Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 04:43

Mooiii <3 sommige hafjes kunnen zo'n korte coup echt goed hebben :D

Die van mij zijn ook enorm in de rui. Ik krijg al weer de kriebels om het scheerapperaat er overheen te halen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 06:19

J508 schreef:
Na heel wat meelezen meld ik me ook maar. Wij hebben o.a. een schimmel PRE staan, echt een enorm varken. De enige reden dat hij nog een beetje toonbaar is, is dat hij met een eczeemdeken op staat. Die bonte een paar pagina's terug zag er stralend uit met dat brighter than white. Misschien maar onthouden voor de benen van onze smeerpoets *D

Nu heb ik een beetje een dilemma, de manen van de PRE laat ik het liefste lang, maar hij heeft dankzij zijn weidemaatje een goede hap uit zijn manen. Ik heb het nu in vlechten hangen maar twijfel of ik toch niet alles kort zal knippen om het dan weer netjes uit te laten groeien. Maar ze zijn zo lang nu en ergens vind ik het best zonde -O- . Wat zouden jullie doen?

En ik zie dat een aantal van jullie fotoshoots met jullie paarden hebben gedaan, hoe komen jullie aan fotografen?

Fotograaf uit Nieuwegein hierzo haha

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 06:29

Hier zijn de pony's ook alweer even aan het haren. -O-

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 06:53

Mijn bijrijder is fotograve :D

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:09

Renske_W schreef:
Hier zijn de pony's ook alweer even aan het haren. -O-

Hier ook al! Kan niet wachten om ze lekker helemaal kaal te scheren en knap te maken }:) }:) }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:45

Ik scheer niet :) diegene met het meeste haar blijven hier 24/7 in de weide met schuilhok, die hebben hun haar dus nodig. De andere krijgt een rustige winter, na september is het wedstrijdjaar voorbij. Die wordt pas vanaf januari weer intensiever in het werk gezet. Hij maakt ook weinig wintervacht aan, dus scheren is niet nodig.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:48

Varekaj schreef:
Ik scheer niet :) diegene met het meeste haar blijven hier 24/7 in de weide met schuilhok, die hebben hun haar dus nodig. De andere krijgt een rustige winter, na september is het wedstrijdjaar voorbij. Die wordt pas vanaf januari weer intensiever in het werk gezet. Hij maakt ook weinig wintervacht aan, dus scheren is niet nodig.

Wat fijn dat je beestjes lekker teddy kunnen worden :brr: :) Mijn merries lopen de hele winter door, en staan snachts op stal - en daarnaast vind ik scheren onwijs dankbaar werk, vooral bij de fluffy pony die dan ineens heel knap wordt <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:24

Voordeel van een wedstrijdpaard met een dunne vacht jaarrond :)) mijn vorige paard zou ik bij dit werkregime ook moeten scheren hoor.

De haarballen zijn grasmaaiers.

Ik heb vanaf mei tot nu bijna wekelijks 2x/privéles, 1x groepsdressuur en wedstrijd. Het doel was L1 startgerechtigd worden en normaal heb ik dat binnen. Moet nog 2 puntjes op 2 wedstrijden. Als ik provinciaal mag starten, dan tellen de punten die je daar rijdt dubbel.

Daar komen nu nog 2 oefen crossen bij en 2x crossles. Springen ben ik van 50cm doorgegroeid tot 90-1m sedert april. Volledige B uitgereden normaal gezien. Najaar is dus wel dikverdiend rustiger aan voor paardje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:39

Peelie schreef:
Mooiii <3 sommige hafjes kunnen zo'n korte coup echt goed hebben :D

Die van mij zijn ook enorm in de rui. Ik krijg al weer de kriebels om het scheerapperaat er overheen te halen.

ik ben aan het sparen, maar toen ze verkocht was heeft ze alles afgeschuurd daar :-(

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:41

Drukke plannen Varekaj, wel herkenbaar :D !
Ponylief krijgt hier een geschoren patroontje en verder geen deken, ze maakt geen mega vacht aan en tot nu toe gaan alle dekens in de weide kapot.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 10:45

Oh hier gaat de machine er ook weer over hoor, bij ons begint het wedsrijdseizoen pas echt in oktober :+ Dus dan moeten we flink aan de bak! Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik dit jaar helemaal scheer of opnieuw een patroontje scheer...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:55

Heerlijk, een vers geschoren paard.
Een patroon vind ik niet mooi maar dit jaar misschien wel handig met mijn jonkies.
En als de vacht kort blijft vind ik het alsnog lastig.Zweten doen ze toch en ik heb een hekel aan dekens wisselen.
Ik scheer dus normaal gesproken alles.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:11

Hebben jullie nog (goedkope) aanraders voor een kleine tondeuse voor de benen en eventueel de oren?

Ik heb gisteren een poging gedaan om mijn paard haar manen te knippen, zal vanavond eens zien of dit een beetje gelukt is. Gisteren leek het aardig recht. Ik twijfel een beetje om het derde oor ook af te knippen, of liever af te scheren maar dan moet mijn paard dat wel leuk vinden. Ik heb haar net dus geen idee of ze dat kent.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:14

Rena100 schreef:
Hebben jullie nog (goedkope) aanraders voor een kleine tondeuse voor de benen en eventueel de oren?

Ik heb gisteren een poging gedaan om mijn paard haar manen te knippen, zal vanavond eens zien of dit een beetje gelukt is. Gisteren leek het aardig recht. Ik twijfel een beetje om het derde oor ook af te knippen, of liever af te scheren maar dan moet mijn paard dat wel leuk vinden. Ik heb haar net dus geen idee of ze dat kent.

Mijn merrie is het niet eens met een scheermachine tussen haar oren (zonder een roesje dan...) dus haar derde oor doe ik altijd met een schaar. Werkt prima :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:53

Ik knip ook alles, lukt prima.

Starten in de zomer is handig. Lekker in zomertenue, paarden kort in de vacht, geen gedoe met pis- of mestvlekken door liggen in de stal, geen paard vol modder. Op wedstrijd geen gedoe met gigantische modderplekken of plassen regen, geen uitschuivers (en risico om op je kont te zitten op de parking), je hoeft niet te scheren, geen gedoe met inrijdekens.

Nadeel is wel soms de (hele) felle zon, gedoe met vijzen die er niet in willen en vliegen.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:26

Veel beter zeg die manen! Alleen zou ik nooit zo durven knippen met die krullen erin haha.. bang dat het zo scheef is dat ik het niet netjes recht krijg. Al vind ik vers geknipte manen nooit heel mooi.. te netjes.. te recht..

Ik ben gisteren ook weer heerlijk aan het tutten geweest. Manen geknipt, oren, benen, baard, en staart geschoren. Daarna nog lekker haar beentjes gewassen en uitgebreid geborsteld. En daarna braaf een foto gemaakt voor jullie ;)

Afbeelding

Zijn er hier mensen die nog de oren uitscheren? En de voelsprieten op neus en lip? En de staartwortel?
Ik scheer sinds kort wel de staartwortel. Niet helemaal zo laag als het normaal moet, maar ik werd helemaal gek van die lange dikken plukken die over haar billen vielen. Daardoor leek haar achterhand veel smaller. Zo krijgt ze mooie ronde billen haha.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:32

Heeft er iemand een goeie uitleg voor manen en staart knippen?

Ik wil graag de staart knippen onderaan is het geel en dun dus echt de puntjes maar ik knip meestal erg scheef en dan moet er uiteindelijk veel meer af..

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 13:38

Voor de staart doe ik het altijd zo: antiklit erin, heel goed doorkammen. Dan alles goed naar beneden kammen en bij elkaar nemen, punten naar boven draaien (wel heel goed je vingers dichtnijpen dat het niet scheef wordt) en knippen. Dan weer helemaal doorkammen, samen nemen en nog een keer de uitstekende puntjes wegknippen. Beetje vage uitleg maar ik doe dit iedere twee weken en de staart groeit als een tierelier! Ik ga eens kijken of ik een filmpje voor je kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:40

het wegknippen van punten heeft niets met de groei ervan te maken :-)

ik doe het ook dezelfde manier als peelie, maar ook met een scheerapparaat is het snel recht!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:41

Heleennn schreef:
Voor de staart doe ik het altijd zo: antiklit erin, heel goed doorkammen. Dan alles goed naar beneden kammen en bij elkaar nemen, punten naar boven draaien (wel heel goed je vingers dichtnijpen dat het niet scheef wordt) en knippen. Dan weer helemaal doorkammen, samen nemen en nog een keer de uitstekende puntjes wegknippen. Beetje vage uitleg maar ik doe dit iedere twee weken en de staart groeit als een tierelier! Ik ga eens kijken of ik een filmpje voor je kan vinden.

Oke filmpje er bij zou fijn wezen maar snap het al wel!

Dit is de staart en vind dat onderin erg lelijk worden.
Afbeelding

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 13:44

pimaude schreef:
het wegknippen van punten heeft niets met de groei ervan te maken :-)

ik doe het ook dezelfde manier als peelie, maar ook met een scheerapparaat is het snel recht!

Ok :+ Dat zeg ik ook niet, ik doel op het feit dat ik het om de twee weken doe, net omdat hij zo snel groeit :Y)
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 15-08-17 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:46

Scheer aparaat ga ik niet doen.

Ook geen mogelijkheid er voor.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 13:47

Ik kwam tijdens het zoeken deze tegen: pijnlijk?? :wow: (ongeveer vanaf 1min)

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:08

Heleennn schreef:
Ik kwam tijdens het zoeken deze tegen: pijnlijk?? :wow: (ongeveer vanaf 1min)

[ Video ]

Tegenwoordig zie ik meer mensen die het scheren maar kom trekken ook nog wel eens tegen :j pijn valt denk ik wel mee, meeste paarden staan gewoon rustig om zich heen te kijken tijdens het trekken. Zelf doe ik het niet want ik heb Friezen :=

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 14:13

Ik zou niet achter dat paard durven staan hoor haha!