hier ook nog erg twijfel achtig weer. Veranderd nog elke dag wat de voorspelling is. Br zouden we vanaf woensdag tot ruim de week erop droog gaan krijgen. Ander geven vanaf vrijdag regen en onweer aan.
palousa_boy
Geplaatst: 06-06-25 17:09
Hier maar 3 dagen droog na het weekend dus het gaat hem nog niet worden. Opzich fijn want mn maaimachine is nog steeds niet klaar. Zouden hem eind mei ophalen maar dat is wel een beetje voorbij. Ze hebben blijkbaar moeite om de onderdelen te krijgen.
Hannanasjuh
Geplaatst: 07-06-25 14:17
Hier is het na het weekend langere periode droog geeft buitenradar aan maar ik geloof er eigenlijk niks van Dit weekend zou het ook maar een paar buien doen en regent al bijna de hele dag. Ik wou de bak nog slepen maar met de zitmaaier duurt dat best eventjes. Denk dat ik dan tot op mn ondergoed nat wordt
Jammer voor jullie maar laat het deze week nog maar zo wisselvallig zijn. Vind ons gras fantastisch en dan na komende week maar stabiel droog voor hooien voor wie nog moet haha
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Eerder stond er ook regen bij. Nu is dat weg. Maar niet erg geloofwaardig met zeker weten erg benauwd weer met al het vocht nu in de grond wat gaat verdampen.
RanjaRietje
Geplaatst: 07-06-25 18:55
Hmm, beetje wisselvallig en onzeker. Wij hadden al gemaaid maar stel dat we dat niet hadden gedaan was het wel even zoeken wat het beste was. Hopelijk blijft het dan toch droog volgende week voor de maaiers onder ons
oef.. 30+ graden, daar zit ik zo niet op te wachten. kan daar slecht tegen. Voor de grasgroei is het warmere weer wel fijn uiteraard. Ik ben benieuwd hoeveel regen wij vandaag hebben gehad (en nog krijgen). echt heel dikke buien komen er over.
Yeah, de loonwerker appt net dat hij morgen wil maaien.
Ik wil graag hooi dat zo laag mogelijk in suiker is. Ik dacht dus maaien tussen 11-13 uur oid? De nacht is rond de 10 graden, overdag rond de 18. Dat reken ik als warme nacht dus in de ochtend releatief laag fructaan?
Als je het laag in suikers wilt zou ik gewoon nog even een maandje wachten eigenlijk. Dan is de kans sowieso groter dat het laag is in suiker. Halfverwege. Juni begint het fructaan af te nemen en is in juli en augustus op zijn laagst, begreep ik.