[volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

woepsie90

Re: [volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:27

Ik mis foto's van alle kasten :D! Hoeveel staan er nu?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:53

marion82 schreef:
Het is vrij droog en uitgerekend zou ik (bij 6 paarden) er 2 weken mee doen. Met 1 baal dan.
Ik kan het ook nog wel uitrollen en laten liggen, dus ik kijk wel even hoe het uitpakt

Dat is een beetje optimistische schatting :D
In de winter doe ik met 2 paarden 2 weken met 1 zo'n baal...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:03

marion82 schreef:
Het is vrij droog en uitgerekend zou ik (bij 6 paarden) er 2 weken mee doen. Met 1 baal dan.
Ik kan het ook nog wel uitrollen en laten liggen, dus ik kijk wel even hoe het uitpakt

Heb je balen van 800 kg :Y) ?
Met 4 paarden voeren wij in de winter al 40-50 kg per dag. Uitgaande van 60 kg voor 6 paarden per dag, zit je al op 420 kg per week

Kaatje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:16

ik denk ook dat je het geen 2 weken gaat redden met 1 baal. wij doen 's winters maar 6 tot max 8 dagen met een grote baal tussen de 400 en 500 kilo. wij hebben 5 paarden en 1 pony en voeren 4x per dag een normale portie hooi.
Heel veel plezier met je eigen stal. Stoer dat je het aandurft om een pensionstal te beginnen!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 20:26

Ik heb ook shetjes meegerekend haha. Maar dan moet het wel lukken om het op tijd op te krijgen als het open is.

Ik heb nog steeds 2 kasten staan. De rest moet ik nog maken, dat ga ik volgende week weer mee aan de slag

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:36

Ik reken hier ook altijd 1 groot pak voordroog per paard per maand.
Dus 2 weken op 6 paarden is niet reeel zeker als het het enige ruwvoer is wat ze krijgen aangezien ze geen gras ter beschikking hebben.
Mocht je met vragen zitten omtrent verbruik etc mag je me altijd een pb sturen! Misschien heb ik goeie tips voor je

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:39

Hier met 3 paarden en 1 shet 10 dagen vierkant pak.

Livawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:10

Hoi hoi
Ik was al een tijdje aan het volgen maar was je toppic al weer even vergeten sorry☺️ Maar nou zag ik dat je plastic voerbakken hebt gekocht heb je ook nog mogelijkheden tot andere voerbakken of iets waarmee je ze kan voeren want wij hebben die voerbakken ook gehad alleen de paarden werden iets te enthousiast met eten en sloopte de bak al binnen een week misschien een kleine tip of kan je er nog iets mee wie weet heb je er van die houdini's tussen zitten

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 21:13

ajesca123 schreef:
Ik reken hier ook altijd 1 groot pak voordroog per paard per maand.
Dus 2 weken op 6 paarden is niet reeel zeker als het het enige ruwvoer is wat ze krijgen aangezien ze geen gras ter beschikking hebben.
Mocht je met vragen zitten omtrent verbruik etc mag je me altijd een pb sturen! Misschien heb ik goeie tips voor je

Dank je wel, daar zal ik zeker aan denken.

Ik denk dat ik het ook gewoon eerst maar moet gaan zien. Kan altijd meer laten komen.

Voor nu heb ik alleen deze voerbakken. De tijd zal het leren, van fouten leer je ook weer

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:15

Die voerbakken heb ik ook. Ik doe er brokjes in, zijn ze leeg worden ze gelijk weer weggehaald. Geen tijd om te slopen. En ja.. ik sta altijd netjes te wachten tot het op is :D Da's heel vlot, want ze krijgen erg weinig brokjes per dag. Dus als je ze niet laat hangen, denk ik dat het slopen reuze mee gaat vallen.

Ben erg benieuwd hoe het morgen gaat en foto's van morgen *\o/*

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:17

Ben het met je eens ts.
Soms moet je het zelf ook ontdekken!
Vind het er al super uit zien!

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:18

Heel veel succes met de verhuizing.
Prachtig plekje!

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:18

Ik gebruik zulke voerbakken hier ook al jaren, heb nog nooit een kapotte gehad. Meestal haal ik ze ook weg, maar als ze veel hebben laat ik ze ook wel eens hangen. Soms ligt hij dan inderdaad door de stal heen, maar paarden en bakken zijn nog altijd ongedeerd gebleven :+

Vind het ontzettend gaaf worden TS! Krijg helemaal zin om onze stal een make-over te geven haha! Succes morgen met het verhuizen van je paardjes!

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:23

Hier ook 3 paarden en shet doe ik 10 dagen met grote verpakking.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 21:23

Dank jullie wel, ik heb wel de zenuwen hoor haha
Mijn meisje is niet zo dol op de trailer

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:25

Komt goed vooral de tijd nemen.
Ik moet morgen ook mijn hafje verhuizen voor een maand naar een stalling is ook niet zo braaf maar luk altijd wel

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:26

Als je maar rustig blijft en inderdaad niks overhaasten. Tijd nemen is belangrijk, dan komt alles goed :D Succes morgen.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:47

Heel veel succes met verhuizen !
Ik ben benieuwd naar de foto's uiteraard

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:46

Je paardjes zullen het vast erg naar hun zin hebben straks op hun nieuwe stek!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:59

Het ziet er heel leuk uit allemaal! :D Wel wat kleiner dan het eigenlijk is, maar dat ligt aan de foto's denk ik, want de stallen zijn best groot toch? Voor de rest zullen er vast nog wel wat dingetjes zijn die stuk gaan of voor problemen zorgen maar dat zijn het soort dingen die je enkel kan oplossen als ze zich voordoen. Je kan niet meteen alles goed hebben en zeker in de paarden komen problemen of ongemakken pas tijdens de praktijk naar boven :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:06

Gaaf dat het bijna zo ver is *\o/* ! Maar vind het ook wel jammer als het straks af is hoor :=

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 00:07

Heleennn schreef:
Het ziet er heel leuk uit allemaal! :D Wel wat kleiner dan het eigenlijk is, maar dat ligt aan de foto's denk ik, want de stallen zijn best groot toch? Voor de rest zullen er vast nog wel wat dingetjes zijn die stuk gaan of voor problemen zorgen maar dat zijn het soort dingen die je enkel kan oplossen als ze zich voordoen. Je kan niet meteen alles goed hebben en zeker in de paarden komen problemen of ongemakken pas tijdens de praktijk naar boven :)

Bovendien lijken paarden het als hun taak te zien om ons aan het werk te houden door telkens nieuwe problemen te veroorzaken die wij dan weer moeten zien op te lossen }:) .

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 06:53

GDG schreef:
Heleennn schreef:

Bovendien lijken paarden het als hun taak te zien om ons aan het werk te houden door telkens nieuwe problemen te veroorzaken die wij dan weer moeten zien op te lossen }:) .

Kost alleen geld en tijd. Zonde als je dingen meteen anders had gedaan dan. Of een flinke verwonding. Zo had ik tussen wanden van damwand in mijn schuilstallen. 8 jaar prima tot mijn merrie er doorheen schopte met dr been. Resultaat snee tot op het bot. Botsplinters en slagader door

Ts succes met verhuizen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 07:40

Humphry schreef:
Vraagje, hoeveel dagen denk jij met 1 baal kuil te gaan doen / hoeveel pony's ga je houden?

Op het moment dat je deze open maakt, moet je echt minimaal een paardje of 10 - 15 hebben staan om het op tijd op te krijgen en dan nog kun je met een beetje pech een groot gedeelte weggooien. Deze balen zijn echt voor grootvebruikers óf je moet de mogelijkheid hebben om de gehele baal volledig uit te kunnen pluizen en droog op te kunnen slaan? Je hebt voor kleine stallen ook kleine baaltjes, denk dat jij daar veel beter mee uit de voeten kunt. Deze kun je ook prima zelf verplaatsen d.m.v. omrollen o.i.d. :)

Deze zijn wel wat prijziger maar uiteindelijk dient gemak ook de mens, je zult er niks van weg hoeven gooien en het kost veel minder werk dan steeds z'n grote baal 'los te moeten halen'..

Ik deed ruim anderhalve maand met 500kg, niks hoeven weggooien.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 07:54

Dank je wel allemaal.
Het is nog niet klaar hoor haha, ik hou jullie nog steeds op de hoogte met updates ;)