Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rover_ schreef:Wat een schrik Belleboef, hopelijk houden ze er niets aan over. Wat bedoel je trouwens met prijsplannen?
KPet: ik heb ook een verplaatsbare wand. Die zit vast maar je kan hem makkelijk losdraaien en dan scharniert hij. Zelf laten maken door een smid , degelijke kwaliteit. Stallen waren niet veel duurder dan kant en klaar en zwaardere uitgevoerd.
Humpiedumpie schreef:Ik stel mijn vraag ook maar even hier;
Ik krijg de paarden “aan huis” en heb een probleem met de aansluiting van het schrikdraadapparaat.
Het is een lichtnetapparaat van 9000 v. De omheining is 450 m lang (keer twee want twee lagen cord). Die zijn met elkaar verbonden.
Ik heb 1 aardpen van 2m. Ik zit vlakbij water en het waterpeil staat op t moment hoger dan de wei.
Bij meting staat er 2000v vlakbij het apparaat. De rest van de wei staat maar 1000 op. Op de aardpen staat 2/3000 volt. Hier zit dus het probleem. Er hoort niet zoveel volt naar de aardpen te gaan.
Wie heeft een idee waar dat aan kan liggen?
Humpiedumpie schreef:Ik stel mijn vraag ook maar even hier;
Ik krijg de paarden “aan huis” en heb een probleem met de aansluiting van het schrikdraadapparaat.
Het is een lichtnetapparaat van 9000 v. De omheining is 450 m lang (keer twee want twee lagen cord). Die zijn met elkaar verbonden.
Ik heb 1 aardpen van 2m. Ik zit vlakbij water en het waterpeil staat op t moment hoger dan de wei.
Bij meting staat er 2000v vlakbij het apparaat. De rest van de wei staat maar 1000 op. Op de aardpen staat 2/3000 volt. Hier zit dus het probleem. Er hoort niet zoveel volt naar de aardpen te gaan.
Wie heeft een idee waar dat aan kan liggen?
Malenka schreef:Ik kan niet meepraten over de stroomvoorziening. Maar wil wel graag jullie input over hoe ik onze stal het beste kan gaan inrichten.
We krijgen een inloopstal met twee toegangsdeuren naar buiten. Deze deuren zullen in principe altijd open staan voor de paarden zodat ze altijd tussen paddock en stal kunnen kiezen. Er is ook een deur naar de binnenruimte achter de stal waar tuig en voer opgeslagen zijn.
De totale stal is 3,75 bij 5,50 meter. Nu wil ik hem bij nood kunnen delen in twee aparte boxen van 3,75 bij 2,75m.
Hoe zouden jullie dit doen? Misschien zijn er voorbeelden?
Het gaat om twee paarden die niet groter zijn dan 1,65m en puur voor onvoorziene noodsituaties.
[ [url=m/aFX7h8.jpg]Afbeelding[/url] ]