Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Robijntjah schreef:Hier zijn de delen waar meer bomen staan wel degelijk droger inderdaad. Ben dus benieuwd wat het bij jullie gaat doen Ir111.
Hier zijn het er alleen wat meer dan 3
Jade schreef:Citaat:Paarden veroorzaken hoge puntbelasting dus met een tegeltje van 5cm dik ben je meestal niet gesteld. De korte termijnoplossingen bestrijden vaker eerder de symptomen dan de oorzaak en verplaatsen meestal het modderprobleem.
ik zou juist denken dat een paddocktegel de oorzaak juist wel bestrijdt, omdat het voor drukverdeling zorgt ipv puntbelasting.
los daarvan, ik vind het een interessante theorie, maar 50cm snippers en dan elk jaar weer? op de lange termijn wel een oplossing denk ik, want je land wordt steeds hogervraag me ook af of iemand hier er iets nuttigs over kan zeggen, ik ken echt helemaal niemand die 50cm!! aan houtsnippers neergooit, judith komt nog het dichtst in de buurt.
het klinkt wel alsof het bakken met geld kost, dus qua kosten denk ik niet dat het voordeliger is dan een in principe 1malige investering in paddockroosters.
Caily schreef:Ik heb nu evenveel hooi plekken. Of nou ja, komen er 1 hooguit 2 bij. Je loopt zo rond. Ik heb ook maar 1 merrie, 2 veulens en 1 hengst. In de huidige situatie verdeel ik 1,5 pakjes hooi over 7 hooi plekken. Dat is dus 1 keer met de kruiwagen rond. Omdat de belasting per bak zo laag is heb ik geen netten nodig. En weinig modder om de plekken