Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:39

Kiekeboefje schreef:
Uitdunnen heb ik geprobeerd, maar ze zijn zo dik dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen. :( heb ze vorig jaar in sportcoupé getrokken maar dat ging enorm lelijk pieken, wil ze nu graag laten groeien maar dit ziet er ook niet uit! Denk dat het groeien word.

Maar dan het probleem dat ik ze niet kan vlechten/knotten want daar zijn ze echt te dik voor! Ik ben echt in staat een lijntje onder de manen weg te scheren :')

Je kan toch de manen scheiden en dan aan twee kanten knotten. Is helemaal zo lelijk niet hoor als ze strak geknot zijn.

Peelie

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:46

Afbeelding
Ik kan zelfs bij die mega manen van de mijne knotten maken. En zijn manen (zeker bovenop) zijn echt dik. Kwestie van nat vlechten en strak vlechten.

Afbeelding
Zo zijn zijn manen los.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:33

Ik zeg niet dat ik niet kan knotten. Ik kan alleen de manen van mijn shetlander niet knotten. Die zijn kort en dik, dat is wel wat anders als lang en dik. -O-

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:16

Ik had onlangs foto’tje geplaatst van de staart van mijn draver die ik probeerde te vlechten.. vandaag nog eens geprobeerd en hoger begonnen! Ziet er veel beter uit :D

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:04

Lang en dik over lengte is ook niet te knotten hoor :=

Als ik het aan 2 kanten doe lukt het wel maar aan 1 kant wil het bij mij ook niet. Zelfde als hengstenvlecht. 1 lukt niet. 2 boven elkaar gaat wel prima :))

Hier verder een vies paard. Staart is grijzig ipv wit evenals de manen.. benen zijn dan wel weer netjes haha :+
Dit valt ook onder tutten toch?

Afbeelding
Hoofdstel geverfd :)) gaaf geworden en staat haar goed vind ik zelf <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 08:17

Dat heb je erg netjes geverfd! Met wat voor verf heb je dat gedaan? Bljft het ook zo netjes?

Ik durf dat alleen niet haha

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 08:27

Of het netjes blijft.. denk het wel en anders werk ik het even bij. Met leerverf van hg gedaan :) best te doen! Binnenkort even betere foto's maken. Dit was heel snel passen terwijl die nog niet 100%droog was :')

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:02

Mooi geverfd! Misschien moet ik dat ook een keer doen bij mijn oude hoofdstel.

Iemand van jullie die weet wat dit is?
Benen (alleen achter) zijn dik, kogels/hoeven warm, niet kreupel, gaat niet weg bij beweging. Ik denk zelf schaafwonden, op stal zeggen enkele vergevorderde mok. Is donderdag begonnen met kleine wondjes en nu is het dit, sommige beginnen te bloeden als ik het uitwas alvorens zalf te smeren

Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:09

Ik denk ook ernstige/vergevorderde mok. Paar jaar geleden heeft merrie die ik toen had dat ook gehad en zag er ook zo uit, in nog geen twee dagen ontstaan vanuit het niets, nooit eerder mok gehad (daarna overigens ook niet meer). Heeft toen een hele berg medicatie gehad van de dierenarts (cortisone zalf, vochtafdrijvers, antibiotica, etc).

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:21

Dit heeft een van mijn vorige paarden ook gehad, die kreeg helemaal bloedvergiftiging... Alllemaal rommel van de dierenarts, niets hielp. Uiteindelijk Vetramil gaan smeren en toen kwam het eindelijk onder controle en ging het weg.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:23

Deze heeft al een keer einschuss gehad op datzelfde been. Maar dat kwam door in een roestige ijzerdraad te stappen die bij de kogel binnen was gegaan. Deze winter heeft die wel eens een plekje mok gehad maar telkens op de kroonranden. Dadelijk toch maar dierenarts bellen dan.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:17

Sorry dat ik even binnenval, ik ben gewoon een meelezer. Maar zouden het geen mijten kunnen zijn? Mijn paardje had net hetzelfde, en ook heel erge jeuk en dat waren mijten.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:28

Hij heeft er geen jeuk aan. Dierenarts komt langs. Wel erg leuk om verwijten te krijgen van de staleigenaar hier rond. Over de stalhygiene zelf zal ik m'n mond dan maar houden _-:(

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:29

Mijn vorige paard heeft vergelijkbare plekken gehad op z’n hoofd en hals en dat was een allergische reactie. Toen dachten andere ook mijt of schimmel. Wat zegt je staleigenaar dan? Jammer zeg..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:56

Dierenarts komt vanmiddag al langs. Ben benieuwd. Staleigenaar zegt idd ook vergevorderde mok maar dat ik dit perfect onder controle had kunnen houden. Ik zie niet in hoe als elke dag ontsmetten niet helpt. Maar goed. Aparte persoonlijkheid

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:30

Oakland1990 schreef:
Mooi geverfd! Misschien moet ik dat ook een keer doen bij mijn oude hoofdstel.

Iemand van jullie die weet wat dit is?
Benen (alleen achter) zijn dik, kogels/hoeven warm, niet kreupel, gaat niet weg bij beweging. Ik denk zelf schaafwonden, op stal zeggen enkele vergevorderde mok. Is donderdag begonnen met kleine wondjes en nu is het dit, sommige beginnen te bloeden als ik het uitwas alvorens zalf te smeren

[ [url=m/khNs3r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik gok vascultitis!!

In het centrale mok topic heel veel info over te vinden en dat de da eigenlijk niet veel nut heeft. Zal daar zeker even polsen

Juist met middeltjes wordt het erger en niets smeren beter

Die van mij had ook vasculitus maar hele milde vorm wat is genezen

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:37

Da heeft zeker wel nut bij vascultitis... sowieso om het te diagnosticeren want ik denk daar niet gelijk aan bij dit paard, maar bij die van mij was het ook wel super extreem
Afbeelding

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:44

Hij heeft al een keer lymfangitis gehad (einschuss dus) en daar heeft ie eigenlijk niks aan over gehouden. Dierenarts komt vanmiddag langs. We zien het dan wel

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:46

Mossel schreef:
Da heeft zeker wel nut bij vascultitis... sowieso om het te diagnosticeren want ik denk daar niet gelijk aan bij dit paard, maar bij die van mij was het ook wel super extreem
[ [url=m/jX8E2w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zeg ook gok, eh ;)

En ik lees dat veel dierenartsen uberhaupt niet eens de diagnose vasculitus kan vast stellen bij gebrek aan kennis. Vandaar mijn aanname. Sorry als het niet klopt....

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:46

8jaar geleden bij mij in ieder geval niet, maar de ene da is de andere niet natuurlijk. En een da kan het, het paard wel aangenamer maken, die van mij heeft namelijk toen op prednisolon en buut gestaan ik denk anders niet dat ik hem er doorheen had gekregen.

Maar goed daar gaat dit topic verder niet over haha, hoop dat het mee valt

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:20

Ik begrijp wel wat je bedoeld Kiekeboefje, mijn ruin had ook gigantisch dikke manen:
Afbeelding

Bovenste laag in staartjes doen, de rest trekken en met een efileerschaar erdoorheen.

Nu is het zo:

Afbeelding

Kost best veel werk maar is zeker te doen! :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:35

Oh werkt dat goed?

Een van de pony's heeft precies zo'n berg manen. Ik mag ze niet trekken, dan vermoord ze me en eerlijk gezegd kan ik het haar ook echt niet kwalijk nemen...

Anders ga ik dat binnenkort eens proberen! Dus bovenste laag in staartjes aan de kant en daar onder uitdunnen? Was bang dat als ik ze gewoon uit dun, het zo sprieterig gaat worden...

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:04

Tribunals kan ik jou inhuren? <3

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:56

@Tribunals is dit nou eig een valk of?

Paard heeft idd lymfangitis, antibiotica er in en goed ontsmetten

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:25

Hier net zo, was te dik om aan 1 kant te hangen dus ging beide kanten op en omhoog.
Zoals ik ook zei bovenste vast en onderste uitdunnen

Afbeelding
Afbeelding