Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:27

Ok Palousa dus als ik voor een dubbele lijn zou doen dan meer richting de 18 meter.

palousa_boy

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:51

Als je zelf echt in het midden wilt staan waar je paard om je heen loopt, waar je dan voor de afwisseling er achter kunt gaan lopen (bijvoorbeeld bij het van hand veranderen met aansluitend een of enkele oefeningen) dan zeg ik ja.

Als je het meer als lange teugels ziet, waarbij je naast of net iets schuin achter je paard loopt, dan vind ik persoonlijk 18 meter te lang.

Wil je het voor zowel longeren als sporadisch lange teugel werk gebruiken, zou ik toch voor 18 meter gaan.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:57

Voor lange teugelen heb ik een slofteugel liggen die ik dan als gewone teugel gebruik (al wel één keer gedaan om te testen :+)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:24

Goedemorgen,

Vandaag komt de mestboer mijn put legen... Hopelijk neemt ie ook mijn hooibalen mee, die mijn prinsesjes niet wensen te eten.
Vandaag maar ff rust voor mijn meisje... Heeft het weekend veel gedaan... Kan ik de boer op voor ander hooi.

Werkse, rijdse, genietse.....allen!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:32

Ja daar is een slofteugel handig voor. Zeker bij een shet lang genoeg voor LT.

Wendy, ja dat denk ik ook.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:32

Was een weekendje weg. Nu begint het echte leven weer...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:50

Lekker Anke. Was het leuk?

Mijn gewone leven begon erg vroeg vandaag: 5.45 uur ging de wekker ;( . Voor mij echt midden in de nacht. Maar mannetje moest vandaag vroeg beginnen op het werk, dus ben er ook maar uit gegaan. Paarden zijn al gedaan, dus begin zo aan het huishouden, dichter naar school en dan eens kijken of mijn Belg aan de fiets kan lopen. Kan hij wat meer draven. Dat wil hij graag, maar lopend kan ik hem echt niet bijhouden :=

Zo is je dag tenminste wel lekker lang. 3 paarden 'doen' in de ochtend en vanmiddag op pas voor boodschappen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 09:34

Ik lees nog steeds een beetje mee hier, leuk hoe druk jullie het er allemaal mee hebben, maar dat er zo veel mensen toch wel veel tijd vrij weten te maken voor een clinic, dubbele lijnen of eens wat nieuws te proberen. :D

Solleke_Noah schreef:
Gipsy: da's niet fijn, hoefbevangen én dampig. Wie had wat voor?

Beetje laat, maar Modena was hoefbevangen, hoewel inmiddels weer volledig hersteld, en Heidi dampig. Ik heb het idee dat ze nog steeds sneller buiten adem is maar verder merk je ook daar niks meer aan gelukkig.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:52

Afab heb je een foto van hoe je het net vast zet in de trekker band? Ik vind het nog wel een optie voor hier om erbij te doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:20

@ohjajoh6: misschien eens stoppen met alles wat je bij geeft en kijken wat ze dan doen... kan maar zo dat je nu iets geeft waardoor ze het gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:47

Nou het valt wel op dat ze nu ze een uurtje gras kregen ( wei is nu weer te nat dus even weer niet) , kregen ze dus geen vitamine korrel en lijnzaadolie was ook op al een paar dagen en nu word het dus erger.

Maar of dit zo snel effect heeft, vraag ik mij af.
Met magnesium kan ik niet stoppen

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:52

in november een wintec zadel gekocht, voor mijn tinker die sinds augusus in mijn bezit is. toen zat er een zwarte boom in. afgelopen week de zadelpasser geweest. en heeft gekeken en toen moest er een rode boom in. ze was wel eens opstandig met rijden en opzadelen. hopen dat het nu beter word.zaterdag met rijden was ze heel braaf, maar met opstijgen nog wat met het hoofd slaan. en dan kijkt ze je zo aan van dat ze het er niet mee eens is.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:31

Net met de Belg gefietst. Dat heeft me iok 10 jaar van mijn leven gekost! Niet dat het fietsen niet goed ging. Maar ik wou mijn honden ook mee en hij is niet helemaal mak op groot verkeer. En dat is nu net wat er allemaal langs komt. Dus het was vragen om problemen. Op het rustige stuk ging het heel goed. Langs de weg had ik last van mijn hond, die net niet deed wat ik wou en er kwam een supergevaarte aan. Iedereen wel weer veilig thuis gekomen, gelukkig. En hij heeft lekker hard kunnen draven. Dus ik ben wel blij dat ik het gedaan heb. Maar volgende x laat ik in ieder geval 1 hond thuis! :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:32

Dat is wel gewaagd. Honden mee bij eentje die nog niet helemaal verkeersmak is.

Ja was echt lekker. Heerlijke welness zat erbij. Helaas jongste ziek terug gekregen. Dus dat is wel ff jammer (lastig).

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:32

Hopelijk gaat het nu beter met de andere boom erin.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 13:39

Ik herken dat wel, ik wil ook altijd drie dingen tegelijk doen. (Mijn paarden doen momenteel vrolijk mee aan het hardloop opbouw programma start to run, netjes aan de bijzet en lopen maar. Ik gesport en zij beweging en dat alles in 30 min tijd. :') )

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:48

Haha! Ja, vorige week had ik echt nergens tijd voor, dus de honden hebben bijna niet gelopen. Dan vind ik het zielig om ze biet mee te nemen als ik dan een rondje ga doen. Dus die ook mee.

Nou moet je bij dat verkeersmak niet al te grote drama's voor je zien. Hij vindt groot verkeer heel spannend, maar hij is ook zéér gehoorzaam. Dus hij gaat niet zomaar aan de kletter. De honden zijn óók zeer gehoorzaam, dus die kan ik los langs de kant van de weg zetten bij spannende situaties. Die gaan ook niet zomaar ergens heen. Zéker niet als ik in de stress ben (en dat was ik even, want er kwam van alle kanten echt heel groot materieel aan, oa een enorme graafnachine). Dan blijven ze gedwee op gepaste afstand van mij zitten. Als alles dan rustig is (en ik ook opgelucht ben), staan ze weer blij kwispelend voor me :D

In theorie kan er natuurlijk van alles mis gaan. Daar ben ik me ook zeer van bewust, dus ik vind het zelf dan ook spannend. Maar het gaat gulkig altijd goed. Heb niet voor niks zoveel tijd en moeite in de gehoorzaamheid van alle dieren gestopt.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:01

Heerlijk als er geen gekke dingen gebeuren.

Lekker sporten dus zo.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:03

Gypsy schreef:
Ik herken dat wel, ik wil ook altijd drie dingen tegelijk doen. (Mijn paarden doen momenteel vrolijk mee aan het hardloop opbouw programma start to run, netjes aan de bijzet en lopen maar. Ik gesport en zij beweging en dat alles in 30 min tijd. :') )

Was ik trouwens van plan met mijn Bpony. Die gaat niet zo lekker aan de fiets. Heeft de neiging om ineens stil te staan. En aangezien daar ook wel een paar pondjes af moegen, dacht ik met hem te gaan hardlopen. Ook goed voor mijn conditie. Echt hardlopen lukt mij niet, vanwege mijn handicap in bekkengebied. Maar intervaltraining kon ik lang vol houden. Dus kan hij best mee.

Mijn dochter rijdt er nu wel meer mee, dus dat scheelt al. En van de zomer wil ik hem voor de kar gaan zetten. Maar hardlopen is ook niet zo n slecht idee.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:07

Afbeelding
Afbeelding
Ja hoor putje leeg, hooi mee!
Vandaag hooi gekeurd... Op hoop van zegen... Vrijdag wordt het gebracht

Er was geloof ik nog iemand die wilde zien hoe mijn put werd leeggehaald... Dus zodoende de foto's

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:08

Zit die persoon van foto 1 nu ook in die container? :+

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:12

Goed gedaan fabster!

Leuk al die verschillende verhalen over grondwerk. Ben er persoonlijk groot fan van. Moet ook wel met een merrie die niet meer gereden kan worden maar wel graag iets wil doen en een ruin die ook serieus te oud is om nog 6x in de week onder het zadel te gaan. Maar ook met de nieuwe merrie merk ik dat het zowel mij als het paard veel rust geeft om eerst elkaar op de grond te leren kennen en het rijden maar even als bijzaak-komt-heus-wel-een-keer te beschouwen. Daarnaast kan ik met longeren dus echt alle rijtechnische problemen waar ik tegenaanloop oplossen. Vrije vertaling, ik kan dus niet rijden :+

Vriend was op wintersport dus waanzinnig druk weekend gehad. Was er gister klaar mee en besloot me de hele dag op de paarden te focussen. Met de kleine gereden, andere merrie gelongeerd dus toen dacht ik nog een relaxed bosritje met de ruin te doen. Had die er ineens zin in! Prima route aangepast kom ik de hei op is daar iemand met een drone aan het spelen. Paard blijkt niet luchtverkeersmak 8)7
Heb ik weer wat om aan te werken :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:15

Monmaster...jouw hooi heeft beentjes :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:20

_O- geen Michelin mannetje of kruiden vrouwtje , maar de hooi kabouter!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:31

Sure_lee schreef:
Zit die persoon van foto 1 nu ook in die container? :+

haha...zo lijkt het wel!