Die van mij zijn ook enorm in de rui. Ik krijg al weer de kriebels om het scheerapperaat er overheen te halen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
J508 schreef:Na heel wat meelezen meld ik me ook maar. Wij hebben o.a. een schimmel PRE staan, echt een enorm varken. De enige reden dat hij nog een beetje toonbaar is, is dat hij met een eczeemdeken op staat. Die bonte een paar pagina's terug zag er stralend uit met dat brighter than white. Misschien maar onthouden voor de benen van onze smeerpoets![]()
Nu heb ik een beetje een dilemma, de manen van de PRE laat ik het liefste lang, maar hij heeft dankzij zijn weidemaatje een goede hap uit zijn manen. Ik heb het nu in vlechten hangen maar twijfel of ik toch niet alles kort zal knippen om het dan weer netjes uit te laten groeien. Maar ze zijn zo lang nu en ergens vind ik het best zonde. Wat zouden jullie doen?
En ik zie dat een aantal van jullie fotoshoots met jullie paarden hebben gedaan, hoe komen jullie aan fotografen?
Varekaj schreef:Ik scheer nietdiegene met het meeste haar blijven hier 24/7 in de weide met schuilhok, die hebben hun haar dus nodig. De andere krijgt een rustige winter, na september is het wedstrijdjaar voorbij. Die wordt pas vanaf januari weer intensiever in het werk gezet. Hij maakt ook weinig wintervacht aan, dus scheren is niet nodig.
Rena100 schreef:Hebben jullie nog (goedkope) aanraders voor een kleine tondeuse voor de benen en eventueel de oren?
Ik heb gisteren een poging gedaan om mijn paard haar manen te knippen, zal vanavond eens zien of dit een beetje gelukt is. Gisteren leek het aardig recht. Ik twijfel een beetje om het derde oor ook af te knippen, of liever af te scheren maar dan moet mijn paard dat wel leuk vinden. Ik heb haar net dus geen idee of ze dat kent.
Heleennn schreef:Voor de staart doe ik het altijd zo: antiklit erin, heel goed doorkammen. Dan alles goed naar beneden kammen en bij elkaar nemen, punten naar boven draaien (wel heel goed je vingers dichtnijpen dat het niet scheef wordt) en knippen. Dan weer helemaal doorkammen, samen nemen en nog een keer de uitstekende puntjes wegknippen. Beetje vage uitleg maar ik doe dit iedere twee weken en de staart groeit als een tierelier! Ik ga eens kijken of ik een filmpje voor je kan vinden.
pimaude schreef:het wegknippen van punten heeft niets met de groei ervan te maken
ik doe het ook dezelfde manier als peelie, maar ook met een scheerapparaat is het snel recht!