Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:00

biancaaaa schreef:
DuoPenotti schreef:
Hey DF... :(
Ik hou niet van ratten en wil ze ook niet helpen vangen.... :x

:')

Ooh lekker ayasha.

Ja mensen in hun ander hun weide, alsof ze het wel normaal zouden vinden als je hun tuin inwandeld. :n
Ook zo blij hier met alles omheind met gaas, want hier komen er ook zoveel voorbij.
En onze hond is ook nogal waaks op zijn terrein, wat hij mag.

Hahahahaha ik moest het 3 x lezen maar fair enough :') _/-\o_

Dan gaan we toch maar vallen zetten. Vriend wilde ze al gaan vangen om weer uit te zetten in het bos. Toen ik opmerkte dat ze al waarschijnlijk hier om de hoek uit het bos kwamen opperde hij om in de auto te stappen (met een emmertje ratten) en naar ander bos te rijden. Dus we zijn er nog niet over uit....

Ze kunnen erg slecht tegen stress. Dus dan is het eigenlijk vriendelijker om ze te doden want de kans dat ze letterlijk dood gaan van de stress als je met ze gaat rijden is groot. :(:)
Levende vallen zijn daarom ook niet zo diervriendelijk als geadverteerd... :(:)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:01

Ik heb hier nog geen ratten gezien. Maar ze zitten er geheid. Ik vind het mooie dieren. Maar ze mogen wel wegblijven.

Vandaag was er super veel lawaai op de bouwplaats. De radio stond keihard en ik kon me nergens fatsoenlijk op concentreren. Buiten bezig zijn was helemaal drama. Dus dan maar met noicecanceling wandelen en daarna tekenen. Dat is dan toch wel weer heel erg fijn.

Maar het begint een huis te worden!

Afbeelding

En ik hoop dat ik deze op tijd af krijg voor de kunstwedstrijd van Bokt.

Afbeelding

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:02

Gaaf Malenka. Heel mooi, krijg je ook een houten buitenkant?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:12

Oh wauw Malenka! Wat is de streefdatum van bewoning?

Ayasha I get your point :-). Ze krijgt alle vrijheid om met hem om te tuttelen. Van mij mag ze er omgekeerd zonder zadel op. Ik ben op zoek naar een balans met veiligheid.

Thanx allemaal. Ik ben meer als Prairy haha, maar wil dit anders aanpakken omdat ze er ook andere mensen mee in gevaar brengt. Kinderen vooral.

Ze is 13, dus zou moeten snappen wat er speelt als ik het uitleg. Maar ook puber en bonus. En ze is maar deeltijd bij ons, dus ik heb fulltime last van die fratsen van haar paard en het is vaak een dunne grens tussen iets willen aanleren en bemoeien.

Lastig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:13

biancaaaa schreef:
Dan gaan we toch maar vallen zetten. Vriend wilde ze al gaan vangen om weer uit te zetten in het bos. Toen ik opmerkte dat ze al waarschijnlijk hier om de hoek uit het bos kwamen opperde hij om in de auto te stappen (met een emmertje ratten) en naar ander bos te rijden. Dus we zijn er nog niet over uit....
Nadeel van vallen is dat als de rat ruikt dat er 1x bloed aan de val heeft gezeten of hij ziet er een soortgenoot in de stress in vast zitten komt ie er niet meer bij in de buurt, terwijl als je ze vangt in een emmer dan ziet ie gewoon soortgenoten zwemmen en daar iets niets vreemd aan. Én je kunt er dus meerdere met dezelfde val vangen.

Een rat is geen soort die met uitsterven bedreigd wordt én hij brengt ziektes over, dus ik heb er geen probleem mee om ze om zeep te helpen 8-)

@Malenka: wow dat gaat snel. Wel lekker dat het dak er op zit voor de sneeuw komt.
Mooie tekening ook !

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:47

Ah allemaal zonnige plaatjes, mooi!

EN jinte, lekker in het water spelen!

Bij ons vorige adres, waar ook heel veel water kon liggen bij regenval, maakte ik er ook altijd een 'feestje' van. Als het er dan toch ligt.. ;)

_Lorette_ schreef:
Ik weet echt niet waar jullie de zon ontdekken. Ik woon onder een permanente wolk.

Ohh dat meen je niet, David en Marloes hebben zelfs zonder jas buiten gespeeld vandaag.

DuoPenotti, hahaha je bruin bonte (tinker?) loopt netjes over het enige droge stukje en dan wordt ie nat gespetterd door de ander! :')

Karin, ahh lieve foto. Lekkere witte, warme wollen stoel!

Aksay, Als ik je verhalen zo lees, ben ik blij dat we aan een doodlopende weg wonen. Waar alleen de buren komen. Ook niet voor wandelaars of fietsers toegankelijk.
Daar verbaas ik me trouwens ook wel vaak over. Aan het begin van de straat staat duidelijk doodlopende weg. Geen uitzonderingen.
En hoeveel auto's en fietsers dat bord dan niet lezen. Die moet allemaal weer terug...

Belker, volgens mij zijn er meer mensen met een hond zonder kennis, dan anders om :') Ik verbaas me juist als iemand wel kennis van honden blijkt te hebben haha.

Olympia, David (10) en Marloes (7) mogen ook GEEN kunstjes doen waar ik niet bij ben. Ook toen de verzorgmeisjes nog reden, was dat verboden. Gewoon niet doen als ik er niet bij ben! Alleen onder mijn toezicht.
Inderdaad om gevaarlijke situaties te voorkomen, maar ook om te voorkomen dat je een irritant paard krijgt. Want die Haflingers trekken alles uit de kast voor een snoepje... brokje of één gras prietje.
En als dochterlief dan toch ongevraagd dat soort dingen doet, dan word ik gewoon pis link. Gelukkig luisteren ze wel goed. Want ze weten - dat als ik boos ben - dat 9 van de 10 keer is om ze te beschermen voor iets.
Het lijkt allemaal zo leuk in de ogen van een kind, maar ze zien de consequenties niet. Ze zien ook niet dat je een paard er mee kan verpesten in gedrag. Buiten het gevaar om.
Nick kan op commando flemen en vooral de kinderen op de manege deden dat te pas en te onpas. Nick snapte er op een gegeven moment geen fluit meer van en werd er geïrriteerd van. Heb gelijk gezegd dat niemand dat nog mag doen, zonder mijn toestemming.
Als ik met Nick wat kunstjes ga doen, dan is dat bewust. En niet tussen de bedrijven door. Dan is er een begin en een eind van de training.
Iets anders. David en Marloes deden wel eens onbewust het halster touw om de hand, of hielden ze het omhoog terwijl ze met het paard liepen. Dus wat gebeurd er dan als het paard om hen heen draait? Dan draait dat touw om hun nek! Of strak om de vingers...
Ik heb dat zonder paard even voor gedaan wat er dan gebeurd. En het ze letterlijk laten voelen. (Wel met beleid natuurlijk haha) Zowel hand als nek. Toen pas was het duidelijk wat ik er mee bedoelde, waarom het gevaarlijk was. Een kind kan nog niet goed gevolgen bedenken. Gewoon uit gebrek aan ervaring en inzicht. Dat is nog in ontwikkeling.
Dus daarvoor moet je ze als moeder beschermen en bijbrengen!
Wat ik zou doen in geval van steigeren en spaanse pas? Niet zonder toezicht, ook niet stiekem doen.
Straks heb je een paard die dat te pas en te onpas doet. En weet ze wat er gebeurd als een hoef ongevraagd tegen een scheenbeen komt?
Nick maait heel af en toe nog. Dat deed hij hele erg toen hij net bij ons kwam. De vorige eigenaar liet dat gewoon gebeuren... Dat was het eerste waar ik van af wilde.
Heel af en toe doet hij het nog. Ik heb David en Marloes duidelijk verteld dat ze bij hem uit de buurt moeten gaan, als hij dat doet. Want als je zo'n hoef tegen je been of hoofd krijgt... En ze zijn nog niet kundig genoeg om hem te corrigeren op het juiste moment, dat is mijn taak.
Kijk als hij dat bij mij doet, dan 'straf' ik hem gelijk. Dat zijn dingen die ik gewoon niet wil hebben.
Ik leer Bliksem en Nick ook niet steigeren...
Want als ik zie dat ze allebei uit zichzelf al een kusje geven bij die kinderen (Wat soms ook donders irritant is) dan kan je wel bedenken wat ze doen als ze nog meer kunstjes kennen.
Nick weet mijn grenzen, maar gaat gewoon over de grenzen van kinderen (en mensen zonder paardenkennis) Doet ie gewoon. :')
Dus kinderen mogen hem ook niet voeren, of kunstjes van het vragen als ik er niet ben. Simpel zat.
Als ze hem wel een kunstje vragen, kijkt hij altijd met een schuin oog naar mij, of het wel mag.
En zo moet dat. Geen geklooi waar ik niet bij ben. Moet er niet aan denken. En ik wil dat ie ook gewoon braaf blijft. En betrouwbaar.
Ik weet niet hoe goed je bonusdochter naar je luistert. Maar in mijn eigen geval is een strenge, duidelijke uitleg meestal voldoende. Vaak met voorbeeld.
Deze week renden David en Marloes om het huis. David was nog buiten en wilde naar binnen rennen via de schuifdeur bij het terras. Dat is een zware, glazen deur.
Toen David er bijna was, wilde Marloes de deur voor zijn neus dicht gooien. Ik zag dat en werd witheet.
Want ik weet precies wat er gebeurd met vingers die daar dan tussenkomen...
Ik ben gelijk naar Marloes toegegaan en heb haar even heel duidelijk uitgelegd dat ik dat NOOIT weer wil zien. Heb verteld wat er kan gebeuren als er vinger tussen komen.
En om zeker te weten dat de boodschap over kwam, pakte ik een voederwortel van de paarden, hield ie tussen de deur en deed het dicht. De boodschap was gelijk héél duidelijk.
De wortel bleef uiteraard niks van over.
Dat zijn gewoon geen spelletjes!
David en Marloes mogen heel veel, maar ik ben ontzettend duidelijk in bepaalde dingen die ik niet wil hebben. En ik pik het ook niet als het stiekem gebeurd. Maar ondertussen weten Marloes en David dat ook wel.
Met een bonus dochter ligt het verhaal natuurlijk heel anders.
Vandaag heeft Marloes weer buiten gereden op Nick. Ging de hele tijd goed, maar bij terug komst had ze haar focus niet meer op Nick, maar op wat anders. Dus terwijl ze nog op Nick zat, liet ze zich de hele tijd uit het zadel trekken.
Nick weet dat als ie niet gecorrigeerd wordt, hij dat gewoon lekker kan blijven doen.
Ik kan daar écht niet tegen. En heb daar een schurft hekel aan. Heb Marloes al zo vaak gezegd dat ze dat niet moet toelaten.
Vandaag maakte ze er een potje van. En ik werd er kwaad van. WAnt ik ben dan weer diegene die dat weer recht moet breien... Ik heb duidelijk gezegd dat als ze daar niet op let, en Nick dat laat doen en ze er niets op uit doet. Dat het rijden is afgelopen. Ik laat Nick niet verpesten, omdat Marloes met wat anders bezig is. Want ze kan het prima corrigeren namelijk. Het is niet zo dat ze dat niet kan...
Ach ja. Maar zo blijf je altijd bezig als er meerdere mensen op één paard rijden. Ik ben zelfs heel consequent met alles. Een ander is dat niet. Maar ik gun het ook een ander weer op Nick te rijden, dus soms moet ik dat ook maar accepteren. Maar het irriteert me soms wel... :')

Biancaa.. haha. Gatverdakke! Hier laatst een verzopen muis in Bliksems drinkbak.
Ik heb geen idee of ratten aan huis horen, maar bij ons vorige huis zaten ze ook wel. Zelfs bij mijn ouders in de woonwijk..

Mooi Malenka!

Vandaag ook een frisse neus gehaald in het zonnetje. David en Marloes hebben zelfs even zonder jas gespeeld.
Buitenritje gemaakt, even gepicknickt onderweg en tijdens het uitmesten van de stallen even de dames los laten lopen. En nadat de stallen klaar waren en Nick en Bliksem op stal stonden, de dames weer naar binnen gedaan. Zijn goed getrainde kipjes. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:49

Belker, nee. De buitenkant wordt helemaal bekleed met golfplaten.

Olympia, het zou leuk zijn als we er voor volgende winter in kunnen. Maar dat is heel erg afhankelijk van onze financiële situatie. En die is momenteel nogal onzeker. Ik durf er dus niet echt iets over te zeggen.

DF, dank je. Ik ben ook heel blij dat ze nu echt hard doorwerken. Helaas is nog niet al het hout beschermd maar het is al een stuk beter zo.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:00

Heb je een tekening hoe het er als eindresultaat uit zou komen te zien?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:03

Oeh Malenka dat is een vervelende, bijkomstige spanning... ik hoop dat het jullie lukt!

Dankjewel Chasey voor je super duidelijke post. Duidelijkheid is key, dochter of bonusdochter zeg maar. Vooral hoe jij dat met concrete voorbeelden uitlegt, daar heb ik wat aan.

Wij hebben de afspraak dat ik niet hoef op te voeden in huis, maar mijn taak ligt bij de opvoeding in de buurt van de paarden. En idd ook bij de bescherming van haar en van andere kinderen.

Gelukkig weet ze dat we sinds kort camera’s hebben en dan kan ik haar uitleggen dat ik gezien heb dat ze er toch mee bezig is, ook al zegt ze van niet. En dat ik snap dat ze iets wil doen, maar dat we dan even andere dingen gaan verzinnen.

En zo is het nooit saai }:0

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:33

Wauw Chasey! Zoals jij het uitlegt klinkt opvoeden zowaar logisch. (Afkomstig van team wilgeenkids hè;) )
Mooi ook dat je de wortel als voorbeeld stelde.

Ik weet nog dat mij vroeger was uitgelegd dat ik de hond niet mocht pesten want dan zou hij bijten.
Ik heb t 1x toch gedaan. Én werd gebeten. Bloedlijn onder mijn nagel ervan. Heb pas paar jaar terug opgebiecht dat ik toen gebeten ben door de hond. Ik wist zéker toen dat de straf niet mals zou zijn. Lesje geleerd :') ik was een jaar of 7 / 8 denk ik

Wat betreft doodlopende wegen etc, snap ik. Meeste mensen zijn wel oké of leuk. Maar sommige... -O- :Y)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:03

Jouw huis is onze loods, alleen heb jij het romney (?) model en wij rechtere wanden maar wel het ronde dak, Zoiets is echt snel opgezet, 2 dagen bij ons, geisoleerd . Wanneer zou het af moeten zijn bij jullie?
oude foto van onze loods
Afbeelding

ieuw ratten, zoiets zou ik niet levend opnieuw uitzetten, sorry dan maar geen dierenvriend maar muizen en ratten vind ik zo ontzettend vies!

tegelzetter is nu 3 halve dagen, zo blij dat ik verder heb gezocht ipv op die ****l*L te wachten

Morgen komt de nieuwe pony op proef, ben benieuwd!
Vlas vandaag gehaald, hooi gisteren aangevuld en op 1 stal na alles al uitgemest en opgeruimd. Ik heb een hekel aan sneeuw, water is bijna weg hier en komt er weer nieuwe zooi, bah, ben er klaar meee

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:26

Spannend hoor de pony op proef. En leuk!

Ons huis is inderdaad een geüpgraded Romney. Het frame is veel zwaarder en de 22 cm isolatie zit aan de buitenkant tussen twee lagen platen. Verder zijn er details toegevoegd om het geheel aan het bouwbesluit te laten voldoen. En er zitten twee uitbouwen aan. Een kleine op het oosten als entree en een grote op het zuiden voor een glaspartij. Dit is de derde week dat ze er mee bezig zijn met twee personen. Ze zouden morgen klaar moeten zijn met het plaatwerk. Maar dat gaat niet lukken lijkt me. Begin maart komen de kozijnen en het glas. In de eerste week van maart moet het dus helemaal wind en waterdicht zijn.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:30

Spannend Lynn!

Lijkt me lastig met een bonus dochter, misschien zijn er licht irritante trucjes die voor andere kinderen geen gevaar vormen die ze hem aan kan leren? Spaanse pas en steigeren komt er hier ook niet in :n misschien makkelijker over de bune te krijgen als je aan geeft dat het niet alleen haar eigen veiligheid is maar juist ook die van andere kinderen die er minder verstand van hebben?

Komt er nog meer regen? Hoeft van mij niet perse :+

Malenka, bouwen ging bij ons hard, maar is over twee maanden een jaar geleden dat het casco opgeleverd werd, en ik verwacht niet dat we er dan al in zitten. Wat voor mij het beste werkt is niet verder dan twee dingen vooruit plannen, dan zit ik me ook niet op te vreten dat het niet opschiet :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:33

de isolatie zit bij ons ook tussen de 2 platen in, eerst werd een loods gebouwd ( fel groen) dan de isolatie en dan de buitenste laag platen, gaat dat bij jullie ook zo? Ik schat dat de onze 15 cm dik is, maar ik hoef er ook niet in te wonen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:59

Spaanse pas kennen ze hier allebei maar ze krijgen echt wel op hun Falie als ze dat ongevraagd doen.

Bonus dochter is hier wat jonger en mag dus sowieso echt niet alleen bij de paarden komen. En straks sowieso niet alleen bij mijn trauma paard, alles onder toezicht denk ik.

Maar eerst maar eens zien of ze de paarden leuk blijft vinden.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:08

Lynn_Nikita schreef:
de isolatie zit bij ons ook tussen de 2 platen in, eerst werd een loods gebouwd ( fel groen) dan de isolatie en dan de buitenste laag platen, gaat dat bij jullie ook zo? Ik schat dat de onze 15 cm dik is, maar ik hoef er ook niet in te wonen

Ja zo gaat het bij ons ook.

Afbeelding

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:34

Ik ben ook wel erg benieuwd naar een tekening van je huis Malenka! Het lijkt wel erg gaaf te gaan worden.

Ik wil nog even een shoutout doen naar Olympia. Dankzij jouw tips een top-camera besteld voor in de stallen en we zijn er ons al rot mee aan het amuseren. Mijn vriend vanuit zijn luie zetel mij commanderen als ik mest aan het rapen ben, of mijn paard laten verschieten als ze weer aan het hout aan het knagen is. Zalig!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:48

@Chasey, slimme tip met de wortel! Ga ik hier ook eens proberen want mijn dochter heeft er ook een houtje van deuren dicht te knallen/duwen terwijl mn zoon erbij staat en al meerdere malen uitgelegd van de vingers.
Nou zijn die van mij een stuk jonger maar wie weet dat zo een wortel wel een duidelijk beeld geeft!
*zet wortels op boodschappenlijst*

@Malenka, bijzonder huis! Bewust voor de ronde vorm gekozen?

@neile, daar moet ik stiekem wel om grinniken :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:11

Bedankt voor de complimenten mbt de opvoeding. Duidelijkheid is inderdaad heel belangrijk.
Ik kan ook altijd met een gerust hart met de hele kudde op stap, iedereen weet zijn plek. Kind, hond, paard, soms kat en misschien tzt kip ook wel. _O- _O-

Malenka, Ik ben heel benieuwd hoe jullie huis eruit gaat zien.
Daan (manlief) vindt het nu al gaaf, een keer wat anders!

Lynn, leuk pony op proef! :D

Karin, Succes met de wortels, wie weet helpt het :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:18

Wat een leuke reacties. :D We hebben heel bewust voor de vorm gekozen. Als je dan een keer je eigen huis ontwerpt moet het ook gelijk goed. En in mijn geval betekent dat ik geen doorsnee huis wil.
Afbeelding

Voor wie het leuk vind kan mijn volg topic bekijken. De link staat in mijn onderschrift. :o Het is niet mijn bedoeling om dit topic vol te spammen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 01:12

Lotte_Wessel schreef:
Ja hier is ook die gele bol zo nu en dan te zien. Hij is wel mega verlegen achter wolken, maar toch, het is droog! De paddock hier is ook alweer geheel droog, het stuk weiland wat het meeste wordt gebruikt (doorgang naar paddock) is wel een blubberzooi maar goed ben al blij dat de paddock weer mooi droog is.

(Na deze foto had ik het hooi op de grond al weggehaald, normaal is het netter).
Mijn 2020 en 2019 babies samen smikkelen.
[ [url=m/camkXg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lfFppw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KTbL2o.jpg]Afbeelding[/url] ]

ooo word je niet kriegel van al dat hooi op de grond ?
Ik kan er echt slecht tegen als mijn paarden lopen te smeren met hooi :')
Heb vorig jaar goede slowfeedernetten in mijn bakken gemaakt en dat scheelt heel erg veel.

_Lorette_ schreef:
Ik weet echt niet waar jullie de zon ontdekken. Ik woon onder een permanente wolk.

Hier idem, al was het water al wel weer mooi weggezakt de grond in.
Wat een waterpoelen zeg bij sommige.

biancaaaa, Brr bah, maar helaas horen ze er wel bij.
Als je er maar niet teveel krijgt. Helemaal weghouden doe je toch niet.

DubbelFun, een Nubische geit ? Die zien er zo leuk uit :D

Malenka, Gaaf project ! Hoop voor jullie toch dat je gang kan maken kwa bouw.
Want als je eenmaal begonnen bent wil je ook zo snel mogelijk af hebben lijkt me :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 07:34

neile schreef:
Ik ben ook wel erg benieuwd naar een tekening van je huis Malenka! Het lijkt wel erg gaaf te gaan worden.

Ik wil nog even een shoutout doen naar Olympia. Dankzij jouw tips een top-camera besteld voor in de stallen en we zijn er ons al rot mee aan het amuseren. Mijn vriend vanuit zijn luie zetel mij commanderen als ik mest aan het rapen ben, of mijn paard laten verschieten als ze weer aan het hout aan het knagen is. Zalig!

_O- daar ging mn koffie. Heb je ‘m ook besteld bij Ali? Zo ja, dan heb je ‘m wel snel zeg!
Wij hadden pech met de derde camera. Moesten 20€ douane kosten betalen. Nah ja, nog betaalbaar en net als jullie hebben we er heul veul plezier van :-)

We krijgen serieus weer regen vandaag he? Ik wilde niet zeuren, maar de temperatuur voor volgende week daarbij meegenomen: jemig. Wanneer hadden we dit voor het laatst?

Wij gaan zaterdag einde middag de track slepen. Op hoop van zegen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:05

Ik heb hier 2 stuiterende kindjes die heeeel graag sneeuw willen.
En steeds naar de weersvoorspellingen kijken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:10

Olympia96 schreef:
neile schreef:

_O- daar ging mn koffie. Heb je ‘m ook besteld bij Ali? Zo ja, dan heb je ‘m wel snel zeg!
Wij hadden pech met de derde camera. Moesten 20€ douane kosten betalen. Nah ja, nog betaalbaar en net als jullie hebben we er heul veul plezier van :-)

We krijgen serieus weer regen vandaag he? Ik wilde niet zeuren, maar de temperatuur voor volgende week daarbij meegenomen: jemig. Wanneer hadden we dit voor het laatst?

Wij gaan zaterdag einde middag de track slepen. Op hoop van zegen
.

Ik vind het ook erg spannend. Mijn paddock is nu redelijk droog, er staan geen plassen in, maar als er vandaag en/of morgen nog regen komt en het gaat zaterdagmiddag/nacht vriezen, dan heeft mijn oude paard zere voeten -O- .......

Ik probeer hem ook zaterdag aan het eind vd dag zo vlak mogelijk te krijgen.

Ik hoor net op het journaal dat dergelijke hoeveelheden sneeuw in 1979 voor het laatst gevallen zijn.

De sneeuw vind ik zelf wel leuk, maar hoop zo dat de ondergrond niet al te hobbelig is voor het oudje.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:20

Voorspellen ze zoveel sneeuw? Gelukkig is de voorraad kast goed gevuld.
Ik weet nog dat 25 november 2005 ook alles plat lag om de sneeuw. Toen woonde ik nog bij mijn ouders in het dorp. We namen lopend de slee mee naar de supermarkt.
We waren niet de enige, ik moet er ergens nog een foto van hebben. De fietsenstalling van de winkel stond vol met sleetjes. _O- _O-
En het mooie van die tijd was... buren gingen massaal naar buiten om SAMEN sneeuw te ruimen en alles weer vrij te maken. En ondanks dat de sneeuw ook veel ongemakken mee bracht, creëerde het een sfeer van gemoedelijkheid.

We zullen het afwachten. Dit keer geen optie om met de slee naar de winkel te gaan. We hebben helaas geen slee meer (waar David en Marloes vreselijk van balen), mocht iemand (tegen betaling) nog een slee over hebben. Dan hoor ik het graag.