inderdaad ook prima bewoonbaar, alleen niet modern :P Hebben bijv. de vaatwasser al wel moeten vervangen, want die was wel echt op := Sommige lampjes/functies van de oven doen 't niet meer, maar we kunnen een pizza warm maken, dus +:)+ Eerst de weides/paddocks afgemaakt voor de paarden, nu met de schuur en dus de stallen bezig... misschien volgend jaar, of het jaar erop serieus met het huis aan de gang. We zien 't wel :D

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:14

Ik vind het heel leuk om zulke oude woningen te zien, en vooral om te zien hoe het wordt opgeknapt. Maar zou voor mij echt niks zijn. Ben ook blij dat wij zo in ons huis konden. Enige is dat de keuken een keer vervangen moet worden, maar alles functioneert nog. En we willen graag boven ook een badkamer. Meeste werk wat we gedaan hebben was in de tuin en bij de paarden :')

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 15:20

Het huis waar wij wonen komt van voor 1896. Er was bijv. geen inpandige wc. Keuken stamt nog altijd uit de jaren 60. Fornuis is ingewisseld voor een twee pits kookplaatje op elektra. Er was ook geen koelkast bijvoorbeeld. De stallen waren heel laag, zo laag dat mijn warmbloed niet eens door de deur naar binnen kon. De stallen waren in elk geval de focus om als eerste klaar te hebben (ook het minste werk).
Paarden zijn wel als eerste over gegaan. Ik ben tegelijk in de verbouwing komen wonen met de paarden. De CV ketel is bijv. enkele dagen voordat de paarden kwamen geplaatst. Badkamer was nog niet af, en de WC was op dat moment nog in een stukje aangebouwde schuur maar buiten het woonhuis dus onverwarmd.

Vier jaar later is de verbouwing nog altijd niet klaar, al is de laatste twee jaar wel de snelheid eruit gegaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 15:24

Oeff... een buiten WC. Ik hoop dat die ondertussen wel al (verwarmd) binnen zit :)

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 15:33

MarloesHJ; hoe heb je die lage stallen aangepakt? Kon jij de deuropening gewoon verhogen? Wij zitten met hetzelfde probleem en kunnen niet verhogen zonder de gehele zolder en dakstructuur er af te gooien, wat een klein fortuin zou kosten denk ik. Maar misschien komt er toch nog een mirakeloplossing of een tip waar we wat mee kunnen...

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:05

Wordt weer een hoop geklust, leuk om te lezen.

Hoe hoog is het nu Neile?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:08

Jade schreef:
Malenka schreef:

:') we hebben alleen maar stroom van onze zes zonnepanelen. Dus verwarmen met stroom is geen optie. En een houtkachel vind mijn man eng in de caravan. Hoe heb jij dat aangepakt? We hebben nu een kleine petroleumkachel die we savonds aan doen.

Verder ook geen stromend water. Dus elke 2a 3 dagen haal ik drinkwater met jerrycans van 20 liter. Om te douchen gebruiken we grondwater. Maar dat kan alleen als we genoeg stroom hebben om de pomp aan te zetten. Verder een compost toilet in een apart schuurtje buiten.
En koken doen we op een fornuis dat is aangesloten op een gasfles. :o

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:37

Als ik t zo lees bij Malenka viel ons leed reuze mee. Wel gewoon wc en douche, maar in koude vochtige ruimte en met dekentjes en houtkachel de 1e winter redelijk doorgekomen.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:51

rover_ schreef:
Wordt weer een hoop geklust, leuk om te lezen.

Hoe hoog is het nu Neile?

Goh.. de deur is op de hoogte van een gewone buitendeur. Ik heb het niet nagemeten. Het plafond in de stal is wel hoger.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:07

Nimmy schreef:
Als ik t zo lees bij Malenka viel ons leed reuze mee. Wel gewoon wc en douche, maar in koude vochtige ruimte en met dekentjes en houtkachel de 1e winter redelijk doorgekomen.

Hier valt het ook nog wel mee hoor. Ik ben blij met de grote tuin en de paarden aan huis. En probeer dit vooral als een manier te zien waarop ik leer bewuster om te gaan met stroom en water. Ik had nooit gedacht dat we dit zouden kunnen doen. Het is een prachtig geschenk dat het wel kan.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:11

Malenka schreef:
Nimmy schreef:

Hier valt het ook nog wel mee hoor. Ik ben blij met de grote tuin en de paarden aan huis. En probeer dit vooral als een manier te zien waarop ik leer bewuster om te gaan met stroom en water. Ik had nooit gedacht dat we dit zouden kunnen doen. Het is een prachtig geschenk dat het wel kan.

Voor jullie hoop 'k toch dat we een zachte winter krijgen :brr:

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:12

Wij zijn dus ook bezig met het verbouwen van de schuur. Deze was ook te laag voor de paarden, althans: de trekbalken zaten te laag. Het dak zelf is wel oké, maar zelfs wij konden er niet zonder gebogen hoofd doorheen lopen. Wij zijn van dit:

Afbeelding

Met heel hard werken, naar dit gegaan:

Afbeelding

:D Trekbalken van krap 2m. naar ruim 3m. hoogte verzet!