Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:18

Kruiwagen van Van Cranenbroek, ammiete? :D

edit: foutje, bedankt.
Laatst bijgewerkt door Hilary op 26-11-15 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:20

Ammiete zijn dat vloerbedekking tegels?

Hilary kan het zijn dat je berichtje niet voor mij bedoeld was? :D

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:01

Geen idee waar de kruiwagen van is: 'geleend' van me vader om hem nooooit meer terug te geven O:)

Kvulden, Het zijn idd vloerbedekking tegels. Ik heb geen idee hoe het er morgen uit eruit ziet en hoe het verder bevalt, maar ik vond het het proberen waard. Shetjes waren er erg blij mee. Ik had gedacht dat ze er wel bang voor zouden zijn, maar ze stapte er zo op en wilde er niet meer vanaf :D

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:55

Solleke Noah ik zal het dekje voor je bewaren dan, hoef er niets voor te hebben, vind het al leuk als ik er iemand mee blij kan maken en vind maar eens iemand met een paard met dezelfde naam ;) oeehh Elsa heeft fans *\o/* goed gaan trainen voor de wedstrijden dan maar :D

Mooie foto Kirr <3

Jeetje wat een hoop katten Spatter! vast geen muis meer te vinden bij jullie :D en wat een schatje Minoesje <3

hahaha al die omkleedbloopers :') hier ook wel eens in de trein tot de conclusie gekomen dat ik m'n modder/paardenstront schoenen nog aanhad ipv de nette laarzen die ik had klaargezet , stond erg leuk ook bij m'n nette kleren _O- gelukkig kon m'n zusje me op het station ophalen en andere schoenen voor me meenemen (hebben dezelfde schoenmaat dus superhandig!) dus hoefde niet met modderschoenen of op mijn sokken naar belangrijke afspraak gelukkig :=

Ah PPPeet jij hebt Dubarry laarzen! vertel! ik vind ze supermooi (en duur :$ :o ) maar zijn ze echt zo supergoed warm en waterdicht?

Sinds gisteren heeft ons 'reservekind' (bijrijdster ;) ) met Bo om de week op woensdagavond springles bij de ponyclub, dus gisteren voor het eerst in heel lange tijd weer eens een binnenbak van dichtbij gezien. Volgens mij mag je er voor 5,- per keer rijden, zal het de volgende keer eens navragen. Als het dagen aan een stuk slecht weer is misschien wel fijn om af en toe in een (mega!! :wow: ) binnenbak te kunnen rijden. Met de trailer waren we er in 10 minuutjes dus dat is wel te doen :D Volgens mij is het zo'n 4 KM dus niet ver, maar ga niet in het donker langs de weg en durf te paard hier niet de provinciale weg over te steken, omrijden is dan een optie maar nog verder dan zou ik net zo goed een buitenrit in de regen kunnen maken := en als het niet regent heb ik geen binnenbak nodig, dan voldoet de 'achtertuin' _O-

amiette

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 07:54

Het ligt nog allemaal *\o/* *\o/* *\o/*

Zo ik was ff blij ;)

Vivat: fijn zo'n reservekind.! En zo'n binnebak *D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:23

amiette fijn dat alles nog keurig lag :j

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:43

Pffff vandaag niet mijn dag. Heel licht geslapen. Kon mijn bed niet uitkomen. Mijn rug doet erge pijn en het is die tijd van de maand. Maar ja de kinderen moeten naar school. Op zo'n zou het wel fijn zijn als iemand de paarden kon doen. Ben net terug van school. Eerst even opwarmen met een kopje thee en wat ontbijt en dan de paardjes doen. Ze zitten al op me te wachten.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:03

kvulden schreef:
Pffff vandaag niet mijn dag. Heel licht geslapen. Kon mijn bed niet uitkomen. Mijn rug doet erge pijn en het is die tijd van de maand. Maar ja de kinderen moeten naar school. Op zo'n zou het wel fijn zijn als iemand de paarden kon doen. Ben net terug van school. Eerst even opwarmen met een kopje thee en wat ontbijt en dan de paardjes doen. Ze zitten al op me te wachten.

:(:) :*

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:12

Sterkte Kvulden, misschien door de volle maan ook?

Ik zit bij een leestoets. :x Dus ik ga weer offline. :P

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:14

Amiette, fijn dat alles ligt. Jullie hebben hard gewerkt.

Vivat, fijn dat je die binnenbak kan gebruiken.

kvulden, veel succes vandaag. Niet fijn als alles zo samen komt.

Gisteren heerlijk lesje gehad. Straks trainen op de mechanische koe en dan morgen trainen bij Paul op de echte koetjes. *\o/*

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:20

Goedemorgen!
Fijn dat alles nog ligt Amiette!

Succes vandaag Kvulden. Je moet maar zo denken, het wordt vanzelf weer avond =:)

Dubarry... ja in mijn geval geldt echt alles wat erover gezegd wordt, dus zowel warm, droog en gaan lang mee. Ik heb ze nu denk ik een jaar of 5 en ben er niet bepaald zuinig mee maar zien er nog steeds prima uit. <3 Zodra deze echt afgelopen zijn koop ik weer nieuwe. Hoop geld, maar ik vind het dubbel en dwars waard.

Kirr fijn dat je les goed ging! Ik heb geloof ik wel wat uitleg nodig m.b.t. trainen op een mechanische koe }:0 Kan me er namelijk niks bij voorstellen, behalve beelden van jou op een wild rond draaiende Harry-de-telekids-hengst dan := :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:24

Leuk Kirr...dat is toch het "echte" werk he :D

Amiette...dat is de moeite van het proberen waard geweest.

Kvulden :(:) Know how it feels -O- slecht slapen en pijn zijn geen goeie combi om op te moeten staan.Ik sleep mij altijd naar de bank om rustig alle spieren wat in model te krijgen.Geen kinderen om naar school te brengen dus dat scheeld...wel kinderen die staan te brullen als ik niet op tijd voor het ontbijt verschijn :+

Hier water redelijk weggezakt,jongens maar lekker losgelaten,even profiteren van droge weer.Ze wandelden ook snel naar achter om daar lekker met z'n allen op een kluitje te gaan staan in de hoek :roll:

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:28

Vivat: oh, fijn! :) Ja Noah is niet zo'n veel voorkomende naam maarja, zo heette hij al :) Doen hoor die wedstrijden, het is zo gezellig, slapen in een tentje, lekker eten (vind ik dan haha) en veel leuke paarden kijken. Ik stel me bij deze kandidaat als groom ;) doe die van Iris toch ook al :D

Origineel idee met die vloerbedekking tegels, ben benieuwd hoe dat op lange termijn gaat.

kvulden: :(:) niet leuk. Voor zo'n momenten wil mijn vriend bij hoge uitzondering (en gemopper) wel inspringen. Dan is het toch altijd even lastig als je er alleen voor staat.

Kirr: lijkt me zo tof koeienwerk :D veel plezier!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:31

Haha dat is een machine die een vlag/opblaasbaarkoemodel heen en weer beweegt. Hierop kan je dus met een controleerbare koe trainen voor de cutting.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:40

Kirr leuke les gehad en leuk vooruitzicht :j
Waar zit Paul nu of nog steeds in Brunsum?

kvulden sterkte zit in hetzelfde schuitje, zal de maan wel zijn.

Mijn pakket is een aardige reis aan het bewandelen.
Van Rotterdam naar Mechelen(onder Antwerpen) , naar Luik en nu onderweg naar mij.
Is vanaf gisteren 15.00 al onderweg.
Rotterdam -Stramproy is totaal 2 uur rijden!
Hoezo houden we de wegen vol met vrachtwagens |o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:49

@spatter: er zullen wel wat overlaadpunten tussen zitten :)
Als ik een zadel vanuit Amerika onderweg heb kan ik het met track&trace ook helemaal volgen en dat gaat ook nooit snel genoeg :D

@amiette: het valt mij 100% mee dat die tapijttegels nog op de plek liggen. Hopelijk blijven ze dat doen :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:50

Hij is al heel wat jaren weg in Brunsum. Heeft een hele tijd in Ham, BE gezeten. Nu in Geldern.

Je pakje heeft een hele reis gemaakt tegen dat die bij jou is.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:53

He Kirr weet jij of er in die van mij ook cutting zit? Jades Beau Hickory. Zit Cona Beau achter de moeder en pa is Hickories Mega D'esire. Ik heb eens een demo gezien in Den Haag en daar gaven ze de paarden een kneepje bij de schoft als ze bij de juiste koe waren. Leek of die paarden het helemaal uit zichzelf deden. Was zo gaaf om te zien.

Sterkte Kvulden met de dag doorkomen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:57

Kneepje in de nek is juist als ze de koe 'los' moeten laten... meen ik...

@jady: wat leuk dat je ook een kind van die hengst hebt... Mooni - wel bekend van Bokt- is een kind van mijn bonte.
Overigens is die hengst een reiner, al zit er achter een hoop reiners cuttingbloed.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:26

Jadybabe, ik wil zo wel even naar de bloedlijnen kijken. Maar in merrie zat het helemaal niet en die doet het nu super goed. Ze kunnen het dus wel degelijk ook gewoon leren. Ze moest gewoon even doorkrijgen hoe het werkte en nu wordt ze elke keer fanatieker.

Terwijl mijn puppypaard die ik terug gehaald heb van dag 1 gek was op de koeien en direct de drang had om de koe weg te houden. Terwijl die voor zover ik weet ook vol reiningbloed zit.

Paarden moeten het idd helemaal uit zichzelf doen.
Kneepje in de hals is idd als ze gaan quitten, dus stoppen met werken op die koe.
Als ruiter help je het paard om een koe uit de kudde te rijden, als je goed staat leg je je hand neer en dat is het teken dat ze zelf moeten werken. Zie je heel duidelijk op alle filmpjes die op youtube staan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:38

Ik had een welsh cob die cutte :D
Had les op Flaming Star ranch met hem en moest even wachten tot de koeien verplaatst werden, koeien komen langs en paard gelijk kop laag en stand by.
Roel gelijk, nouhou :wow:

Maarja, dure sport en toendertijd ook nog niet zo grootst als nu.

Kirr meende ook al dat hij daar al jaren weg was, dus hij zit nu in Duitsland?
Vond die bizons altijd zo mooi.

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:54

Ik ben ook benieuwd hoelang de tegels blijven liggen.
Wat me nu vooral is opgevallen is dat de ponies ze zelf vast hebben gestampt. Het zijn natuurlijk maar ook 2 shetten die er op komen. Ik hoop en denk dat, dat ook scheelt... Maar gaan ze me te veel verschuiven ga ik opzoek naar ander vloerbedekking, want het bevalt me nu al super :D
Heel erg bedankt DubbelDun.!!! <3

kvulden sterkte vandaag.!! :(:) Bij mij wil het ook wel eens 'wegtrekken' als ik in beweging blijf...?

Kirr: Jullie was niet aanbod. VrouwenPower helemaal alleen :)) Van iets na 7en tot kwart voor 11 bezig geweest, maar ik was trots ^^

Ik wist helemaal niet dat die paarden dat 'zelf' moesten doen, bij die koeien. Maar zit de ruiter vanaf daar dan alleen maar mee te liften of moet je ook nog wel eens ingrijpen.??

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:19

Ik heb hem pas leren kennen als hij in Ham zat. Ben nooit in Brunssum geweest. Heel wat mensen zijn wel mee verhuisd telkens, dus ik hoor er wel altijd verhalen over.
Nu idd Duitsland.

Van mij mag het nog veel grootser. Maar het is wel heel hard gegroeid de laatste jaren.

Amiette, ik wilde nog jullie/jij typen, maar had eerder iets over een smsje gelezen van iemand. Dus ik wist het niet. Gelukkig kon jij het alleen met je girlpower.

Liften is niet echt het woord, je goed vasthouden eerder :+ Ingrijpen op wedstrijd mag niet, kost je punten alleszins.
Dat is net wat cutting zo moeilijk maakt. Je wil een paard dat zelf denkt en reageert. Je moet je paard helpen, nooit vertellen wat ie moet doen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:38

Voor diegene die zelf de eitelling doen. Welke microscoop hebben jullie? Waaraan moet die voldoen. Ik zie er zo veel voor zoveel verschillende prijzen. En natuurlijk zegt iedereen de dure, maar kom ook berichten tegen van een microscoop van de Aldi die goed schijnt te bevallen. Die zijn niet meer verkrijgbaar.

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:43

Dagenlang geen tijd gehad om wat dan ook te lezen. Inhalen is geen optie. Ik wilde de paarden op het landje laten deze winter. Dat is met verharding en schuilstal. Nou, niet te doen dus. Ben twee dagen bezig geweest om de oprit weer paardproef te maken. De boxen liggen naast de oprit en verder is er ook ruimte genoeg. De boxen zijn dik gevuld met stro, deuren altijd open en de dames en heren staan nu, net als vorig jaar op de oprit.
Uiteraard is het toegangs hek dicht, maar ze vinden het erg leuk om te kijken wat er aan auto's en mensen te zien is. Ze kunnen ook weer liggen en hebben het naar hun zien.
Dag, blubberpaddock, tot betere tijden. :)